Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
EuroNCAP 2013: Οι πρωταγωνιστές των νέων δοκιμών πρόσκρουσης

EuroNCAP 2013: Οι πρωταγωνιστές των νέων δοκιμών πρόσκρουσης

Έντεκα νέα μοντέλα περιελάμβανε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα EuroNCAP. Οι εκπλήξεις δεν έλειψαν και αυτή τη φορά, καθώς πέντε από αυτά δεν κατάφεραν να αποσπάσουν την ανώτερη διάκριση των πέντε αστέρων.

Γιάννης Αδάναλης

Ευχάριστες αλλά και δυσάρεστες εκπλήξεις επεφύλασσε ο νέος κύκλος δοκιμών του EuroNCAP. Αυτή τη φορά στα… δίχτυα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα βρέθηκαν έντεκα νέα μοντέλα, τα οποία αξιολογήθηκαν σε τέσσερις διαφορετικούς τομείς (προστασία ενηλίκων, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και ενσωμάτωση συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας).

Έξι από αυτά κατάφεραν να αποσπάσουν την ανώτερη διάκριση, ράβοντας στη… φανέλα τους τα πέντε αστέρια του EuroNCAP. Ανάμεσα στα «πεντάστερα», η Maserati Ghilbi ξεχώρισε στην προστασία ενηλίκων «σκοράροντας» 95%. Αντίστοιχη (93%) ήταν και η επίδοση του Ford Tourneo Connect, ενώ πάνω από το 90% διατηρήθηκαν τα Mazda 3 και Peugeot 308. Τη λίστα με τα μοντέλα των πέντε αστέρων συμπληρώνουν το Infiniti Q50 και η plug-in hybrid έκδοση του Mitsubishi Outlander.

Χωρίς να διακριθούν σε κάποια επιμέρους κατηγορία αξιολόγησης, τα VW T5, Nissan Note, Mercedes-Benz CITAN, Ford EcoSport και το BMW i3, αρκέστηκαν στα τέσσερα αστέρια.

BMW i3
Αν και το ανθρακονημάτινο πλαίσιο παρέμεινε σταθερό, τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές συγκρούσεις, προσφέροντας την απαιτούμενη προστασία σε ενήλικες και παιδιά, η διαδικασία πλευρικής πρόσκρουσης σε στύλο οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο θώρακας του οδηγού δέχεται υψηλές πιέσεις.


Οριακή χαρακτηρίζεται και η προστασία που προσφέρουν τα προσκέφαλα των καθισμάτων σε ενδεχόμενη σύγκρουση στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, ενώ αρνητικές εντυπώσεις προκάλεσε και η απουσία αισθητήρων για τη χρήση ζωνών ασφαλείας στα πίσω καθίσματα.

Ford EcoSport
Εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις του νέου SUV της Ford στην κατηγορία της προστασίας ενηλίκων, καθώς το αμάξωμα απέδειξε την ανθεκτικότητά του, τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές συγκρούσεις. Με 77% στην προστασία παιδιών, το EcoSport κινείται ελάχιστα κάτω από τον μέσο όρο, ενώ και το 58% στην προστασία πεζών δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα χαμηλό.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το EcoSport έχασε τα πέντε αστέρια του EuroNCAP εξαιτίας του φτωχού εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας, καθώς πέρα από το ESP και τους αισθητήρες χρήσης ζωνών ασφαλείας στα μπροστινά καθίσματα, το νέο Ford δεν εφοδιάζεται με κάποιο πρόσθετο σύστημα.

Ford Tourneo Connect
Σε αντίθεση με το μικρότερων διαστάσεων EcoSport, το Ford Tourneo Connect δεν δυσκολεύτηκε να αποσπάσει την ανώτερη διάκριση του EuroNCAP. Το 94% στην προστασία ενηλίκων μαρτυρά τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που είναι ικανό να προσφέρει στις μετωπικές και τις πλευρικές συγκρούσεις.

Οι περιορισμένες πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα σε ενδεχόμενη σύγκρουση στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι εξίσου ικανοποιητικές επιδόσεις στην προστασία πεζών και παιδιών αλλά και η παρουσία των απαραίτητων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, χάρισαν στο Tourneo Connect τα πέντε αστέρια του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού.

Mazda 3
Ανέπαφος παρέμεινε ο θάλαμος επιβατών του νέου Mazda 3, τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές συγκρούσεις. Παρόλα αυτά στη διαδικασία πλευρικής σύγκρουσης σε στύλο, ο κίνδυνος τραυματισμού του οδηγού κρίθηκε ιδιαίτερα αυξημένος.

Σκοράροντας τους απαιτούμενους πόντους στις κατηγορίας της προστασίας πεζών και παιδιών, το νέο Mazda 3 απέσπασε τα πέντε αστέρια, διαθέτοντας στον εξοπλισμό του, πέρα από το ESP και τους αισθητήρες χρήσης των ζωνών ασφαλείας και περιοριστή ταχύτητας.

Maserati Ghilbi
Οι δοκιμασίες των μετωπικών αλλά και των πλευρικών συγκρούσεων δεν αποτέλεσαν ουσιαστικό πρόβλημα για την Maserati Ghilbi, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει και η υψηλότερη -ανάμεσα στα 11 αυτοκίνητα του συγκεκριμένου κύκλου δοκιμών- βαθμολογία. Οριακή, παρόλα αυτά, θεωρήθηκε η προστασία που προσφέρουν τα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Εξαιρετικά φιλικές προς τους πεζούς αποδείχθηκαν οι επιφάνειες του μπροστινού τμήματος, ενώ το 81% στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μαρτυρά πως η Ghilbi δεν παρουσιάζει ουσιαστικές εξοπλιστικές ελλείψεις.

Mercedes-Benz Citan
Η Mercedes-Benz Citan δοκιμάστηκε για πρώτη φορά από το EuroNCAP τον Απρίλιο του 2013, αποσπώντας μόλις τρία αστέρια. Τότε η γερμανική φίρμα είχε υποσχεθεί ότι θα βελτιώσει τα επίπεδα ασφαλείας στο συγκεκριμένο μοντέλο και ειδικότερα τη λειτουργία των πλευρικών αερόσακων αλλά και τον τρόπο στήριξης των παιδικών καθισμάτων.

Όντως, η σωστή ανάπτυξη των αερόσακων περιόρισε σημαντικά τις πιθανότητες τραυματισμού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενώ υψηλή (81%) μπορεί να θεωρηθεί και η βαθμολογία στην προστασία ανηλίκων. Στις μετωπικές συγκρούσεις, τμήματα του ταμπλό ενδέχεται προκαλέσουν τον τραυματισμό των κάτω άκρων σε οδηγό και συνοδηγό. Η βελτιωμένη, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, Mercedes-Benz βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια.

Nissan Note

H πιθανότητα τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού και του συνοδηγού από επιμέρους τμήματα του ταμπλό κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης, στέρησε από το νέο Nissan Note πολύτιμους πόντους.

Η προστασία που προσφέρει το πολυμορφικό Nissan στις πλευρικές συγκρούσεις κρίθηκε ικανοποιητική, ωστόσο, ο κίνδυνος τραυματισμού του θώρακα του οδηγού αποδείχθηκε αυξημένος. Οριακή, επίσης, χαρακτηρίστηκε και η προστασία που προσφέρουν τα προσκέφαλα των καθισμάτων. Χωρίς αισθητήρες χρήσης ζωνών ασφαλείας για την πίσω σειρά καθισμάτων, το Note δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από τα τέσσερα αστέρια του EuroNCAP.

Peugeot 308
Σε υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε η βαθμολογία του νέου Peugeot 308 σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες αξιολόγησης του EuroNCAP. Πάρα το υπαρκτό ενδεχόμενο τραυματισμού του θώρακα του οδηγού σε ενδεχόμενη πλευρική σύγκρουση σε στύλο, το γαλλικό μικρομεσαίο βαθμολογήθηκε το 92% στην προστασία ενηλίκων.

Από εκεί και πέρα, οι επιδόσεις του στην προστασία πεζών και παιδιών κινήθηκε πολύ κοντά στον μέσο όρο, αφήνοντας τον πλήρη εξοπλισμό του σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας να σφραγίσει τα πέντε αστέρια και τη διάκρισή του στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού.

Volkswagen T5

Σε ρηχά νερά κινήθηκε το επαγγελματικών προδιαγραφών VW T5, καθώς απέσπασε τη χαμηλότερη βαθμολογία, τόσο στην προστασία ενηλίκων όσο και στην προστασία πεζών. Παρά την ανθεκτικότητα που επέδειξε ο θάλαμος επιβατών, τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό αποδείχθηκαν επικίνδυνα για τα κάτω άκρα του οδηγού και του συνοδηγού.

Αντιστοίχως, ο σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος και η απουσία επιπλέον ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας -πέρα του ESP- οδήγησαν το VW T5 στα τέσσερα αστέρια του EuroNCAP.

auto.in.gr

Sports in

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024