Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Χίλιες φορές περισσότερα μικροσωματίδια εκλύουν οι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού

Χίλιες φορές περισσότερα μικροσωματίδια εκλύουν οι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού

Έρευνα που διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της ΜΚΟ Transport&Environment και πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση της γερμανικής εταιρείας TUV Nord, κατέληξε ότι οι νέοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού εκλύουν χίλιες φορές περισσότερα μικροσωματίδια σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Η βελγική ΜΚΟ Transport&Environment, που ασχολείται με την προώθηση των τρόπων βιώσιμης μετακίνησης στην Ε.Ε διεξήγαγε έρευνα τη διενέργεια της οποίας ανέλαβε η γερμανική TUV Nord και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας, οι νέας γενιάς βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού (GDI) εκλύουν 1.000 φορές περισσότερα σωματίδια, μεταξύ των οποίων και καρκινογόνα σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς μηχανικά σύνολα.

Επιπλέον, δεδομένου ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας κάθε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στην Ευρώπη θα εξοπλίζεται με κινητήρα άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Transport&Environment ο όγκος των εκλυόμενων μικροσωματιδίων θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Σε ό,τι αφορά τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την “έκρηξη” στην ποσότητα έκλυσης μικροσωματιδίων από τους νέους βενζινοκινητήρες, η κύρια αιτία εντοπίζεται στην προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων τους και των κινητήρων τους χρησιμοποιώντας σύστημα άμεσου ψεκασμού.

Οι άμεσου ψεκασμού κινητήρες μπορεί να απαιτούν λιγότερο καύσιμο, ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, λειτουργούν με υψηλότερη πίεση, στοιχείο που, με τη σειρά του, οδηγεί στην παραγωγή περισσότερων μικροσωματιδίων.

Ενδεικτικό είναι επίσης ότι οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού εκπέμπουν δέκα φορές περισσότερα μικροσωματίδια σε σχέση με τα σύγχρονα diesel μοτέρ.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο υπεύθυνος του τομέα αυτοκινήτων της T&E, Greg Archer «οι πιο αποδοτικοί και με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κινητήρες άμεσου ψεκασμού θα μπορούσαν να αποτελούν μεγάλη καινοτομία αν δεν απελευθέρωναν στην ατμόσφαιρα βλαβερά μικροσωματίδια».

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ίδιος η λύση για αυτό υφίσταται ήδη και κοστίζει όσο περίπου και ένα hands-free kit αυτοκινήτου.

Ο λόγος για φίλτρο μικροσωματιδίων το κόστος του οποίου δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ και το οποίο θα εξάλειφε αυτήν την βλαβερή πτυχή των κινητήρων άμεσου ψεκασμού, χωρίς να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία καυσίμου.

Παρ’ όλα αυτά όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην σχετική έκθεση της T&E, “οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρονοτριβούν ως προς την τοποθέτηση των φίλτρων μικροσωματιδίων, προτιμώντας να χειραγωγούν τις δοκιμές και τα αποτελέσματά τους”.

“Τα αυτοκίνητα είναι η μεγαλύτερη πηγή μόλυνσης για τις πόλεις της Ευρώπης, ενώ το 90% των ευρωπαίων πολιτών εκτίθενται ήδη σε υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων”, καταλήγει ο Greg Archer.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία και τις εκτιμήσεις της οργάνωσης η ατμοσφαιρική μόλυνση συνδέεται με 406.000 θανάτους ετησίως, ενώ οδηγεί σε 100 εκατομμύρια χαμένες “εργατοημέρες”, κοστίζοντας έτσι στην οικονομία των χωρών της Ε.Ε. μεταξύ 330 και 940 δισ. ευρώ ετησίως.

Εν τω μεταξύ, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν ταυτόχρονα με τη δημοσιοποίηση της παραπάνω έρευνας ανακοινώθηκε ότι συντάχθηκε το νέο νομοσχέδιο που αφορά τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο της Ε.Ε και το οποίο μεταθέτει, μετά από γερμανικές –κυρίως- πιέσεις την εφαρμογή του ορίου στα 95 γραμμ./χλμ. στο 2021.

Φυσικά, ωστόσο, εκκρεμεί η ψήφιση της παραπάνω πρότασης από το Ευρωκοινοβούλιο και τα Κράτη-Μέλη.

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρώτη φάση οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να μειώσουν τον μέσο όρο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των στόλων τους σε 130 γραμμ./χλμ. έως το 2015.

auto.in.gr

Sports in

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024