Δευτέρα 20 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Με Volvo το πρώτο μαζικό

Με Volvo το πρώτο μαζικό «πείραμα» για αυτοκίνητα με «αυτόματο πιλότο»

Από το 2017 ένας στόλος 100 Volvo με σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα παραδοθεί σε ισάριθμούς πελάτες της φίρμας προκειμένου να ξεκινήσει η αξιολόγησή τους σε πραγματικές συνθήκες και συγκεκριμένα, στο Gothenburg στο πρώτο παγκοσμίως αντίστοιχο πείραμα του είδους σε τόσο ευρεία κλίμακα.

Η σουηδική φίρμα, παραχωρώντας ένα στόλο 100 αυτοκινήτων θα συμμετάσχει στο πρώτο μεγάλης κλίμακας πιλοτικό σχέδιο για την αξιολόγηση αυτοκινήτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες, το οποίο θα εκτυλιχθεί σε δημόσιους δρόμους του Gothenburg, ξεκινώντας από το 2017 με τη συμμετοχή, όχι των συνήθων δοκιμαστών, επαγγελματιών οδηγών αλλά, κοινών θνητών-πελατών της Volvo.

Το project ονομάζεται Drive Μe αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Volvo και της σουηδικής κυβέρνησης και θα υλοποιηθεί με την συμμετοχή μιας σειράς κυβερνητικών αλλά και ακαδημαϊκών φορέων στη Σουηδία.

Στόχος είναι η αποτύπωση τόσο των παραμέτρων λειτουργίας αλλά και των πλεονεκτημάτων που θα προκύψουν από τα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και το “νεκρό” χρόνο που περνάμε πίσω από το τιμόνι ως οδηγοί.

Υπενθυμίζεται ότι από το 2007 ένας από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής εξέλιξης τεχνολογίας από τη Volvo είναι ο στόχος να μην υπάρχει κανένας θάνατος ή σοβαρός τραυματισμός από τροχαίο σε αυτοκίνητα της Volvo έως το 2020.

“Τα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του στόχου για μηδενικά δυστυχήματα στο δρόμο τόσο για τη Volvo όσο και για τη σουηδική κυβέρνηση”, δηλώνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας Hakan Samuelson, συμπληρώνοντας ότι “το συγκεκριμένο πιλοτικό σχέδιο αποτελεί σημαντικό βήμα προς το στόχο των μηδενικών δυστυχημάτων καθώς θα μας δώσει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσομε τις τεχνολογικές προκλήσεις ενώ, ταυτόχρονα, θα έχουμε σημαντικό feedback από πελάτες μας που οδηγούν σε κανονικούς δρόμους”.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της σουηδικής φίρμας, τα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης θα προσφέρουν σε ορισμένες συνθήκες μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 50%.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους των αυτοκινήτων που θα συμμετάσχουν στο project Drive Me, το πρώτο δείγμα των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης θα δοθεί μέσω το νέου Volvo XC90 το οποίο αναμένεται εντός του 2014.

Το Volvo XC90 το οποίο θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της φίρμας, SPA θα διαθέτει ρυθμιζόμενο cruise control (AAC) το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα. Το παρών στο νέο SUV των Σουηδών θα δώσουν συστήματα σάρωσης του δρόμου τα οποία θα μπορούν να ανιχνεύσουν τόσο τα όρια του δρόμου όσο και τις διαχωριστικές νησίδες-μπαριέρες και τα οποία θα συνεργάζονται με το σύστημα διεύθυνσης, παρεμβαίνοντας αν οι συνθήκες το απαιτούν προκειμένου να διατηρήσουν το αυτοκίνητο στην ορθή πορεία.

Οι παραπάνω τεχνολογίες θα αποτελούν de facto μέρος του εξοπλισμού του νέου XC90, ενώ σε δεύτερο χρόνο και στο πλαίσιο της έναρξης των δοκιμών οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλη κλίμακα από το 2017, η Volvo θα εξελίξει τεχνολογία η οποία θα επιτρέπει στο όχημα να ακολουθεί το προπορευόμενο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Για αυτό ακριβώς το σκοπό, εξάλλου, το μέρος του οδικού δικτύου του Gothenburg –μήκους 50 χλμ.- όπου θα πραγματοποιηθούν οι δοκιμές των αυτοκινήτων της Volvo με σύστημα αυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνει όχι μόνο καθαρά αστικές διαδρομές αλλά και μετακίνηση σε αυτοκινητοδρόμους.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Erik Coelingh, υπεύθυνος για την εξέλιξη τεχνολογικών συστημάτων στη Volvo, για το στόλο 100 αυτοκινήτων που θα παραδοθεί σε ισάριθμούς πελάτες της Volvo το 2017 για το πιλοτικό σχέδιο: «στόχος μας είναι τα αυτοκίνητα να έχουν τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν σε κάθε πιθανό σενάριο που αφορά την μετακίνηση, συμπεριλαμβανομένου του ενδεχόμενου το αυτοκίνητο να εγκαταλείψει τη ροή της κυκλοφορίας, και να οδηγηθεί σε ασφαλές σημείο σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο ο οδηγός δεν μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του».

Φυσικά από τις δυνατότητες του συστήματος αυτόνομης οδήγησης δεν θα λείπει και η δυνατότητα αυτόνομης στάθμευσης η οποία μάλιστα δεν θα απαιτεί την παρουσία του οδηγού στο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να αφήσει το αυτοκίνητο του και αυτό να συνεχίσει μόνο του και να παρκάρει μόνο του.

Μια επίσης σημαντική παράμετρος του project είναι να συνεκτιμηθεί η δυνατότητα αλληλεπίδρασης των αυτοκινήτων με αυτόνομο σύστημα οδήγησης με τα συμβατικά αυτοκίνητα και τον αψυχολόγητο, πολλές φορές, τρόπο κίνησης ορισμένων οδηγών.

«Η προσέγγισή μας βασίζεται στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα μπορούν να κινούνται ασφαλώς σε ένα περιβάλλον όπου η πλειονότητα των άλλων οχημάτων δεν διαθέτουν ανάλογα συστήματα», υπογραμμίζει ο Erik Coelingh.

To πιλοτικό project Drive Me, θα βοηθήσει επίσης στον καθορισμό της απαιτούμενης υποδομής για την πλήρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων των αυτοκινήτων με αυτόματο πιλότο καθώς και στην ανάδειξη των ιδανικότερων συνθηκών για την πλήρη λειτουργία του συστήματος.

Πέρα από τις τεχνολογικές παραμέτρους ένα άλλο, ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του project είναι η προσπάθεια καθιέρωσης αυτοκινήτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού σε αυτά.

«Κανένας δεν το σκέφτεται όταν είναι να μπει σε αεροπλάνο επειδή ένα μέρος της διαδρομής θα γίνει στον αυτόματο πιλότο, ωστόσο, ένα αυτοκίνητο που οδηγεί μόνο του ενώ ο οδηγός του απολαμβάνει ένα βιβλίο, εξακολουθεί να αποτελεί σχεδόν εξωπραγματική σκέψη για ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων», σημειώνει ο επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson.

auto.in.gr

Sports in

Τα νέα για Ορτέγκα και η αποθέωση του Ποντένσε

Οι εξελίξεις με τον Αργεντίνο μπακ ενόψει τελικού Conference με την Φιορεντίνα και τα αποθεωτικά σχόλια των παικτών του Ολυμπιακού για τον Ποντένσε

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 20 Μαϊου 2024