Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Gran Turismo 6: Gentlemen, (re)start your engines!

Gran Turismo 6: Gentlemen, (re)start your engines!

Χωρίς να εξαντλεί τα περιθώρια βελτίωσής του, το Gran Turismo επιστρέφει καλύτερο από ποτέ, υποστηρίζοντας "με όλες του τις δυνάμεις" τον τίτλο του πληρέστερου αγωνιστικού εξομοιωτή.

Γιάννης Αδάναλης

Το να «γράφεις» γύρους με το Pagani Zonda R στην πίστα του Nurburgring -σε αυτά τα διαβολικά 20,8 χιλιόμετρα της «πράσινης κόλασης»- δεν είναι σαν το… ποδήλατο. Και θα το ξεχάσεις και θα το «χάσεις», πληγώνοντας -στην καλύτερη των περιπτώσεων- την αυτοπεποίθησή σου.

Έχοντας, λοιπόν, αφήσει πίσω σου ένα σχεδόν ανεκμετάλλευτο, σε όρους Gran Turismo 6, Σαββατοκύριακο -το μόνο που κατάφερες αυτές τις δύο ημέρες πίσω από την τιμονιέρα της Logitech ήταν να υπενθυμίσεις στον εαυτό την ταχύτητα που σου έχουν στερήσει τα 2 χρόνια ολοκληρωτικής αποχής- το βράδυ της Δευτέρας αναμενόταν ατελείωτο.

Οι αποφάσεις έχουν παρθεί. Το Pro Evolution Soccer του 2014 δεν κατάφερε να σε κερδίσει, τα εμπνευσμένα από τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο «first person» λάμπουν δια της απουσίας τους, συνεπώς ο νέος τίτλος της σειράς Gran Turismo δείχνει να αποτελεί τoν μοναδικό λόγο για να διατηρήσεις το υπό αντικατάσταση PS3 δίπλα στον τηλεοπτικό δέκτη σου.

Επικαλούμενος αυτή τη φορά τη βοήθεια μιας… ανώτερης δύναμης, το πολυπόθητο «δισκάκι» βρίσκεται ήδη στη θέση του. Το ίδιο και η ψυχολογία σου, έστω και αν το update των 1201 ΜΒ, χαλάει προσωρινά την ατμόσφαιρα, παρατείνοντας -κατά 18 λεπτά- την αγωνία σου.

Μικρό το κακό και αναμενόμενο για εκείνους, τουλάχιστον, που «κατεβαίνουν» διαβασμένοι. Μιλώντας για διάβασμα, τα 18(!) κεφάλαια με τους όρους και τις προϋποθέσεις, απαιτούν scroll down σε full speed και φυσικά την αποδοχή τους.

Το video της εισαγωγής ξεκινά με πλάνα από το «Ayrton Senna Institute», ποντάροντας περισσότερο στα συναισθήματα που δημιουργεί η έμμεση αναφορά σε έναν πραγματικό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και λιγότερο στο περιεχόμενό του.

Η πρώτη επαφή με το νέο interface του παιχνιδιού δεν αργεί. Με σχεδιασμό που επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη πλοήγηση ακόμη και ενός μη εξοικειωμένου χρήστη, κερδίζει από την πρώτη στιγμή τη συμπάθειά σου.

Για τα πρώτα βήματα της αγωνιστικής σου καριέρας (Career Mode) το Gran Turismo 6 έχει προεπιλέξει το αυτοκίνητο με το οποίο θα συμμετάσχεις στα αντίστοιχα αγωνιστικά events.

Ξεχάστε τα shortcuts που προσφέρουν άλλοι τίτλοι και ξεχάστε -για αρχή τουλάχιστον- την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα 1.200 και πλέον τετράτροχα.

Για τα επόμενα 90 λεπτά -αυτός είναι κατά προσέγγιση ο χρόνος που θα χρειαστεί για να «ξεκλειδωθούν» τα ταχύτερα Renault Clio RS και Mitsubishi Lanced EVO VI- είσαι αναγκασμένος να οδηγείς το… ταπεινό Honda Fit RS.

Η εξέλιξη του παιχνιδιού βασίζεται σε δύο πυλώνες. Στα αγωνιστικά events και τα license tests, τα οποία ομολογουμένως θα μπορούσαν να λείπουν, γλιτώνοντας χρόνο και κόπο από έναν σχετικά έμπειρο χρήστη.

Υπάρχουν, βέβαια, και οι ευχάριστες(;) ανάπαυλες των Coffee Brakes, όπως άλλωστε και τα Special Events, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν εκείνα που πραγματοποιούνται στο Goodwood Hill Climb.

Σε κάθε περίπτωση το κέρδος, πέρα από την εμπειρία και την όποια διασκέδαση, είναι τα ανταλλάξιμα in-game credits και τα «αστέρια» που αποκομίζεις μετά το τέλος κάθε δραστηριότητας.

Έχοντας διανύσει μια αξιοπρεπή… απόσταση και συμμετάσχει σε έναν σεβαστό αριθμό αγωνιστικών διοργανώσεων, τα συμπεράσματα θα μπορούσαν, πλέον, να θεωρηθούν ασφαλή.

Η βελτίωση των γραφικών στοιχείων είναι αισθητή, όχι όμως ικανή για να σε εντυπωσιάσει. Μάλιστα, οι πίστες και τα αυτοκίνητα που έχουν προέλθει από το GT5, δείχνουν να υστερούν σε σχέση με εκείνα που δημιουργήθηκαν από λευκό χαρτί για τις ανάγκες του GT6.

H επόμενη διαπίστωση δεν έχει να κάνει με αυτό που βλέπεις αλλά με αυτό που αισθάνεσαι. Με το feedback, δηλαδή, των χειριστηρίων και δη της τιμονιέρας.

Έχοντας ενσωματώσει στο DNA του παιχνιδιού έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών από την Yokohama Rubber (ελαστικά) και την KW Automotive (αναρτήσεις), οι άνθρωποι της Polyphony Digital κατάφεραν να πλησιάσουν, περισσότερο από ποτέ, την πραγματικότητα.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Καταρχάς μεγαλύτερη σιγουριά στις κινήσεις σου. Πλέον μπορείς να «σημαδεύεις» με ακρίβεια το apex κάθε στροφής, τοποθετώντας -ανεξαρτήτως αυτοκινήτου- τους τροχούς σου εκεί που θες.

Αν το παρακάνεις, αψηφώντας την αγωνιστική γραμμή ή ακόμη χειρότερα προσπερνώντας με τέρμα γκάζι το braking point, θα κληθείς να αντιμετωπίσεις το φαινόμενο της υποστροφής, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων εμφανίζεται με υπερβολική ένταση, λαμβάνοντας υπόψη την παραμόρφωση και την πρόσκαιρη κόπωση των ελαστικών.

Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι το νέο driving model του Gran Turismo σου επιτρέπει να «παίξεις» με το βάρος του αυτοκινήτου και τις μετατοπίσεις που προκαλούν στην κατανομή του, οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Σε αυτήν την περίπτωση το τιμόνι «αδειάζει», ένδειξη που σε προετοιμάζει για την αποσταθεροποίηση του πίσω -κατά κύριο λόγο- άξονα.

Σίγουρα ο ήχος θα μπορούσε να είναι καλύτερος και το μοντέλο καταστροφών θα έπρεπε -μετά από τόσες προσπάθειες και άλλες τόσες υποσχέσεις- να έχει τελειοποιηθεί.

Κάποιους, ίσως, δυσαρεστήσει η απελπιστικά προβλέψιμη συμπεριφορά των αντιπάλων σου -το περίφημο AI- στα αναρίθμητα racing events, ωστόσο, όπως σε κάθε σύγχρονο video game, έτσι και στο Gran Turismo 6 οι πραγματικές συγκινήσεις κρύβονται στις online αναμετρήσεις.

Για τους πιο ανυπόμονους ή για εκείνους που δεν θα σπαταλήσουν τον χρόνο που απαιτείται για να αποκτήσουν πρόσβαση στα ισχυρότερα και κατά κανόνα ακριβότερα αυτοκίνητα του GT6, υπάρχουν δύο επιλογές.

Η πρώτη είναι να κατευθυνθούν στο Arcade Mode (αντί του Career Mode), επιλέγοντας το αγαπημένο τους circuit και εκείνο το αυτοκίνητο με το οποίο θα δοκιμάσουν την τύχη τους σε αυτό.

H δεύτερη επιλογή είναι αντί για χρόνο να θυσιάσουν… χρήμα και μάλιστα πραγματικό, καθώς καταβάλλοντας μερικά ευρώ αποκτάς πρόσβαση σε… εκατομμύρια in-game credits.

Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία του θρυλικού «Ring» αποτελεί από μόνη της έναν πολύ καλό λόγο για να μπεις κατευθείαν στο… ψητό, πόσο μάλλον αν το συνδυάσεις με το εξωτικών προδιαγραφών και υψηλών οδηγικών απαιτήσεων Pagani Huayra.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Gran Turismo 6 αποτελεί με διαφορά το καλύτερο της σειράς.

Όχι μόνο για το βάθος και την αντοχή στον χρόνο που προσφέρουν τα ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα και τα ακόμη περισσότερα circuit, αλλά κυρίως γιατί το νέο driving model του δίνει το δικαίωμα να διεκδικήσει και μάλιστα με αξιώσεις τον τίτλο του ρεαλιστικότερου αγωνιστικού εξομοιωτή.

auto.in.gr

Sports in

Το Σαν Μαρίνο… τρολάρει την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: «Παίξτε εναντίον μας, σας παρακαλώ» (pic)

Γέλιο προκαλεί πλέον η κατάσταση της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ την οποία… γλέντησε και το Σαν Μαρίνο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024