Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ακτινογραφώντας την ασφάλεια του νέου Volvo XC90

Ακτινογραφώντας την ασφάλεια του νέου Volvo XC90

Οι Σουηδοί προσφέρουν μια ξενάγηση στα ενδότερα του νέου XC90, ξεκινώντας από τη νέα αρχιτεκτονική SPA -στην οποία θα βασιστεί- και στις δυνατότητες ασφάλειας που αυτή προσφέρει σε ό,τι αφορά το νέο SUV αλλά και όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Volvo.

Λίγο μετά την πρώτη γεύση από το XC Coupe Concept -το οποίο θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Detroit στις 13 Ιανουαρίου 2014, ως η επομένη σχεδιαστική σελίδα στο SUV μέλλον της Volvo το οποίο θα «ξεκινήσει» με το νέο XC90- οι Σουηδοί προσφέρουν μια ξενάγηση στα ενδότερα του νέου τους SUV και στις προδιαγραφές ασφαλείας που θα του εξασφαλίζει η νέα αρχιτεκτονική, Scalable Product Architecture.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν, η SPA στην οποία θα βασιστεί το νέο XC90 που αναμένεται το 2014, εκτός από τα πλεονεκτήματα που θα προσφέρει σε επίπεδο σχεδιασμού και οικονομίας, θα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου της Volvo για την μείωση των δυστυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών με αυτοκίνητα της φίρμας στο μηδέν έως το 2020.

Αναλυτικότερα, η νέα αρχιτεκτονική σχεδιάστηκε για να προσφέρει προστασία τόσο σε περίπτωση που η σύγκρουση είναι τελικώς αναπόφευκτη όσο και, συνδυαστικά με μια σειρά καινοτόμων συστημάτων, στην αποφυγή της.

«Η νέα αρχιτεκτονική προσφέρει σαφή περιθώρια βελτίωσης ως προς την ασφάλεια. Στο αρχικό XC90 το πλαίσιο κατασκευαζόταν από ενισχυμένο χάλυβα σε ποσοστό 7%, μέγεθος που στη νέα γενιά του XC90 αυξάνεται στο 40%, κάτι που σημαίνει, περισσότερη ανθεκτικότητα χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε επιπλέον βάρος ή επιπλέον μάζα», επισημαίνει ο Jan Ivarsson, επικεφαλής για την στρατηγική στο σχεδιασμό των συστημάτων ασφαλείας και τις προδιαγραφές τους.

Παράλληλα με την ενισχυμένη δομή του πλαισίου, η νέα αρχιτεκτονική ενσωματώνει ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα που υπόσχεται να αυξήσει την ευφυΐα του αυτοκινήτου ως προς την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

Για την ακρίβεια, η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ευνοεί την προσθήκη νέων στοιχείων όπως οι μικροεπεξεργαστές, οι αισθητήρες και οι κάμερες, αλλά και να λειτουργεί σαν ενός είδους κεντρικό «νευρικό» σύστημα του αυτοκινήτου, ένα δίκτυο το οποίο ελέγχει και αλληλεπιδρά με τέσσερις διαφορετικούς τομείς: την οδική συμπεριφορά, την ασφάλεια, το αμάξωμα και το infotainment.

«Κάθε ένα από τα παραπάνω μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε σημείο της αρχιτεκτονικής του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ένα κεντρικό νευρικό σύστημα το οποίο μπορεί να ελέγξει όλες τις παραμέτρους και τις συνδέσεις του οχήματος. Πρόκειται για κάτι μοναδικό στην αυτοκινητοβιομηχανία», εξηγεί ο Peter Mertens, επικεφαλής εξέλιξης στη Volvo.

Συνοπτικά, η φιλοσοφία κατασκευής της αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων Volvo και των επιμέρους συστημάτων ασφαλείας, αντιμετωπίζει τον οδηγό ως το επίκεντρο του αυτοκινήτου και τα επιμέρους, βελτιωμένα συστήματα του αυτοκινήτου ως ένα τεχνολογικό «μαξιλάρι» που θα τον προστατεύσει, προσφέροντάς του όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γνώση του περιβάλλοντος.

Για παράδειγμα, ακόμη και στην περίπτωση ενός απλού συστήματος όπως οι γνώριμοι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, με την τεχνολογική προσέγγιση της φίρμας αυτοί θα συνεργάζονται με τις κάμερες και τους αισθητήρες-radar. Έτσι, όταν οι τελευταίες ανιχνεύσουν π.χ. ενδεχόμενο οπίσθιας σύγκρουσης, θα δίνουν σήμα στο κεντρικό σύστημα και κατ΄επέκταση στις ζώνες ασφαλείας ώστε να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη βέλτιστη λειτουργία των οργάνων που ανιχνεύουν τον περιβάλλοντα χώρο (κάμερες, αισθητήρες, radar) ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν περισσότερα αντικείμενα και καταστάσεις, ενώ τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, σχεδιάζονται ώστε να μπορούν να προσφέρουν υποστήριξη σε υψηλότερες ταχύτητες αλλά και σε πιο περίπλοκες περιπτώσεις.

«Ένας από τους τομείς στους οποίους έχουμε δώσει ιδιαίτερη σημασία σε ό,τι αφορά την αποφυγή συγκρούσεων, είναι η ακούσια παρέκκλιση από την ορθή πορεία λόγω λανθασμένης κρίσης και παρέμβασης των συστημάτων ασφαλείας σε δύσκολες καταστάσεις. Η παρέκκλιση από την ορθή πορεία είναι ο τύπος ατυχήματος με τον υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε ό,τι αφορά τραυματισμούς και θανάτους», σημειώνει ο Jan Ivarsson.

Έτσι, η νέα εκδοχή του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων που θα εμφανιστεί -και- στο XC90, θα αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης μεπεζούς και μεγαλόσωμα ζώα τόσο στο φως της ημέρας όσο και στο σκοτάδι.

Ένα από τα νέα συστήματα ασφαλείας που θα εισαχθούν στο νέο XC90 είναι το Adaptive Cruise Control το οποίο έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται με τα συστήματα ανίχνευσης περιμετρικά του αυτοκινήτου και να παραμετροποιεί αναλόγως το σύστημα διεύθυνσης, ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας με στόχο να προσφέρει στον οδηγό μια πιο ξεκούραστη μετακίνηση σε πυκνή κίνηση.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Volvo το παραπάνω σύστημα, εκτός από μια πιο άνετη εμπειρία θα επιτρέπει στον οδηγό να αφιερωθεί ακόμα και σε κάτι άλλο, χωρίς να διακινδυνεύει την ασφάλειά του, κάτι που επίσης θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το σύστημα ψυχαγωγίας ενός αυτοκινήτου και τους περιορισμούς που επιβάλλονται για λόγους ασφάλειας.

Παράλληλα με τις παραπάνω παραμέτρους-συστήματα, οι Σουηδοί εξελίσσουν σύστημα επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων το οποίο, όταν διαδοθεί σε συνδυασμό με τα παραπάνω συστήματα, θα δίνει ακόμα περισσότερες δυνατότητες σε κάθε επίπεδο.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να προσφέρει στον οδηγό όραση πολύ μακρύτερα απ’ όσο μπορούν να εξασφαλίσουν σήμερα οι κάμερες, οι αισθητήρες κτλ. παρέχοντάς του, παράλληλα, πληροφορίες για στοιχεία όπως η ποιότητα του οδοστρώματος, προειδοποιήσεις κάθε είδους π.χ. για την κίνηση ή για πιθανά προβλήματα ή ακόμα και να αλληλεπιδρά με τους φωτεινούς σηματοδότες αλλά και να αναζητά από νωρίς θέση στάθμευσης στον τελικό προορισμό του.

auto.in.gr

Sports in

Αινιγματικός ο Γιάννης σχετικά με την επιστροφή του: «Θα μου πάρει μέρες, εβδομάδες, μήνες»

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο τόνισε ότι δεν γνωρίζει πόσο θα χρειαστεί για να επιστρέψει στο επίπεδο που θέλει να βρίσκεται.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024