Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες εκπλήξεις των νέων δοκιμών πρόσκρουσης του IIHS

Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες εκπλήξεις των νέων δοκιμών πρόσκρουσης του IIHS

Εξίσου ανησυχητικά είναι τα νέα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης που έδωσε στο φως της δημοσιότητας το αμερικανικό Ινστιτούτο για την Οδικη Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των τετράτροχων που συμμετείχε σε αυτές απέτυχε να ανταποκριθεί στη δοκιμασία της μετωπικής σύγκρουσης σε μικρής επιφάνειας σταθερό εμπόδιο.

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν έξι μήνες μετά τα σοκαριστικά αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης που πραγματοποίησε το αμερικανικό Ινστιτούτο για την Οδικη Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους με τη συμμετοχή αυτοκινήτων πόλης, η παθητική ασφάλεια που είναι ικανά να προσφέρουν συμπαγών διαστάσεων τετράτροχα επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας.

Αυτή τη φορά στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του IIHS συμμετείχαν προτάσεις που βάσει των διαστάσεων τους θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, ξεπερνώντας σε μήκος τα τέσσερα μέτρα.

Βέβαια, ανάμεσα στα 12 αυτοκίνητα που συμπεριλήφθηκαν στον συγκεκριμένο κύκλο δοκιμών του IIHS συναντά κανείς και προτάσεις που ουσιαστικά αποτελούν κομμάτι της κατηγορίας των super mini, όπως το MINI Countryman, το Nissan Juke και το Fiat 500L.

Δύο ηλεκτροκίνητα μοντέλα και ένα υβριδικό, όπως άλλωστε και η παρουσία των Subaru ΒRZ και Toyota GT86, διευρύνουν την γκάμα των οχημάτων που συμμετείχαν στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποίησε το αμερικανικό Ινστιτούτο για την Οδικη Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους.

Ρίχνοντας μια σύντομη ματιά στα αποτελέσματα, γίνεται σαφές πως η δοκιμασία της μετωπικής πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο μικρής επιφάνειας το οποίο καλύπτει μόλις το 25% του μπροστινού τμήματος -overlap test στη γλώσσα των Αμερικανών- ήταν εκείνη που προκάλεσε τα μεγαλύτερα προβλήματα και στα 12 αυτοκίνητα που συμμετείχαν σε αυτή.

Επί της ουσίας, το MINI Countryman αποτέλεσε το μοναδικό τετράτροχο που κατάφερε να διακριθεί στη δοκιμασία του overlap, καθώς η ανθεκτικότητα του πλαισίου, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική λειτουργία των συστημάτων παθητικής ασφαλείας, περιόρισε σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του οδηγού.

Αντιθέτως, απογοητευτικά ήταν τα αποτελέσματα για τέσσερα από τα μοντέλα του νέου κύκλου δοκιμών του IIHS. Ο λόγος για τα Fiat 500L, Nissan Juke, Nissan Leaf και Mazda5, τα οποία απέτυχαν να διαφυλάξουν πρωτίστως τη δομική συνοχή του θαλάμου επιβατών και δευτερευόντως τη σωματική ακεραιότητα του οδηγού.

«Η κατάρρευση του θαλάμου επιβατών αποδείχθηκε καταστροφική για τέσσερα από τα αυτοκίνητα του group, ένας ανθεκτικός θάλαμος επιβατών επιτρέπει στα συστήματα ασφαλείας να κάνουν τη δουλεία τους, απορροφώντας την ενέργεια της πρόσκρουσης και ελέγχοντας την κίνηση του σώματος», δήλωσε ο Joe Nolan, αντιπρόεδρος του τμήματος έρευνας οχημάτων του IIHS.

Ξεχωριστές προκλήσεις εξαιτίας του πρόσθετου βάρους των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας αντιμετωπίζουν στο overlap crash test τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

To Chevrolet Volt ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης δοκιμασίας, καθώς ο κίνδυνος τραυματισμού του οδηγού κρίθηκε μικρός, σε αντίθεση με το Nissan Leaf, όπου η υποχώρηση του θαλάμου επιβατών κατά 40 εκατοστά στο επίπεδο του δαπέδου και κατά 35 εκατοστά στο επίπεδο του ταμπλό, περιόρισε σημαντικά τον ζωτικό χώρο του οδηγού.

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα μοντέλα που συμμετείχαν στη δοκιμασία του IIHS, ικανοποιητική κρίθηκε η συμπεριφορά των Subaru BRZ, Scion FR-S (Toyota GT86), Ford C-MAX Hybrid και Mitsubishi Lancer, ενώ ως οριακή χαρακτηρίζεται η προστασία που προσφέρουν τα Scion xB και Hyundai Veloster.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το overlap test που διενεργεί το αμερικανικό Ινστιτούτο για την Οδικη Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους αποτελεί με διαφορά την απαιτητικότερη δοκιμασία μετωπικής σύγκρουσης, καθώς η μικρή επιφάνεια του σταθερού εμποδίου στην οποία το όχημα προσκρούει με ταχύτητα 40 μιλίων/ώρα (περίπου 65 χλμ./ώρα) επί της ουσίας παρακάμπτει τη ζώνη παραμόρφωσης, με αποτέλεσμα να καλείται ο θάλαμος επιβατών να διαχειριστεί στο ακέραιο τις δυνάμεις που αναπτύσσονται τη στιγμή της πρόσκρουσης.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024