Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
AstaZero: H νέα πίστα δοκιμών της Volvo απ' όπου

AstaZero: H νέα πίστα δοκιμών της Volvo απ’ όπου «περνά» το ασφαλές μέλλον

Η Volvo κάνοντας ένα βήμα προς το στόχο της για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των τροχαίων ατυχημάτων έως το 2020 εγκαινιάζει τη νέα πίστα δοκιμών της AstaZero, η οποία διεκδικεί τον τίτλο της πλέον προηγμένης πίστας δοκιμών στον κόσμο προσφέροντας τη δυνατότητα προσομοίωσης κάθε είδους κυκλοφοριακών συνθηκών.

Στο πλαίσιο του στόχου της για μηδενικά δυστυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς με Volvo έως το 2020, η Volvo Cars εγκαινιάζει την AstaZero, την πρώτη πίστα δοκιμών πλήρους κλίμακας στον κόσμο και η οποία θα αξιοποιηθεί για δοκιμές των μελλοντικών συστημάτων ασφαλείας της φίρμας.

Η AstaZero, όπως ονομάζεται η πίστα, από τα αρχικά των λέξεων Active Safety Test Area και τη λέξη Zero υποδηλώνοντας το σκοπό της και το στόχο της φίρμας για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από τροχαία ατυχήματα, βρίσκεται κοντά στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Volvo Cars, στο Gothenburg.

Όπως σημειώνουν οι Σουηδοί, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της AstaZero είναι η ευελιξία που προσφέρει στη διαμόρφωσή της, καθώς, σε αντίθεση με τις περιορισμένες επιλογές που προσφέρουν οι περισσότερες πίστες δοκιμών, σχεδιάστηκε προκειμένου να επιτρέπει την υλοποίηση και τη δυνατότητα προσομοίωσης διαφορετικών σεναρίων που να ανταποκρίνονται σε κάθε είδους κυκλοφοριακή κατάσταση.

Έτσι, στην AstaZero μπορεί να γίνει προσομοίωση μιας μεγάλης γκάμας διαφορετικών κυκλοφοριακών συνθηκών, όπως αυτές πολυσύχναστων αστικών δρόμων, λεωφόρων, αυτοκινητοδρόμων πολλαπλών λωρίδων και διασταυρώσεων.

Η παραπάνω δυνατότητα της πολλαπλής διαμόρφωσης της πίστας έχει ιδιαίτερη σημασία προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος αλληλεπίδρασης των συστημάτων ασφαλείας των αυτοκινήτων με άλλα αυτοκίνητα, πεζούς, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, φορτηγά, λεωφορεία ή ακόμα και ζώα που μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πίστα διαθέτει την κατάλληλη υποδομή προκειμένου σε ορισμένες συνθήκες δοκιμών όπως αυτές που αφορούν περίπλοκες καταστάσεις και υψηλές ταχύτητες, τα οχήματα των δοκιμών θα τα χειρίζονται ρομπότ.

«Οι δοκιμές ασφάλειας σε ρεαλιστικές συνθήκες αποτελούν προϋπόθεση για την εξέλιξη των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που θέλουμε», σημειώνει ο Anders Axelson, στέλεχος στο Volvo Cars Safety Centre, υπογραμμίζοντας ότι: «Η εγκατάσταση θα διαδραματίσει πολλαπλά σημαντικούς ρόλους καθώς, δεν θα μας βοηθήσει μόνο να πραγματοποιήσουμε το όραμά μας για την ασφάλεια, εξελίσσοντας αυτοκίνητα που δεν θα συγκρούονται, αλλά και να εξελίξουμε συστήματα ασφάλειας για την προστασία και των μη αυτοκινητιστών, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες».

Σε ό,τι αφορά την ταυτότητα της νέας πίστας, επενδύθηκαν σχεδόν 55 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της η οποία έγινε με την συμβολή των Volvo Cars και Volvo Group, Scania, Autoliv και Test Site Sweden και σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, με τις σουηδικές αρχές και με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς.

Πέρα από το σκοπό δοκιμής των αυτοκινήτων και των συστημάτων ασφαλείας της Volvo οι εγκαταστάσεις της AstaZero θα λειτουργήσουν ως μια ανοιχτή, ανεξάρτητη πλατφόρμα για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές, νομοθέτες, εταιρείες οδοποιίας, πανεπιστήμια και τεχνολογικά ινστιτούτα από ολόκληρο τον κόσμο.

Με αυτόν τον τρόπο, σημειώνει η σουηδική φίρμα, η Astazero θα λειτουργήσει ως ένας παγκόσμιος πυρήνας για την έρευνα και εξέλιξη τεχνολογιών ασφαλείας επόμενης γενιάς αλλά και για δοκιμές που αφορούν την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους σχεδίασης της πίστας, η AstaZero καλύπτει συνολική έκταση δύο εκατομμυρίων τ.μ. ενώ η ασφαλτοστρωμένη επιφάνεια της ανέρχεται σε 250.000 τ.μ.

Η πίστα περιβάλλεται από μια λεωφόρο μήκους 5,7 χιλιομέτρων, η οποία συνδέεται με ένα αστικό σύστημα τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων 40 επί 25 μέτρων.

Η AstaZero διαθέτει επίσης μια ζώνη υψηλών ταχυτήτων, την οποία συνιστά ένας κύκλος διαμέτρου 240 μέτρων και όπου μπορούν να γίνουν παντός είδους προσομοιώσεις εμποδίων και που ενώνεται με έναν δρόμο πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 700 μέτρων.

Σε ό,τι αφορά της δυνατότητες προσομοίωσης που προσφέρει η πίστα συνοψίζονται από την Volvo ως εξής:

Επαρχιακός δρόμος: Η συγκεκριμένη περιοχή της πίστας περιλαμβάνει δέκα διαφορετικά σημεία, ανοιχτά ή «κρυφά» όπου εμφανίζονται εμπόδια μπροστά από τα κινούμενα οχήματα.

Η συγκεκριμένη διαδρομή είναι ειδικά σχεδιασμένη για εκτενείς μελέτες σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά του οδηγού και είναι κατάλληλη για τη χρήση τόσο κρυφών όσο και κινούμενων εμποδίων που εμφανίζονται ξαφνικά στο δρόμο.

Ο επαρχιακός δρόμος θα έχει δύο διασταυρώσεις «Τ» και μία πλήρη διασταύρωση, με σήμανση η οποία μπορεί να προσαρμοστεί αναλόγως με τη γλώσσα και τις ιδιαιτερότητες του εκάστοτε χρήστη της πίστας. Παράλληλα, ο επαρχιακός δρόμος θα έχει στάσεις λεωφορείου και χώρους στάθμευσης σε δύο σημεία.

Αστική περιοχή: Η συγκεκριμένη ζώνη της πίστας θα χρησιμοποιείται κυρίως για τη δοκιμή της ικανότητας του αυτοκινήτου να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του αστικού περιβάλλοντος, αποφεύγοντας ατυχήματα με λεωφορεία, ποδηλάτες, πεζούς ή άλλους χρήστες του δρόμου.

Για τον λόγο αυτό, η αστική περιοχή περιλαμβάνει διάφορες ζώνες, όπως ένα αστικό κέντρο με δρόμους διαφορετικού πλάτους, στάσεις λεωφορείου, πεζοδρόμια, ποδηλατοδρόμους, οδικό φωτισμό και κτιριακά σκηνικά, πλατείες, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και οδικά έργα.

Δρόμος πολλαπλών λωρίδων: Η συγκεκριμένη περιοχή της πίστας διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και συνδέεται με την ζώνη υψηλών ταχυτήτων, μέσω ενός δρόμου για επιτάχυνση με μήκος 300 μέτρων, πλάτος 7 μέτρων και κυκλικό κόμβο για μακριά οχήματα. Ο δρόμος πολλαπλών λωρίδων επιτρέπει την προσομοίωση πολλών διαφορετικών σεναρίων, όπως αλλαγή λωρίδας, διάφορα σενάρια σύγκρουσης και σενάρια διέλευσης.

Περιοχή υψηλών ταχυτήτων: Η συγκεκριμένη ζώνη βρίσκεται στο κέντρο του χώρου και αποτελείται από δύο δρόμους για επιτάχυνση. Ο ένας δρόμος επιτάχυνσης έχει μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου.

Εκτός από τους δύο δρόμους για επιτάχυνση, είναι δυνατή και η χρήση και του δρόμου πολλαπλών λωρίδων για τον ίδιο σκοπό, κάτι που σημαίνει ότι τα οχήματα μπορούν να μπουν στην ζώνη υψηλών ταχυτήτων από τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις. Στην περιοχή αυτή, οι δοκιμές εστιάζονται κυρίως στη δυναμική των οχημάτων, όπως οι ελιγμοί αποφυγής σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Και πέρα από τις σύνθετες τεχνικές προδιαγραφές και δυνατότητες της νέας πίστας, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, ο Anders Axelsson, «…η AstaZero παρέχει εξαιρετικές προοπτικές να διατηρήσουμε την πρωτοκαθεδρία της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ενεργητική ασφάλεια και στο μέλλον. Είμαστε η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έχουμε θέσει ως στόχο μηδενικές απώλειες από τροχαία ατυχήματα σε μια -κοντινή- και συγκεκριμένη ημερομηνία και είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο, της οποίας η κυβέρνηση υποστηρίζει ενεργά ένα τέτοιο όραμα».

auto.in.gr

Sports in

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024