Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
«The Swell»: Στα παρασκήνια του διαφημιστικού «Κύματος» της Volvo

«The Swell»: Στα παρασκήνια του διαφημιστικού «Κύματος» της Volvo

Η νέα διαφημιστική καμπάνια της Volvo έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις με την σχεδόν παντελή απουσία του αυτοκινήτου, την σκηνοθετική άποψη και τις ατμοσφαιρικές εικόνες ήρεμης σουηδικής δύναμης που αποπνέει, αλλά που, όμως, γυρίστηκαν στις ακτές της Αφρικής ανάμεσα σε καρχαρίες.

Η νέα διαφημιστική εκστρατεία των Σουηδών φέρει τον τίτλο «The Swell», και ήδη έχει τραβήξει τα βλέμματα με την παράδοξη προσέγγιση που εστιάζει περισσότερο στη φύση και στον άνθρωπο παρά στο αυτοκίνητο μένοντας μακριά από τα διαφημιστικά κλισέ του χώρου.

Φέροντας την υπογραφή της διαφημιστικής εταιρείας Grey London στην πρώτη της συνεργασία με την Volvo, το «The Swell» όπως τιτλοφορείται το μονόλεπτο διαφημιστικό φέρει τη σφραγίδα ενός Σουηδού σκηνοθέτη, του Marcus Soderlund.

Ο γνωστός από το εξίσου γενναία αφαιρετικό και στα όρια του ποιητικού, θα έλεγε κανείς, επετειακό φιλμάκι για τα 50 χρόνια της McLaren, πήρε κάποιες -δεδομένου του προϊόντος- τολμηρές αποφάσεις, για να αποτυπώσει τις παραδοσιακά συνυφασμένες με τη Volvo, αξίες ως μιας premium, σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας που δίνει περισσότερη έμφαση στην ασφάλεια, την άνεση και στον άνθρωπο παρά σε υπερφίαλες αγκυλώσεις τετράτροχου εντυπωσιασμού.

Η πρόκληση, όπως περιγράφει η creative director του διαφημιστικού, Hollie Newton ήταν: «να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε το αυτοκίνητο ως δυναμικό, ικανό και ευέλικτο χωρίς να καταφύγουμε σε ακόμα μία διαφήμιση με ένα αυτοκίνητο να κατεβαίνει το βουνό. Καταλήξαμε στην ιδέα ότι όλα στη ζωή έχουν να κάνουν με την αναζήτηση των συναισθημάτων».

Κάπως έτσι ως ιδανικό θέμα επελέγη το νυχτερινό surfing, καθώς προσφέρει μια δυνατή εικόνα ενώ πρόκειται και για ένα άθλημα όπου συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις.

Ως μέσο ο Σουηδός σκηνοθέτης επέλεξε μια παραλία λουσμένη στο φεγγαρόφως με το XC60 να ανοίγει το πλάνο περιμένοντας στην άμμο και ενώ από το ραδιόφωνο που έχει παραμείνει ανοιχτό ακούγεται η φράση «To feel, to really feel, is a rare thing these days».

Στο επόμενο καρέ ο φακός «περπατά» στην ακτογραμμή και βυθίζεται στα κύματα για να αναδυθεί, παρακολουθώντας μια μοναχική σέρφερ που ετοιμάζεται να καβαλήσει το ιδανικό κύμα που ορθώνεται πίσω της, σε ένα σκηνικό που διαμορφώνεται από την αγριεμένη θάλασσα και το ημίφως. Επόμενο καρέ η φράση «Seeking feeling» που αναβοσβήνει στην οθόνη.

Όσοι παρακολουθήσουν το μονόλεπτο video θα συμφωνήσουν ότι δείχνει τυπικά σουηδικό τόσο σε ό,τι αφορά την υποβλητική ατμόσφαιρα όσο και τις καιρικές συνθήκες.

Η αλήθεια είναι πως το μονόλεπτο που γυρίστηκε τον Αύγουστο του 2014, δεν εμπεριέχει ούτε ψήγμα Σουηδίας, πλην του Volvo XC60 και του… σκηνοθέτη του.

Για την ακρίβεια, γυρίστηκε στις ακτές του Durban στην Νότιο Αφρική μετά από αρκετό ρεπεράζ μιας και η περιγραφή του σκηνοθέτη ήταν η αναζήτηση ενός τοπίου που να μοιάζει τυπικά σουηδικό, αλλά να έχει και το σωστό συνδυασμό καιρικών συνθηκών, φεγγαρόφωτου και παλίρροιας κάτι που στη Σουηδία δεν ήταν εφικτό.

Επιπλέον, για να δημιουργηθεί αυτή η αίσθηση του υποβλητικού ημίφωτος χρειάστηκε τα υποβρύχια γυρίσματα να γίνουν σε άλλη χρονική στιγμή από αυτά της «επιφάνειας» και της παραλίας μιας και στις υποβρύχιες λήψεις στο σκοτάδι, ο φωτισμός δεν είναι επαρκής, κάτι που συνεπάγεται επίσης ότι χρειάστηκε και πολυώρο μοντάζ.

Υπεύθυνος φωτογραφίας για τις υποβρύχιες λήψεις ανέλαβε ο ειδικός για την μαγνητοσκόπηση αγώνων και ταινιών σχετικών με το surfing Allan Wilson, ενώ υπεύθυνος για την φωτογραφία στην «επιφάνεια» ο Andre Chemetoff ο οποίος έχει συμμετοχές σε ταινίες όπως η «Ένατη Πύλη» και η «Παραλία».

Παράλληλα για το γύρισμα, χρειάστηκε να τοποθετηθούν προστατευτικά δίχτυα και να ληφθούν μέτρα μιας και η περιοχή βρίθει από καρχαρίες.

«Ανιχνευτές καρχαριών και δίχτυα ήταν από τα απολύτως απαραίτητα καθώς στις συγκεκριμένες ακτές υπάρχει υψηλός κίνδυνος από επίθεση καρχαρία, ειδικά αφού πέσει η νύχτα», σημειώνει χαρακτηριστικά η Η. Newton.

Όσο για την πρωταγωνίστρια πρόκειται για την πεπειραμένη 46 χρόνη surfer, κάτοικο του Cape Town, Lysette Forsyth η οποία επελέγη τόσο για τις ικανότητες της στο άθλημα όσο και για την ήρεμη δύναμη που αποπνέει και αναζητούσε ο σκηνοθέτης.

Συνολικά, όπως παρατηρεί η H. Newton για το «Τhe Swell» που, ομολογουμένως, ελάχιστα θυμίζει τις τυπικές διαφημίσεις αυτοκινήτου «υπάρχει μια ενδιαφέρουσα ένταση μεταξύ της φύσης, του ανθρώπου και της τεχνολογίας που θυμίζει πολύ τη Volvo».

auto.in.gr

Sports in

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024