Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πολλές οι εκπλήξεις στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του «αυστηρότερου» EuroNCAP

Πολλές οι εκπλήξεις στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του «αυστηρότερου» EuroNCAP

Έξι+1 αυτοκίνητα πέρασαν από την αξιολόγηση του EuroNCAP αποσπώντας μια ποικιλία βαθμολογιών από τρία αστέρια (Renault Trafic και Opel Vivaro), τέσσερα αστέρια (Audi TT, Fiat 500X και Mazda2) έως και πέντε αστέρια(Suzuki Vitara και Renault Espace) με δεδομένες τις αυστηρότερες προδιαγραφές που ισχύουν από τις αρχές του 2015

Πολυσυλλεκτικός ως προς τα αποτελέσματα είναι ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP ο οποίος περιελάμβανε τα Suzuki Vitara, Renault Espace, Mazda 2, Fiat 500X, Audi TT, Renault Trafic και το Opel Vivaro, τα οποία αξιολογήθηκαν με βάση τα αυστηρότερα κριτήρια της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής που ισχύουν για το 2015.

Πριν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για κάθε μοντέλο, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση του EuroNCAP, στις μέχρι σήμερα γνωστές δοκιμές, έχει προστεθεί μία ακόμα διαδικασία εμπρόσθιας πρόσκρουσης σε τοίχο που, καλύπτοντει, όλο το εύρος του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα της οποίας συμψηφίζονται με τη γνωστή δοκιμή εμπρόσθιας πρόσκρουσης.

Παράλληλα, στις πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης έχει αλλάξει τόσο το βάρος όσο και το μέγεθος του αντικειμένου που αξιοποιείται για την υλοποίησή τους ενώ, κατά την προσομοίωση πλευρικής πρόσκρουσης σε στύλο, έχει τροποποιηθεί η γωνία πρόσκρουσης, αυξάνοντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης. Συγχρόνως, πλέον αξιοποιούνται πιο ρεαλιστικά ανδρείκελα προκειμένου να διασφαλιστεί υψηλότερη ακρίβεια των αποτελεσμάτων.

Αλλαγές υπάρχουν και στην κατηγορία προστασίας πεζών, καθώς, πλέον η συγκεκριμένη αξιολόγηση γίνεται πιο συγκεκριμένη και «ανθρωποκεντρική».

Αναλυτικά τα οχήματα βαθμολογούνται με βάση την προστασία που προσφέρουν σε ένα δεδομένο ύψος (συγκεκριμένα σε αυτό που αντιστοιχεί στο ύψος του μηρού ενός μέσου ύψους ανθρώπου), σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατύχημα με πεζό και ανεξαρτήτως σε ποιο τμήμα του αυτοκινήτου αντιστοιχεί αυτό το ύψος.

Αμετάβλητες παραμένουν οι δοκιμές και οι διαδικασίες για την προστασία παιδιών, αλλά και η αξιολόγηση για τα περιφερειακά συστήματα ασφάλειας, ωστόσο, ο EuroNCAP ανεβάζει τη «βάση» των βαθμολογιών για την κατάκτηση, των τριών, τεσσάρων και των πέντε αστεριών. Για αυτό και όπως σημειώνει η ανέξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή τα αποτελέσματα του 2015 δεν πρέπει να συγκρίνονται με προηγούμενων ετών.

Με όλα αυτά δεδομένα, ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης είχε ως αποτέλεσμα, πέντε αστέρια για τα Suzuki Vitara και Renault Espace, τέσσερα αστέρια για τα Audi TT, Mazda 2 και Fiat 500X και τρία αστέρα για τα Renault Trafic και το Opel Vivaro.

Σε ό,τι αφορά τα αριστεία, το νέο Vitara αξιολογήθηκε με 89% για την προστασία που προσφέρει σε ενηλίκους επιβάτες, με 85% για την κατηγορία προστασίας παιδιών, με 76% για την παρεχόμενη προστασία σε ενδεχόμενο ατύχημα με πεζό και με 76% για τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει.

Την κορυφαία διάκριση των πέντε αστεριών απέσπασε και το Renault Espace, με βαθμολογίες 82% στην κατηγορία προστασίας επιβατών, 89% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 70% στην κατηγορία προστασίας πεζών και με 80% για τα συστήματα ασφαλείας που προσφέρονται στον εξοπλισμό του.

Από ένα αστέρι έχασε το Audi TT το οποίο αν και σημείωσε υψηλές βαθμολογίες στην κατηγορία προστασίας οδηγού και συνοδηγού (81%) και στην κατηγορία προστασίας πεζών (82%), η απουσία συστήματος αυτόνομης πέδησης ακόμα και ως επιλογής εξοπλισμού, του αφαίρεσε βαθμούς από την κατηγορία περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας όπου αξιολογήθηκε με 64%.

Παράλληλα, ο διαθέσιμος χώρος του πίσω καθίσματος στο ΤΤ, σύμφωνα με τον EuroNCAP, δεν είναι επαρκής για την τοποθέτηση -των προτεινόμενων από την Audi- παιδικών καθισμάτων, αν τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού βρίσκονται στη θέση που πραγματοποιούνται οι δοκιμές εμπρόσθιας πρόσκρουσης. Ως αποτέλεσμα, το ΤΤ βαθμολογήθηκε στην κατηγορία προστασίας παιδιών με 68%.

Με τέσσερα αστέρια αξιολογήθηκε και το Fiat 500X το οποίο βαθμολογήθηκε με 86% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 85% στην κατηγορία προστασίας παιδιών και με 74% στην κατηγορία προστασίας πεζών, ωστόσο έχασε βαθμούς στην κατηγορία των πρόσθετων συστημάτων ασφαλείας (64%) καθώς το σύστημα αυτόνομης πέδησης υφίσταται μεν ως επιλογή εξοπλισμού, ωστόσο σύμφωνα με τις προβλέψεις της Fiat, δεν θα υπάρχει στα περισσότερα αυτοκίνητα που θα πωληθούν, κατ’ επέκταση η συμβολή του δεν λήφθηκε υπόψη σε ορισμένες δοκιμές.

Τέσσερα αστέρια απέσπασε και το Mazda2 το οποίο δεν διαθέτει σύστημα αυτόνομης πέδησης, σημειώνοντας στην αντίστοιχη κατηγορία αξιολόγησης 64%, ενώ απέσπασε 78% στην κατηγορία προστασίας παιδιών καθώς δεν ήταν δυνατή η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος για παιδιά 0+/1 έτους πίσω από το κάθισμα του οδηγού για ορισμένες δοκιμές. Στις κατηγορίες προστασίας ενηλίκων επιβατών και πεζών το Mazda2 βαθμολογήθηκε με 86% και 84% αντίστοιχα.

Τέλος, με τρία αστέρια βαθμολογήθηκε το Renault Trafic και κατ΄επέκταση το Opel Vivaro καθώς μοιράζονται κοινή αρχιτεκτονική και μηχανικά μέρη. Αναλυτικά το Trafic αξιολογήθηκε με 52% στην κατηγορία προστασίας οδηγού και συνοδηγού καθώς, όπως σημειώνεται από το EuroNCAP στην επαγγελματική, κλειστή έκδοση του οι αερόσακοι οδηγού συνοδηγού αποτελούν προαιρετική επιλογή. Το Renault Trafic απέσπασε 53% στην κατηγορία προστασίας πεζών καθώς για αυτοκίνητα της κατηγορίας του δεν αξιολογούνται ορισμένες παράμετροι όπως ο τραυματισμός πεζού στο ύψος της λεκάνης.

Με 57% αξιολογήθηκε για τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το γαλλικό μοντέλο καθώς δεν αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων αμαξώματος, σύστημα περιορισμού ταχύτητας, ενώ η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας αφορά μόνο τον οδηγό. Υψηλή ήταν η βαθμολογία του γαλλικού μοντέλου στην κατηγορία προστασίας παιδιών όπου αξιολογήθηκε με 91%.

auto.in.gr

Sports in

Μάχες «επιβίωσης» στα playout της Super League

Mάχη για την επιβίωσή τους στην Super League δίνουν αρκετές ομάδες στην 5η αγωνιστική των playout.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024