Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Diesel στην πόλη: Επτά supermini που αξίζει να αποκτήσετε

Diesel στην πόλη: Επτά supermini που αξίζει να αποκτήσετε

Σας παρουσιάζουμε επτά πετρελαιοκίνητα supermini που ξεπερνούν με τις δυνατότητές τους τα στενά όρια της κατηγορίας τους, κοιτάζοντας στα μάτια μεγαλύτερες και ακριβότερες τετράτροχες επιλογές.

Σε μια κατηγορία που η παρουσία ενός πετρελαιοκίνητου συνόλου δεν θα πρέπει να αποτελεί προαπαιτούμενο, η εντυπωσιακή αποδοτικότητα των πλέον σύγχρονων κινητήρων diesel δύσκολα θα αφήσει κάποιον αδιάφορο.

Περιορίζοντας δραστικά το κόστος κίνησης και εξασφαλίζοντας στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, συνθέτουν προτάσεις που θα μπορούσαν κάλλιστα να κοιτάξουν στα μάτια ακόμα και μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.

Ακολουθείστε τις δικές μας επιλογές στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και αναζητήστε εκείνη που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας.

Audi A1 1.6 TDI 2015

H πρόσφατη επιχείρηση αναβάθμισης του μέχρι σήμερα γνωστού A1 επανέφερε την Audi στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας των supermini. Πέρα από τις λιγότερο ή περισσότερο αναγκαίες επεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος και τις όποιες προσθήκες έχουν πραγματοποιηθεί στον εξοπλισμό του μικρού Audi, η αύξηση στην απόδοση του κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων είναι ένα από τα στοιχεία που του δίνουν τη δυνατότητα να αντιπαρατίθεται με μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις.

Με 116 ίππους και 250 Nm ροπής αλλά και τη συμβολή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, ο εν λόγω κινητήρας επιταχύνει το Α1 από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,6 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα.

Σημειώστε πως το ανανεωμένο Αudi A1 εξοπλίζεται με σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Tην επιπλέον πρακτικότητα που εξασφαλίζει η παρουσία των πίσω θυρών υπόσχεται η έκδοση Sportback.

Τιμή:19.270 ευρώ
Κυβισμός:
1.598 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
116 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
250 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
92 γρ./χλμ.

Ford Fiesta 1.6 TDCi

Μία από τις πλέον οδηγοκεντρικές προτάσεις της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης δεν θα μπορούσε να γυρίσει την πλάτη στην αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel. Ο λόγος για το δημοφιλές, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, Ford Fiesta και για τον τετρακύλινδρο Duratorq χωρητικότητας 1,6 λίτρων.

Με τον τελευταίο να αποδίδει 95 ίππους και 200 Nm ροπής, το σύστημα start&stop να αποτρέπει την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων με την αραιή κλιμάκωση να περιορίζει περαιτέρω τις ενεργειακές απαιτήσεις των εκδόσεων Econetic, το Ford Fiesta αναδεικνύεται ως την αποδοτικότερη πετρελαιοκίνητη πρόταση της κλάσης του.

Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φτάνει τα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 87 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με τις επιδόσεις να περνούν σε δεύτερη μοίρα και τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 12,9 δευτερόλεπτα.

Τιμή:13.889 ευρώ
Κυβισμός:
1.596 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
95 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,3 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
87 γρ./χλμ.

Νissan Note 1.5 dCi

Η απουσία ενός κινητήρα diesel από την γκάμα του Nissan Micra, δίνει το δικαίωμα στη δεύτερη γενιά του Note να «παίξει» χωρίς εσωτερικό αντίπαλο στην κατηγορία των πετρελαιοκίνητων supermini. Με μήκος που φτάνει τα 4,1 μέτρα και τις αρετές ενός πολυχρηστικού οχήματος, το Note αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πληθωρική απόδοση του τετρακύλινδρου συνόλου των 1,5 λίτρων.

Οι 90 ίπποι και τα 200 Nm ροπής χαρίζουν στο ιαπωνικό MPV αξιοπρεπείς επιδόσεις και τη δυνατότητα να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε προτάσεις που έρχονται από την κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.

Ο κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα καταναλώνει μόλις 3,6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διατηρούνται, αντιστοίχως, κάτω από το όριο των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Τιμή:14.890 ευρώ
Κυβισμός:
1.461 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
90 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
92 γρ./χλμ.

Renault Clio 1.5 dCi

Ο φρέσκος σχεδιασμός του και το ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικό προφίλ του Renault Clio βρίσκουν συνέχεια στην αποδοτικότητα του κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων, διαμορφώνοντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των supermini.

Στην ισχυρότερη εκδοχή του, το πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1.461 κ.εκ. αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής, επιτρέποντας στο μικρό Renault να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα και να φτάνει μέχρι την ταχύτητα των 178 χλμ./ώρα.

Αντί του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων μπορεί κανείς να επιλέξει μια εξατάχυτη ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη, ωστόσο, εκείνο που κάνει το Renault Clio να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες -πετρελαιοκίνητες ή μη- προτάσεις της κατηγορίας του είναι η έκδοση Sport Tourer, η οποία υιοθετεί τις αναλογίες ενός τυπικού station wagon αποκτώντας εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες.

Τιμή:14.940 ευρώ
Κυβισμός:
1.461 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
90 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
90 γρ./χλμ.

Seat Ibiza 1.6 CR 90 hp


Με επιπλέον όφελος 2.550 ευρώ προσφέρεται στην ελληνική αγορά το Seat Ibiza στην έκδοση diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 90 ίππων. Καταβάλλοντας μόλις 13.104 ευρώ δεν αποκτάς μόνο ένα εξαιρετικά ικανό supermini, αλλά μια πρόταση ικανή να ανταποκριθεί με την ίδια ευκολία στις υποχρεώσεις της εντός και εκτός πόλης.

Χωρίς τη συμβολή του συστήματος start&stop το Seat Ibiza 1.6 TDI χάνει στις λεπτομέρειες το μπόνους των μηδενικών τελών κυκλοφορίας, καθώς είτε επιλέξεις το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων είτε το ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα υπερβαίνουν τα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με την ισπανική φίρμα η μέση τιμή δεν ξεπερνά τα 4,2 λίτρα/100 χλμ. για τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο και τα 4,3 λίτρα/100 χλμ. για τις εκδόσεις με το επτατάχυτο DSG.

Τιμή:13.104ευρώ
Κυβισμός:
1.598 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
90 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
220 Nm
Μέση Κατανάλωση:
4,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
109 γρ./χλμ.

Toyota Yaris 1.4 D4D

Μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης υπόσχεται το πρόσφατα ανανεωμένο Toyota Yaris, έχοντας αναβαθμίσει το σύνολο των χαρακτηριστικών του. Στο περιθώριο του ανασχεδιασμού των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος, η ιαπωνική φίρμα βελτίωσε περαιτέρω την ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό, ενσωματώνοντας παράλληλα νέες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας.

Υπό την καθοδήγηση της Toyota Motor Europe, αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στις ρυθμίσεις του πλαισίου, ξεκινώντας από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και καταλήγοντας στον ανασχεδιασμένο ημι-άκαμπτο άξονα των πίσω τροχών.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λίτρων συμπληρώνει ιδανικά τις προδιαγραφές του ιαπωνικού best seller, συνδυάζοντας την επαρκή, για τα δεδομένα ενός supermini, απόδοση με την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου.

Οι 90 ίπποι και τα 205 Nm ροπής κινούν με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.000 κιλά του ιαπωνικού μοντέλου, την ίδια στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 3,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 99 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Τιμή:13.450 ευρώ
Κυβισμός:
1.364 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
90 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
205 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
99 γρ./χλμ.


VW Polo 1.4 TDI

Αφορμή για την προσθήκη νέων, τρικύλινδρων κινητήρων diesel στην γκάμα του Polo αποτέλεσε η πρόσφατη ανανέωση των σχεδιαστικών και των εξοπλιστικών προδιαγραφών του δημοφιλούς VW.

Oι ΤDI κινητήρες των 1.422 κ.εκ. έρχονται να αντικαταστήσουν εκείνους των 1,2 λίτρων και 1,6 λίτρων, διαθέτοντας, για την ώρα, δύο εκδόσεις ισχύος. Αποδίδοντας 75 ίππους και 210 Nm ροπής, το ανανεωμένο Polo καταναλώνει μόλις 3,6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., έχοντας τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,9 δευτερόλεπτα.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης Blumotion, καθώς πάρα τους 90 ίππους και τα 230 Nm ροπής, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,4 λίτρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 88 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Πέρα από τις σαφώς καλύτερες επιδόσεις της έκδοσης των 90 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα), πλεονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί και η δυνατότητα επιλογής του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αντί του μηχανικού των πέντε σχέσεων.

Τιμή:14.329 ευρώ
Κυβισμός:
1.422κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
90 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
230 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
88 γρ./χλμ.

auto.in.gr

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024