Πενήντα χρόνια από τον θρίαμβο της Volvo στο Ράλλυ Ακρόπολις

Σε έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες εκείνης της εποχής, το Ράλλυ Ακρόπολις, το Volvo 122S κατέκτησε την πρώτη θέση έχοντας στο τιμόνι του τον Σουηδό Κάρλ-Μάγκνους Σκόγκ 
2 φωτογραφίες
Ήταν 23 Μαΐου 1965, όταν η εργοστασιακή ομάδα της Volvo κατακτούσε με εντυπωσιακό τρόπο το 13ο Ράλλυ Ακρόπολις. Οι Σουηδοί Κάρλ-Μάγκνους Σκόγκ (οδηγός) και Λέναρτ Μπέργκρεν (συνοδηγός) οδήγησαν το λευκό Volvo Amazon 122S πρώτο στη ράμπα του τερματισμού, μετά από ένα πολύ σκληρό, τριήμερο αγώνα!

Το Ράλλυ Ακρόπολις είχε ήδη εδραιώσει τη φήμη του έχοντας κερδίσει τη θέση του στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και, κατά γενική παραδοχή, συγκαταλεγόταν από τότε στους πιο επίπονους και θεαματικούς αγώνες παγκοσμίως.

Στο Ακρόπολις του 1965, από τα 87 αυτοκίνητα που πήραν θέση στην εκκίνηση (ανάμεσά τους πολλές κορυφαίες συμμετοχές) μόνο τα 15 κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.

Ανάμεσα στους άτυχους, ο Τίμο Μάκινεν, που αντιμετώπισε πολλαπλά προβλήματα με το αυτοκίνητό του και, τελικά, εγκατέλειψε λίγο πριν φθάσει στο τέλος.

Ανάλογη τύχη είχαν και άλλα ανταγωνιστικά πληρώματα, ενώ στην έκβαση του αγώνα έπαιξαν ρόλο και τα λάθη, όπως αυτό του Ντίτερ Γκλέμσερ. Ο Γερμανός οδηγός έστριψε λάθος σε κάποιο σημείο της διαδρομής, έχασε 20 λεπτά και δέχθηκε πολλούς βαθμούς ποινής, βγαίνοντας εκτός μάχης.

Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τέλος, η διεκδίκηση της νίκης εξελίχθηκε σε σουηδική μονομαχία ανάμεσα σε δύο έμπειρους οδηγούς, τον Έρικ Κάρλσον, ένα από τα μεγάλα ονόματα της εποχής στο τιμόνι ενός Saab Sport και τον Καρλ-Μάγκνους Σκογκ, που οδηγούσε το Volvo Amazon 122S. Τελικά ο Σκογκ, με ελάχιστη διαφορά, κατάφερε να γράψει το όνομά του στη λίστα των τροπαιούχων του Ακρόπολις.

Επιβραβεύθηκε έτσι, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, ο συνδυασμός ενός οδηγού που «αισθανόταν» πολύ καλά το αυτοκίνητό του και ενός μοντέλου με παροιμιώδη αντοχή και αξιοπιστία, τυπικά χαρακτηριστικά έως και σήμερα σε όλη την γκάμα της Volvo.

Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι, ακόμη και στις μέρες μας, παραμένουν σε κυκλοφορία χιλιάδες Volvo122 ή απλώς Amazon, όπως τα γνωρίζει όλος ο κόσμος, έστω κι αν η επίσημη χρήση αυτού του ονόματος περιορίστηκε στις σκανδιναβικές χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο αυτοκίνητο που νίκησε σε εκείνο το Ακρόπολις κατέκτησε την επόμενη χρονιά το Ράλλυ Σουηδίας, προσθέτοντας ένα ακόμη παράσημο στη μυθική αξιοπιστία των Volvo!

Ο Κάρλ-Μάγκνους Σκογκ, στα 90 του πια, ζει στη Σουηδία, λίγο έξω από το Γκέτεμποργκ. Ο μεγάλος του αντίπαλος, Έρικ Κάρλσον, έφυγε από τη ζωή πριν από λίγες ημέρες, σε ηλικία 86 ετών.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 88.083
Δεκέμβριος 2017 — 5.396

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά το 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 10026 11,4%
NISSAN 7194 8,2%
VOLKSWAGEN 6832 7,8%
OPEL 6644 7,5%
PEUGEOT 6503 7,4%
FIAT 6366 7,2%
SUZUKI 5364 6,1%
CITROEN 4107 4,7%
HYUNDAI 4038 4,6%
MERCEDES-BENZ 3920 4,5%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2017
15.631.687

Publish read?
Yes
No