Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Pirelli Calendar 2016: Ημερολόγιο γένους… δυναμικού

Pirelli Calendar 2016: Ημερολόγιο γένους… δυναμικού

Μακριά από τις αιθέριες υπάρξεις, τον αισθησιασμό και το γυμνό η νέα, 43η έκδοση του ημερολογίου της Pirelli, κλείνει το μάτι σε όλες τις προηγούμενες εκδοχές του και στο κοινό, αποτυπώνοντας την άλλη, άγνωστη μέχρι στιγμής -για τις σελίδες του- δυναμική πλευρά της θηλυκότητας.

Αν και είναι γνωστό από καιρό, η επίσημη παρουσίασή του στο Roundhouse, ένα Λονδρέζικο ναό του ροκ της δεκαετίας του ’60, επιβεβαίωσε την ανατροπή: το φετινό ημερολόγιο της Pirelli δεν περιέχει γυμνό, -ή τουλάχιστον αυτή ήταν η πρόθεση του- σε μια στροφή 180 μοιρών όχι μόνο σε σχέση με το γυμνό και τις αιθέριες υπάρξεις αλλά και με τον παραδοσιακό αισθησιασμό που ανέδιδαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οι προηγούμενες 43 εκδόσεις του.

Με ενορχηστρωτή την Annie Leibovitz, μια από τις πλέον διάσημες πορτρετίστες της χρυσής αμερικανικής εποχής με χιλιάδες «χιλιόμετρα» ως βασικής φωτογράφου στο Rolling Stone και σημαντικά περάσματα από όλα σχεδόν τα έντυπα τα οποία διαμόρφωσαν την κουλτούρα του 20ού αιώνα, το ημερολόγιο της Pirelli για το 2016 αποκτά τη στοχαστική ασπρόμαυρη ματιά της αμερικανίδας φωτογράφου μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του από αισθησιακό εικονολατρικό «ανάγνωσμα» σε ένα ιδιότυπο αλφαβητάρι δυναμισμού, γένους θηλυκού που θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργήσει και ως χρονογράφημα για τις ισχυρές γυναίκες της εποχής -και όχι μόνο αυτής της εποχής.

Παρά την αλλαγή που φέρνει στο concept του ημερολογίου, η έκδοση του 2016 δεν είναι η πρώτη ενασχόληση της Annie Leibovitz με το «Τhe Cal» καθώς η ίδια είχε υπογράψει και την έκδοση του 2000 η οποία κατά ένα παράδοξο τρόπο αποτελούσε και την πρώτη σειρά αποκλειστικά γυμνών φωτογραφιών της καριέρας της.

Πέρα από την αντίστροφη πρωτιά σε ό,τι αφορά το γυμνό και τη σχέση της φωτογράφου με το ημερολόγιο, όπως επισημαίνει η ίδια για την φετινή έκδοσή του: «Για το ημερολόγιο του 2016 επιλέξαμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση αλλά εξίσου απλή με εκείνη την πρώτη ενασχόλησή μου μαζί του: μια σειρά κλασικών ασπρόμαυρων πορτραίτων φωτογραφημένων στο στούντιό μου».

«Από την στιγμή που με προσέγγισε η Pirelli, μου κατέστησαν σαφές ότι επιθυμούσαν κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το παρελθόν προτείνοντας την ιδέα να φωτογραφηθούν σημαντικές γυναίκες. Αφού συμφωνήσαμε κατ’ αρχήν, ο στόχος μου ήταν να ένα απλό και άμεσο σκεπτικό. Η επιθυμία μου ήταν να απαθανατίσω τις γυναίκες ακριβώς όπως πραγματικά είναι χωρίς ίχνος επίπλαστου αισθησιασμού».

Έτσι στις σελίδες της φετινής έκδοσης του ημερολογίου της ιταλικής φίρμας ελαστικών «περνά» μια σειρά γυναικών που καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα ηλικιών και προέρχονται από διαφορετικούς χώρους της showbiz με την ευρύτερη έννοια, της τέχνης και του αθλητισμού με κοινή συνισταμένη το ανεξίτηλο στίγμα τους στον τομέα όπου δραστηριοποιούνται.

Οι 13 γυναίκες που αποτελούν το φωτογραφικό θέμα του φετινού ημερολογίου αποτελούν, σύμφωνα με τις συστάσεις την επιτομή της γυναικείας επιτυχίας στον επαγγελματικό, τον κοινωνικό, τον πολιτιστικό και τον καλλιτεχνικό στίβο, προβάλλοντας έναντι των ιδανικών αναλογιών και των αισθησιακών υπάρξεων των προηγούμενων ημερολογίων την αυθεντικότητά τους, το πλούσιο βιογραφικό τους και εν ολίγοις την επιρροή τους στον κόσμο που άλλαξαν με το πέρασμα τους.

Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τις συστάσεις, οι συλλέκτες που θα αποκτήσουν την φετινή έκδοση του «The Cal» θα συναντήσουν στο εξώφυλλο την ηθοποιό Yao Chen, την πρώτη κινεζικής καταγωγής πρέσβειρα καλής θέλησης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες αλλά και μία από τις πλέον δημοφιλείς και αναγνωρίσιμες γυναίκες της σύγχρονης pop κουλτούρας με 70 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τον Ιανουάριο του ημερολογίου αναλαμβάνει να ενσαρκώσει η εκπάγλου καλλονής Natalia Vodianova το παγκοσμίως καθιερωμένο μοντέλο από τη Ρωσία με τα δύσκολα παιδικά χρόνια που την ώθησαν παράλληλα με τη διεθνή αναγνώρισή της στα ντεφιλέ, να ιδρύσει -ήδη από την ηλικία των 22 ετών- την οργάνωση Naked Heart η οποία στοχεύει στην στήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε φτωχές περιοχές της Ρωσίας και να χρησιμοποιεί την επιρροή της για αντίστοιχους σκοπούς.

Τον Φεβρουάριο εκπροσωπεί η Kathleen Kennedy, μία από τις πιο επιδραστικές γυναίκες και παραγωγούς του Hollywood η οποία το 2012 διαδέχτηκε το George Lucas στην προεδρία της Lucasfilm, έχοντας ξεκινήσει την καριέρα της ως παραγωγού με τον ET τον Εξωγήινο στο πλευρό του Steven Spielberg και έχοντας εμπλοκή σε όλες τις «υπερπαραγωγές» του αμερικανού σκηνοθέτη και πάνω από 60 ταινίες στο ενεργητικό της.

Για τον Μάρτιο ποζάρουν οι Agnes Gund και οι Sadie Rain Hope-Gund και παρόλο που τόσο η εικόνα όσο και το όνομα της αριστοκρατικής κυρίας που ποζάρει με την εγγονή της μπορεί να μην είναι γνωστό ούτε από τα tabloids ούτε από την μεγάλη ή την μικρή οθόνη, είναι συνυφασμένο με την τέχνη την οποία η οικογένεια Gund υποστηρίζει «φανατικά» τέσσερις γενιές και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει μιας και γιαγιά και εγγονή δηλώνουν ότι μοιράζονται το ίδιο ενδιαφέρον για την τέχνη. Ένα ενδιαφέρον που σε ό,τι αφορά την Agnes Gund εκτός από την «ιδιότητά» της ως μίας από τις σημαντικότερες συλλέκτριες μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης την έχει οδηγήσει στην θέση της προέδρου του Δ.Σ του ΜοΜΑ για δέκα και πλέον χρόνια και σε νευραλγικές θέσεις πλήθους άλλων οργανισμών και οργανώσεων που ασχολούνται με την τέχνη, μεταξύ των οποίων το J. Paul Getty Trust, η Frick Collection και το Ίδρυμα Robert Rauschenberg, ενώ διοχετεύει εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο σε ιδρύματα και θεσμούς που σχετίζονται με την τέχνη την προώθησή της και αντίστοιχους φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Ως Απρίλιος ποζάρει μια γυναίκα από το χώρο του αθλητισμού που δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις μιας και πρόκειται για την Serena Williams το Νο1 στο γυναικείο παγκόσμιο τένις η οποία κυριαρχεί στα courts σχεδόν 20 χρόνια και έχει στο παλμαρέ της κάθε πιθανό τίτλο μεταξύ των οποίων 21 Grand Slam και τέσσερα ολυμπιακά μετάλλια, αλλά και έναν «άτυπο» -και ίσως σημαντικότερο τίτλο- μιας και άλλαξε για πάντα το γυναικείο τένις. Εκτός από την πασίγνωστη ενασχόλησή της μεγαλωμένης σε μια κακόφημη γειτονιά του Los Angeles Serena Williams, η αφροαμερικανίδα τενίστρια είναι επίσης πρέσβειρα καλής θέλησης της UNICEF εστιάζοντας στην εκπαίδευση και στην αποτροπή της βίας ενώ, για το φιλανθρωπικό της έργο έχει ιδρύσει το Serena Williams Fund.

Τον Μάιο εκπροσωπεί η Fran Lebovitz, μια αναπόσπαστη όσο και χαρακτηριστική περσόνα του σύμπαντος «Manhattan» η οποία ξεκίνησε δημοσιογραφώντας στο Interview του Andy Warhol για να εξελιχθεί σε μια ιδιοφυή όσο και αφοριστική σχολιάστρια της κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικής, καλλιτεχνικής πραγματικότητας -αλλά και οτιδήποτε άλλου μπορεί να οριστεί ως πραγματικότητα. Χωρίς τυπική μόρφωση αλλά και χωρίς ποτέ ένα σταθερό βήμα για να εκφράζεται, η Fran Lebovitz κατάφερε να αποτελεί μια από τους δεινότερους και πλέον αναγνωρίσιμους εκπροσώπους της σκεπτόμενης πλευράς του αμερικανικού πνεύματος γνωστή για την καυστικότητά της και για το ότι δεν χαρίζει… κάστανα σε κανέναν.

Στον μήνα Ιούνιο ο φωτογραφικός φακός της A. Leibovitz εστιάζει στην αφροαμερικανίδα Mellody Hobson μιας από τις πιο ισχυρές γυναίκες επιχειρηματίες στις ΗΠΑ, προέδρου της Ariel Investment, εταιρείας επενδύσεων που διαχειρίζεται πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια όπου ξεκίνησε ως εκπαιδευόμενη για να ανελιχθεί στην κορυφή της ιεραρχίας. Παράλληλα, είναι πρόεδρος της Dreamworks, ενώ κατέχει νευραλγικές θέσεις στην Estee Lauder και στα Starbucks, ενώ σε σταθερή βάση κάνει το σχολιασμό των οικονομικών ειδήσεων στο CBS News. Επιπλέον, μέσω του Ariel Community Academy, προωθεί την διδασκαλία τεχνών και επιστημών εκτός του συνήθους προγράμματος μαθημάτων στους λιγότερο ευνοημένους σε δημόσια σχολεία του Σικάγο με αντίστοιχες χορηγίες αλλά και το Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Τον Ιούλιο εκπροσωπεί μια ακόμα αφροαμερικανίδα, αυτή τη φορά μια σκηνοθέτις, η Ava DuVernay η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις λίγες γυναίκες πόσω μάλλον αφροαμερικανίδες σκηνοθέτες του Holllywood. Παράλληλα με τις παραπάνω ιδιότητές της, η πιο πρόσφατη της δουλειά Selma, με θέμα την αμερικανική Bloody Sunday της οποίας συνυπογράφει και το σενάριο της κατοχύρωσε και τον τίτλο της πρώτης γυναίκας αφρομερικανίδας σκηνοθέτη που κέρδισε την υποψηφιότητα στα Oscar στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας.

Τον Αύγουστο ενσαρκώνει η Tavi Gevinson, η οποία συστήθηκε στο κοινό ως παιδί θαύμα στην ηλικία των 12 ετών με σαφώς πηγαίο ταλέντο και κριτήριο στην μόδα σε σημείο που να προσκαλείται από διεθνώς αναγνωρισμένους οίκους μεταξύ των οποίων ο Karl Lagerfeld και Comme des Garcons οι οποίοι αναγνώρισαν την επιδραστικότητά που απέκτησε -και-
με την βοήθεια και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους νεαρότερους ερασιτέχνες της τέχνης του ενδύεσθαι.

Στο Σεπτέμβριο ποζάρει η Shirin Neshat φωτογράφος και κινηματογραφίστρια που το έργο της επικεντρώνεται στις αλλαγές που έφερε στη ζωή των γυναικών η επιβολή του θεοκρατικού καθεστώτος στην πατρίδα της, το Ιράν. Η πρώτη της, ανάλογης θεματικής ταινία μεγάλου μήκους «Women Without Men» κατέκτησε τον Αργυρό Λέοντα στο φεστιβάλ της Βενετίας το 2009.

Τον Οκτώβριο ενσαρκώνει η Yoko Ono η οποία είναι πολλά περισσότερα από χήρα του John Lennon, καθώς έχει ασχοληθεί με παντός είδους καλλιτεχνική δραστηριότητα δίνοντας πάντα έμφαση στην πρωτοπορία και στον πειραματισμό για την εξέλιξη της τέχνης, «μιλώντας» σε ένα ελίτ κοινό με τον ίδιο τρόπο που ο δολοφονημένος John Lennon κατάφερνε να μαγεύει τις μάζες. Εξάλλου το Bed-In for Peace, η φωτογράφιση εκείνης και το John με αδαμιαία περιβολή σε ένα ξενοδοχείο του Amsterdam είναι δική της σύλληψη.

Σε αντίστοιχο μονοπάτι κινείται και ο Νοέμβριος για τον οποίο ο φακός εστιάζει στην φιγούρα της ανδρόγυνης και αειθαλούς καλλιτέχνη Patti Smith. Οι συστάσεις περιττές για το alter ego του ευθραυστου Robert Mapplethorpe όταν μαζί έκαναν τα πρώτα τους βήματα «χαράζοντας» εκείνο το πρώτο Horses στο βινύλιο σε μια μακρινή εποχή αθωότητας. Ακολούθησαν πολλές επιτυχίες και ακόμα περισσότερες βραβεύσεις τα χρόνια πέρασαν και η Patti Smith πλέον στα 70 της, χωρίς ίχνος από τον σνομπισμό του καθιερωμένου καλλιτέχνη στέκει με την ίδια δωρικότητα και θρησκευτική αίσθηση αφοσίωσης απέναντι στην τέχνη της και στην Τέχνη προκαλώντας παραληρηματικές αντιδράσεις όπου και αν εμφανιστεί –και χωρίς καν να χρειαστεί να επικαλεστεί το συναίσθημα της νοσταλγίας.

Το ημερολόγιο κλείνει με την Amy Schumer στο Δεκέμβριο, ως ένα ιδιαίτερο επίλογο που δείχνει να παίζει με τις προηγούμενες εκδοχές του ημερολογίου καθώς η 34χρονη αμερικανίδα stand-up cοmedian καθιερώθηκε για το σκληρό σχεδόν «ανδρικό» χιούμορ και την αθυροστομία της αντιγυρίζοντας σαν boomerang και χωρίς ίχνος πολιτικής ορθότητας τα στερεότυπα που έχουν οι άνδρες στο μυαλό τους για τις γυναίκες.

Όπως εξάλλου σημείωσε η A. Leibovitz για την συμμετοχή της Α. Schumer «Είμαι μεγάλη θαυμάστρια των κωμικών. Η φωτογραφία της Α. Schumer προσθέτει μια διασκεδαστική νότα. Είναι σαν μην πήρε ποτέ το σημείωμα που έλεγε ότι μπορούσε να παραμείνει ντυμένη».

Αυθόρμητη ή μη η επιλογή για την Amy Schumer το δεδομένο είναι ότι το ημερολόγιο άλλαξε σελίδα –τουλάχιστον για «φέτος».

auto.in.gr

Sports in

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024