Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
VW Beetle: Το ραντεβού με την ιστορία

VW Beetle: Το ραντεβού με την ιστορία

Εβδομήντα χρόνια πριν το VW Beetle περνά στη μαζική παραγωγή αλλάζοντας τον ρου της αυτοκινητικής ιστορίας.

Ως γνωστόν η ιστορία του «αυτοκινήτου του λαού» ξεκινά πολύ πριν το ξέσπασμα του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, τη στιγμή που ο Ferdinand Porsche αναλαμβάνει κατ’ εντολή του Adolf Hitler τον σχεδιασμό ενός προσιτού και απλού μηχανολογικά τετράτροχου που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του υπό ανάπτυξη εθνικού δικτύου της Γερμανίας.

Το ξέσπασμα του πολέμου, ωστόσο και η παραγωγή πολεμικού υλικού στις νεότευκτες εγκαταστάσεις της VW στο Wolfsburg κράτησε το Beetle μακριά από τις γραμμές παραγωγής.

Από το 1938, όταν και ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου, ως και το τέλος του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, μόλις 630 αντίτυπα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Wolfsburg.

Στις 11 Απριλίου του 1945 το εργοστάσιο της VW τίθεται υπό αμερικανική κατοχή, ενώ μόλις δύο μήνες αργότερα τη θέση των αμερικανών στρατευμάτων παίρνουν οι Βρετανοί οι οποίοι το θέτουν ξανά σε λειτουργία.

Ο 29χρονος Ivan Hirst τίθεται επικεφαλής αυτής της προσπάθειας, εξασφαλίζοντας μια παραγγελία 20.000 μονάδων και ταυτόχρονα το μέλλον τόσο 6.000 εργαζομένων και του ίδιου του εργοστασίου που κινδύνευε με τον οριστικό παροπλισμό του.

Τα αυτοκίνητα επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από τις συμμαχικές δυνάμεις και από κοινωνικές υπηρεσίες, ωστόσο στα τέλη του 1947 η παραγωγή δεν είχε ξεπεράσει τις 1.000 μονάδες.

Χρειάστηκαν να περάσουν έξι μήνες και να ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του μέχρι τότε εθνικού νομίσματος από το μάρκο ώστε η ιδιωτική ζήτηση να αποτελέσει τον νέο κινητήριο μοχλό για την παραγωγή του Beetle.

Οι… βρετανικές ρίζες της VW είναι ακόμα και σήμερα διακριτές. Οι Βρετανοί ήταν εκείνοι που μετέτρεψαν τις εγκαταστάσεις στο Wolfsburg σε ένα «πολιτικό» εργοστάσιο εστιάζοντας μάλιστα στην ποιότητα των αυτοκινήτου που εκείνο παρήγαγε.

Ξεχωριστή ήταν και η προσοχή που έδωσαν στην εξυπηρέτηση των πελατών, δημιουργώντας ένα δίκτυο εμπόρων που το 1948 κάλυπτε ολόκληρη την επικράτεια της Δυτικής Γερμανίας.

Νωρίτερα, τον Οκτώβριο του 1947, οι πρώτες εξαγωγές είχαν ήδη εξασφαλίσει στη Volkswagen μια θέση στο παγκόσμιο στερέωμα.

Όταν τον Οκτώβριο του 1949 η Volkswagenwerk GmbH επέστρεφε σε γερμανικά χέρια βρισκόταν ήδη σε πλεονεκτική θέση.

Καθοριστικός για την ανάπτυξη και τον εκδημοκρατισμό της ατομικής μετακίνησης ήταν και ο ρόλος του Beetle. Εκτός των άλλων, τo θρυλικό «σκαθάρι» δεν άργησε να βρει μια θέση στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο το θετικό πρόσωπο της Γερμανίας.

Η παραγωγή του στη Puebla του Mεξικού τερματίστηκε τον Ιούνιο του 2003 έχοντας φτάσει τις 21,53 εκατομμύρια μονάδες και καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024