Volvo 480 ES: Επιστροφή στο μέλλον

Volvo 480 ES: Επιστροφή στο μέλλον
Mένοντας μόλις εννέα χρόνια στις γραμμές παραγωγής της Volvo, το 480 έφτασε τις 76.375 πωλήσεις  
3 φωτογραφίες
Ήταν Μάρτιος του 1986 όταν το επαναστατικό σε όλες του τις διαστάσεις Volvo 480 ES πραγματοποιούσε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης, διεκδικώντας την προσοχή όλων με το άκρως φουτουριστικό σχεδιασμό του.

Βλέπετε, είχαν περάσει περισσότερα από δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που η σουηδική φίρμα περνούσε στην παραγωγή μια πρόταση με ξεκάθαρα δυναμικό προσανατολισμό, μια πρόταση που πέρα από τις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητές της έφερε μαζί της πλήθος καινοτομιών.

Η εξέλιξη του Volvo 480 ES ξεκίνησε από τα εργαστήρια σχεδιασμού της Carozzeria Bertone, ωστόσο, το τελικό σχήμα του προέκυψε από την πρόταση του John De Vries, o οποίος εργαζόταν σe θυγατρική εταιρεία της Volvo στην Ολλανδία.

Αντιστοίχως, την ευθύνη για τον εξίσου καινοτομικό σχεδιασμό του εσωτερικού είχε ο Peter Horbury, o οποίος διετέλεσε και επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της σουηδικής φίρμας.

Εν έτει 1986 το Volvo 480 ES διέθετε στον βασικό του εξοπλισμό έναν προηγμένο υπολογιστή ταξιδίου, ένα ηλεκτρονικό κέντρο πληροφόρησης, από το οποίο μπορούσε κανείς αντλήσει κρίσιμα στοιχεία όπως η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, η μέση ταχύτητα κίνησης, η αυτονομία και η εξωτερική θερμοκρασία.

Κάτω από το μακρύ καπό του, το Volvo 480 ES έκρυβε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,7 λίτρων, ο οποίος προερχόταν από τη Renault.

Παρά τις αξιοπρεπείς, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, επιδόσεις η Volvo δεν αρκέστηκε στους 109 ίππους του ατμοσφαιρικού συνόλου, προικίζοντας -δύο χρόνια αργότερα- το εκκεντρικό hatchback με έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 120 ίππων.

Το 1993 στην γκάμα του αυτοκινήτου προστίθεται ένας ακόμα δίλιτρος κινητήρας που χωρίς τη συμβολή ενός στροβιλοσυμπιεστή παράγει 110 ίππους. Τα σχέδια της Volvo για το 480 προέβλεπαν ακόμα και την εξέλιξη μιας ανοιχτής εκδοχής, η οποία παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο και πάλι στη Γενεύη, χωρίς ωστόσο να φτάσει ποτέ στη γραμμή παραγωγής.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No