Juan Manuel Fangio: Ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Juan Manuel Fangio: Ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού
Ο Fangio κέρδισε 24 GP από τα συνολικά 51 που συμμετείχε, δηλαδή το 47,06%, των αγώνων που πήρε μέρος ένα ποσοστό που εξακολουθεί να παραμένει το μεγαλύτερο στην ιστορία του αθλήματος  
Την ημέρα γέννησης ενός θρύλου αποφάσισε να τιμήσει η Google με το σημερινό της doodle, το οποίο είναι αφιερωμένο στον Juan Manuel Fangio έναν άνθρωπο που σφυρηλατήθηκε μαζί με αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Παρά την απόσταση που χωρίζει το σήμερα από την εποχή του γεννημένου στις 24 Ιουνίου του 1911 αργεντίνου οδηγού ορισμένα από τα επιτεύγματά του καταρρίφθηκαν πολύ πρόσφατα, ενώ άλλα παραμένουν «ασύλητα» από το χρόνο αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως αυτό της κατάκτησης τεσσάρων πρωταθλημάτων F1 με τέσσερις διαφορετικές ομάδες (Alfa Romeo, Maserati, Ferrari και Mercedes-Benz) αυτό του γηραιότερου πρωταθλητή της F1 όταν το 1957 σε ηλικία 46 ετών o J. M. Fangio κατέκτησε το πέμπτο του πρωτάθλημα F1.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το ρεκόρ των πέντε πρωταθλημάτων F1 τα οποία είχε κατακτήσει συνολικά ο ιταλικής καταγωγής αργεντινός οδηγός χρειάστηκε σχεδόν μισό αιώνα για να καταρριφθεί καθώς το «έσπασε» μόλις το 2003 o Μichael Schumacher ο οποίος ωστόσο, αναγνώρισε την ανωτερότητα του Juan Manuel Fangio καθώς όπως είχε πει η εποχή που αγωνιζόταν ο Αργεντινός οδηγός ήταν πολύ δυσκολότερη.

Για του λόγου το αληθές Juan Manuel Fangio πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα ως οδηγός εν έτει 1936 με ένα Ford A που η προηγούμενη χρήση του ήταν ταξί. Η τακτική ενασχόληση του με το μηχανοκίνητο αθλητισμό ως οδηγού ξεκινά το 1938 οπότε και αρχίζει επίσημα να παίρνει μέρος σε διάφορους αγώνες στην Αργεντινή.

Το 1940 κερδίζει τον πρώτο του αγώνα, σε μία διαδρομή 9,5 χιλιομέτρων στις Άνδεις μεταξύ Αργεντινής, Βολιβίας και Περού. Στο τέλος της χρονιάς κατακτά το πρωτάθλημα της Turismo de Carretera στην Αργεντινή με Chevrolet, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία του και την επόμενη χρονιά.

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Juan Manuel Fangio θα συνεχίσει να αγωνίζεται σε διάφορους τοπικούς αγώνες μέχρι το 1948 οπότε η Λέσχη Αυτοκινήτου της Αργεντινής θα αποφασίσει να στείλει οδηγούς στην Ευρώπη στην προσπάθειά της να αναβαθμίσει τους αγώνες στην χώρα. Ανάμεσα τους θα βρίσκεται και ο Juan Manuel Fangio, ο οποίος θα είναι εκεί στους πρώτους αγώνες εν είδει πρόβας τζενεράλε για την καθιέρωση της F1 αλλά και στο ντεμπούτο της κορυφαίας διοργάνωσης της FIA το 1950.

Θα κερδίσει τα πέντε από τα επτά πρωταθλήματα της F1 στα οποία πήρε μέρος έως το 1958, σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο για την κορυφαία διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού που τότε ήταν στα σπάργανα και σημαδεύτηκε από πλήθος ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Σταχυολογώντας ορισμένα περιστατικά ενδεικτικά της εποχής αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ ο Juan Manuel Fangio ξεκίνησε ως οδηγός της Alfa Romeo στην F1 νικηφόρα κατακτώντας το πρωτάθλημα του 1951, η αλλαγή των κανόνων ένα χρόνο αργότερα θα τον αφήσει εκτός πρωταθλήματος μιας και η Alfa Romeo δεν συμμετέχει το 1952.

Το 1953 και αφού έχει κατακτήσει το Carrera Panamericana θα επανέλθει στην F1 με την Maserati ωστόσο η άνοδος της Ferrari θα τον αφήσει στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος.

Την επόμενη χρονιά ξεκινά τη σεζόν επίσης με την Maserati ωστόσο στα μέσα της χρονιάς θα μεταπηδήσει στην Mercedes-Benz που μπήκε στο πρωτάθλημα καθυστερημένα, χωρίς αυτό να τον εμποδίσει να κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή με τα Ασημένια Βέλη.

Το 1955 θα συνεχίσει με την Mercedes-Benz κατακτώντας τέσσερις νίκες σε GP, ωστόσο το πρωτάθλημα θα λήξει πρόωρα λόγω του δυστυχήματος στον 24ωρο αγώνα του Le Mans που στοίχισε τη ζωή σε 80 άτομα.

Το αποτέλεσμα εκείνου του ανολοκλήρωτου πρωταθλήματος ήταν ένας ακόμα τίτλος για τον Fangio ωστόσο υπό το βάρος των γεγονότων η Mercedes αποφάσισε να εγκαταλείψει την F1, αφήνοντας τον Αργεντινό και πάλι χωρίς ομάδα.

Το 1956, ο Fangio θα επανέλθει στην F1 ως οδηγός της Ferrari στην θέση του Ascari ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα και παρά τις λίγο ψυχρές σχέσεις του, με τον Enzo Ferrari και διάφορες τρικλοποδιές οι επιδόσεις και το ταλέντο του θα του εξασφαλίσουν έναν ακόμα τίτλο.

Το 1957 Fangio επιστρέφει στη Maserati και εξασφαλίζει και πάλι το πρωτάθλημα με ένα φινάλε στην πίστα του Nurburgring όπου κάθε πέρασμά του ήταν και ένα νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου και η συνολική του εμφάνιση μνημονεύεται ακόμα και σήμερα ως μία από τις καλύτερες στην ιστορία της F1.

Το 1958 θα λάβει μέρος μόνο σε δύο GP του πρωταθλήματος F1, στην πατρίδα του Αργεντινή, όπου θα έρθει τέταρτος, και στη Γαλλία. Στον τελευταίο αγώνα του για την F1, ο νικητής του αγώνα Hawthorn, αναγνωρίζοντας την αξία του Fangio, αν και τον είχε περάσει ένα γύρο, σταμάτησε πριν την γραμμή του τερματισμού αφήνοντας τον Αργεντινό να προσπεράσει, ώστε να ολοκληρώσει τον τελευταίο του, πεντηκοστό, γύρο στον αγώνα.

Μετά το τέλος της καριέρας του στους αγώνες, ο Fangio ασχολήθηκε με την πώληση αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, αντιπροσωπεία της οποίας είχε αποκτήσει στην Αργεντινή πριν καν ενταχθεί στην ομάδα το 1954. Έγινε πρόεδρος της Mercedes-Benz, Αργεντινής το 1974, και επίτιμος πρόεδρός της εφ' όρου ζωής. Συχνάε συμμετείχε σε αγώνες επίδειξης οδηγώντας αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής που συμμετείχε στην F1 και όχι μόνο.

Πέθανε το 1995, στο Μπουένος Άιρες, σε ηλικία 84 ετών. Ο τάφος του βρίσκεται στη γενέτειρά του, Balcarse, όπου υπάρχει και μουσείο προς τιμήν του.

Πέρα από τα επιτεύγματα του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο J. M. Fangio είναι και από τους λίγους ανθρώπους που απέκτησαν απογόνους «μετά θάνατον».

Το 2015 με απόφαση δικαστηρίου της Αργεντινής και μετά από εξέταση DNA για την οποία έγινε  εκταφή της σορού του Fangio ο επίσης οδηγός αγώνων και πλέον 78χρονος Oscar Espinosa αμαγνωρίστηκε ως ο νόμιμος απόγονος του πεντάκις πρωταθλητή της F1 ο οποίος διατηρούσε σχέση με την μητέρα του Andrea Berruet.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 69.858
Σεπτέμβριος 2017 — 5.947

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7862 11,3%
NISSAN 6024 8,6%
VOLKSWAGEN 5668 8,1%
PEUGEOT 5446 7,8%
OPEL 5371 7,7%
FIAT 5296 7,6%
SUZUKI 4533 6,5%
CITROEN 3286 4,7%
HYUNDAI 3274 4,7%
MERCEDES-BENZ 3065 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2017
11.608.039

Publish read?
Yes
No