Mercedes Vision Van Concept: Ο επαγγελματίας από το μέλλον

Τα drones που απογειώνονται από την οροφή για την εκτέλεση παραδόσεων-παραλαβών και τα αντίστοιχων αρμοδιοτήτων ρομπότ είναι δύο στοιχεία που σύμφωνα με το συγκεκριμένο concept car η Mercedes-Benz θέλει να εντάξει στο μέλλον των επαγγελματικών της μοντέλων και των logistics 
12 φωτογραφίες
12 φωτογραφίες

Αφού καταπιάστηκε με αυτόνομα φορτηγά και αστικά λεωφορεία, η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει το όραμά της για το μέλλον των van με την παρουσίαση ενός πρωτότυπου οχήματος του είδους με την ονομασία Vision Van το οποίο φιλοδοξεί να σκιαγραφήσει ένα νέο κεφάλαιο στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών που περιλαμβάνει, ηλεκτροκίνηση, ενσωματωμένα drones για εκτέλεση παραδόσεων και αυτοματοποιημένους ηλεκτρικά διατασσόμενους χώρους φόρτωσης.

Όσο φουτουριστικές και αν ακούγονται ορισμένες από αυτές τις τεχνολογικές λύσεις, η πραγματικότητα είναι ότι το «πακέτο» τεχνολογιών adVANce το οποίο αναλαμβάνει να συστήσει σε πρωτότυπη μορφή το Vision Van, αποτελεί ήδη αντικείμενο του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Mercedes-Benz η οποία θα επενδύσει μισό εκατομμύριο ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια για την περαιτέρω εξέλιξή του και την προοπτική διάθεσής αντίστοιχων τεχνολογιών.

«Το 2020 τα προϊόντα της Mercedes Vans θα είναι ριζικά διαφορετικά σε σχέση με σήμερα καθώς οι αλλαγές που δρομολογούμε αφορούν όλο το σκεπτικό πάνω στο οποίο βασίζονται τα προϊόντα μας και η εταιρεία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Volker Mornhiweg επικεφαλής της Mercedes-Benz Vans.

«Το 2015 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για εμάς με τη διάθεση 321.000 αυτοκινήτων και αυξημένα έσοδα κατά 50%. Μπορεί να αναρωτιέστε γιατί λοιπόν να θέλουμε να αλλάξουμε. Η απάντηση είναι επειδή αλλάζει ο κόσμος. Και είτε θα ακολουθήσουμε τις αλλαγές είτε θα είμαστε εμείς που θα τις κατευθύνουμε.
Η Mercedes Vans θα εξελιχθεί από κατασκευαστή σε προμηθευτή, αναζητώντας πάντα την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων και επιχειρώντας να αναμορφώσει κάθε μορφή αστικής μετακίνησης καθιστώντας την φιλικότερη προς το περιβάλλον. Η γενική μας προσέγγιση θα παραμείνει μεν ίδια, ωστόσο πλέον ο οδηγός θα είναι σε θέση να γνωρίζει ακριβώς τι μεταφέρει καθώς και τις εκάστοτε απαιτήσεις των πελατών» κατέληξε το στέλεχος της γερμανικής φίρμας.

Αναλυτικά σε ό,τι αφορά το παλμαρέ τεχνολογιών του Vision Van, ο πρώτος νεολογισμός είναι τα ενσωματωμένα drones.  H Mercedes εξελίσσει ήδη σε συνεργασία με την Matternet ένα σύστημα επικοινωνίας μεταξύ drone και οχήματος το οποίο θα είναι διαχειρίσιμο μέσω σχετικής εφαρμογής και θα καθιστά εφικτή την απογείωση και την προσγείωση drone από και στο όχημα, την παράδοση ή την παραλαβή οποιουδήποτε πακέτου στην ώρα του και ανεξαρτήτως κυκλοφοριακών συνθηκών.

Τα drones που θα αξιοποιούν ως χώρο προσγείωσης την οροφή του van και τα οποία εξελίσσονται από την Matternet θα έχουν εμβέλεια 20 χλμ. και θα μπορούν να μεταφέρουν πακέτα έως και 20 κιλών με ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα από και προς τον προορισμό τους μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης και παραλαβής πακέτων στα 20 λεπτά.

Ο δεύτερος τεχνολογικός νεολογισμός είναι η παρουσία ρομπότ στο χώρο φόρτωσης τα οποία θα αναλαμβάνουν επιγείως την παράδοση και την παραλαβή πακέτων απαλλάσσοντας τον οδηγό από τη διαδικασία του να βγει από το όχημά του. Τα δύο ρομπότ του concept car τα οποία έχουν εξελιχθεί με την Starship Technologies με βάση το παραπάνω σκεπτικό έχουν εμβέλεια «εργασίας» 3,2 χλμ. και μπορούν να μεταφέρουν πακέτα βάρους έως και 10 κιλά.

Το τρίτο gadget του Vision Van αφορά τον χώρο φόρτωσης και ένα καινοτόμο σύστημα που μεγιστοποιεί την σωστή εκμετάλλευση του υφιστάμενου χώρου. Το σύστημα ονομάζεται Project Slider και έγκειται σε ένα σοφιστικέ σαρωτή-φορτωτή ο οποίος αφού κατατάξει τα πακέτα βάσει μεγέθους και προορισμού χάρη σε ένα διασυνδεδεμένο σύστημα ταξινόμησης τα τοποθετεί αυτόματα σε έξυπνα ράφια τα οποία φορτώνονται αυτούσια στο van.

Όταν ο οδηγός φτάσει στον προορισμό παράδοσης ενός πακέτου το "έξυπνο" ράφι με το προς παράδοση πακέτο αναδύεται αυτόματα απαλλάσσοντας τον οδηγό από το ψάξιμο αλλά και την ανάγκη να εισέλθει στον χώρο φόρτωσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξοικονόμηση χώρου.

Αντιστοίχως, κατά την παραλαβή ενός πακέτου, η παρουσία μιας σειράς αισθητήρων στο χώρο φόρτωσης θα υποδεικνύουν στον οδηγό τον ιδανικό χώρο τοποθέτησής του προκειμένου να μην διαταραχθεί η σειρά των παραδόσεων-παραλαβών και οι χρονοβόρες ανακατατάξεις-αναζητήσεις. Παράλληλα, με κάθε παραλαβή θα γίνεται update στο δρομολόγιο υποδεικνύοντας στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή για την επόμενη παραγγελία του.

Όλες αυτές οι τεχνολογικές παράμετροι θα ελέγχονται από έξυπνες εφαρμογές οι οποίες θα επιτρέπουν στον οδηγό να κάνει αυτομάτως και παραγγελίες τις οποίες θα λαμβάνει επιτόπου με κάποιον από τους παραπάνω τρόπους σε περίπτωση που κάποιο από τα μεταφερόμενα είδη εκλείψει ή λάβει καθ’οδόν κάποια επιπλέον παραγγελία.

Με δεδομένους όλους τους παραπάνω φουτουριστικούς νεολογισμούς που δίνουν ένα δείγμα του μέλλοντος από τα van της γερμανικής φίρμας μάλλον δεν χρειάζεται να αναφερθεί καν ότι το πρωτότυπο μοντέλο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο προσφέροντας αυτονομία 270 χλμ.

Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 69.858
Σεπτέμβριος 2017 — 5.947

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7862 11,3%
NISSAN 6024 8,6%
VOLKSWAGEN 5668 8,1%
PEUGEOT 5446 7,8%
OPEL 5371 7,7%
FIAT 5296 7,6%
SUZUKI 4533 6,5%
CITROEN 3286 4,7%
HYUNDAI 3274 4,7%
MERCEDES-BENZ 3065 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2017
11.608.039

Publish read?
Yes
No