To πρώτο πλήρως αυτόνομο Volvo XC90 είναι γεγονός

Το πρώτο XC90 με σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης σηματοδοτεί την έναρξη της υλοποίησης του πλέον φιλόδοξου και προηγμένου προγράμματος δοκιμών αυτοκινήτων με αυτόματο πιλότο σε πραγματικές συνθήκες το οποίο και θα ξεκινήσει το 2017 στο Gothenburg 
8 φωτογραφίες
H σουηδική φίρμα ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου, πλήρως αυτόνομου XC90 το οποίο θα πάρει μέρος στο δημόσιου χαρακτήρα πείραμα της Volvo με την αυτόνομη οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες, Drive Me, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στους δρόμους του Gothenburg από το 2017.

Το πλήρως αυτόνομο XC90 με τον αριθμό #001, ολοκληρώθηκε στο τμήμα «ειδικών αποστολών» του εργοστασίου της Volvo στο Torslanda και είναι το πρώτο από ένα στόλο πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων τα οποία θα παραχωρηθούν σε «κοινούς θνητούς» προς καθημερινή χρήση προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την εξέλιξη και την καθιέρωση των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Όπως εύκολα λοιπόν υποθέτει κανείς, από τους σκοπούς που θα κληθεί να εκπληρώσει το αυτόνομο XC90 και «τα όμοιά του» στο πλαίσιο του προγράμματος Drive Me, το σουηδικό SUV διαθέτει σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Χάρη σε μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία βρίσκεται στον χώρο του πορτ μπαγκάζ την οποία η Volvo αποκαλεί Autonomous Driving Brain, το XC90 μπορεί να ελέγξει πλήρως τις λειτουργίες του συστήματος διεύθυνσης και των πεντάλ, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να αποσύρει τόσο τα χέρια του από το τιμόνι όσο και τα πόδια του από το γκάζι και το φρένο.

Όπως σημειώνεται ωστόσο, όταν ξεκινήσει το πρόγραμμα η δυνατότητα αυτή θα δίνεται στους οδηγούς του στόλου των αυτόνομων αυτοκινήτων, σε ενδεδειγμένες περιοχές στους δρόμους του Gothenburg. Φυσικά εκτός από την απολύτως αυτόνομη λειτουργία, οι οδηγοί των πειραματικών πρωτότυπων θα έχουν στη διάθεσή τους και τη λειτουργία Pilot Assist που ήδη υφίσταται στις εκδόσεις παραγωγής των S90 και V90 η οποία επιτρέπει τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού του.

Ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων των δοκιμαστικών πρωτότυπων ως προς την αυτόνομη λειτουργία τους, η Volvo σημειώνει επίσης ότι το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης Drive Me είναι το πρώτο στον κόσμο του είδους που επιχειρεί τη συγκεκριμένη προσέγγιση παραχωρώντας τα δοκιμαστικά πρωτότυπα σε μη επαγγελματίες δοκιμαστές οδηγούς, αλλά σε κοινούς θνητούς για καθημερινή χρήση.

Σύμφωνα με τους Σουηδούς αυτή η προσέγγιση, θα επιτρέψει στη Volvo να προσαρμόσει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης όσο το δυνατόν πιο κοντά στις ανάγκες ενός μέσου άνθρώπου, πριν την ευρεία διάθεση αυτόνομων αυτοκινήτων με ορίζοντα το 2021.

«Οι πελάτες αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητά τους με ένα εντελώς διαφορετικό βλέμμα από εμάς τους μηχανικούς, έτσι ανυπομονούμε να μάθουμε πώς θα χρησιμοποιούν αυτά τα αυτοκίνητα στην καθημερινή τους ζωή και τι εντύπωση θα σχηματίσουν», αναφέρει ο Erik Coelingh, τεχνικός επικεφαλής για τα συστήματα ασφαλείας στη Volvo και υπεύθυνος για το τελικό “ΟΚ” στο πρώτο πλήρως αυτόνομο XC90.

Όπως διευκρινίζεται από την Volvo, τα αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν για το project Drive Me το οποίο θα ξεκινήσει από το 2017 στο Gothenburg θα υποβληθούν πρώτα σε μια σειρά δοκιμών προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης λειτουργεί ακριβώς όπως πρέπει και στη συνέχεια θα δοθούν στους οδηγούς τους.

Μετά το Gothenburg, τη σκυτάλη για αντίστοιχες δοκιμές αυτόνομων Volvo θα πάρει το Λονδίνο ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμές στόλων αυτόνομων αυτοκινήτων και σε πόλεις της Κίνας.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 69.858
Σεπτέμβριος 2017 — 5.947

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7862 11,3%
NISSAN 6024 8,6%
VOLKSWAGEN 5668 8,1%
PEUGEOT 5446 7,8%
OPEL 5371 7,7%
FIAT 5296 7,6%
SUZUKI 4533 6,5%
CITROEN 3286 4,7%
HYUNDAI 3274 4,7%
MERCEDES-BENZ 3065 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2017
11.608.039

Publish read?
Yes
No