Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Corolla: Το μοντέλο ορόσημο κλείνει μισό αιώνα

Toyota Corolla: Το μοντέλο ορόσημο κλείνει μισό αιώνα «ζωής»

Το μοντέλο πάνω στο οποίο βασίστηκε και εξελίχθηκε η φιλοσοφία της Toyota όπως τη γνωρίζουμε σήμερα γιορτάζει τα πενήντα του χρόνια, δίνοντας την ευκαιρία μιας αναδρομής στην εποχή της αθωότητας.

To δημοφιλέστερο ιαπωνικό μοντέλο κλείνει το 2016, τα 50 του χρόνια έχοντας ξεπεράσει τα 44 εκατομμύρια πωλήσεις, μέγεθος το οποίο εκτός από ένα αδιαφιλονίκητο διαχρονικό φαβορί για την Toyota, το καθιστά ως ένα από τα πλέον ευπώλητα μοντέλα παγκοσμίως.

Η ιστορία του Corolla ξεκινά από το 1966 οπότε και διατέθηκε το πρώτο του είδους στην Ιαπωνία.
Η αρχική του φιλοσοφία ήταν να αποτελέσει ένα «λαϊκό αυτοκίνητο», ωστόσο η εμμονή των Ιαπώνων στην ποιότητα κατασκευής και η γενναιοδωρία στον εξοπλισμό, το παγίωσαν στο συλλογικό ασυνείδητο ως ένα αυτοκίνητο που στέκει πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας για εκείνες τις εποχές αθωότητας.

Το πρώτο Corolla, ήταν διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος, sedan σε τρίθυρες και τετράθυρες εκδοχές και station wagon, ενώ ορισμένα από τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει ήταν ο επιδαπέδιος επιλογέας σχέσεων, τα ανεξάρτητα τύπου bucket καθίσματα και το δίπτυχο ευρυχωρίας-άνεσης που εξασφάλιζε ο θάλαμος επιβατών χάρη και στην επιλογή μιας συγκριτικά αυξημένου ύψους οροφής.

Όσο για το καθόλου ιαπωνικό όνομά του, είναι λατινικής προέλευσης από τη φράση στέμμα λουλουδιών και επελέγη από τους μυστικιστές Ιάπωνες για να το συνοδεύει ως καλός οιωνός για την εμπορική του πορεία.

Η τελευταία ξεπέρασε πολύ γρήγορα και τις προσδοκίες των κατασκευαστών του καθώς μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη γενιά Corolla έγινε best-seller στην Ιαπωνία, με την Toyota να επεκτείνει τις πωλήσεις του με ταχείς ρυθμούς και στον υπόλοιπο κόσμο.

Έτσι το νέο εργοστάσιο στην Takaoka το οποίο η Toyota εγκαινίασε το 1966 αφιερώνοντάς το αποκλειστικά στην παραγωγή της Corolla, έγιναν το 1968 τρία με την ιαπωνική φίρμα να ανοίγει δύο εργοστάσια στην Αυστραλία και την Μαλαισία με το σκεπτικό προσαρμογής του εμβληματικού sedan στις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς.

Από το 1965 μέχρι το 1968, η Toyota υπερδιπλασίασε τη συνολική ετήσια παραγωγή της από 480.000 σε 1,1 εκατομμύρια οχήματα, με το Corolla το οποίο είχε εν τω μεταξύ διασχίσει και τον Ειρηνικό, περνώντας στις ΗΠΑ, να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο -ίσως τον καθοριστικότερο- στην ανάπτυξη της Toyota ως εταιρείας μιας και οι πωλήσεις του εμβληματικού μοντέλου προσμετρούν για το 20% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην 79χρονη ιστορία της ιαπωνικής φίρμας.

Στην Ευρώπη, το Corolla διατέθηκε τον Απρίλιο του 1967, ενώ από το 1994 η Toyota αποφασίζει να παράγει το δημοφιλές της μοντέλο σε βιομηχανική μονάδα στην Sakarya της Τουρκίας η οποία ανήκει στην «σφαίρα επιρροής» της Toyota Europe, με βάση το παραπάνω σκεπτικό προσαρμογής στην εκάστοτε αγορά. Στις ίδιες ακριβώς εγκαταστάσεις κατασκευάζεται και η σημερινή 11η γενιά του Corolla το οποίο προορίζεται για την Ευρώπη.

Μέχρι την νεότερη, 11η γενιά του Corolla η οποία διατέθηκε το 2013 και ανανεώθηκε το 2016, το εμβληματικό μοντέλο μετρούσε ήδη 40 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο ενώ το 1997 είχε κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου best-seller.

Πλέον οι πωλήσεις του Corolla έχουν φτάσει τις 44 εκατομμύρια μονάδες και η παραγωγή φιλοξενείται σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, ενώ ενδεικτικό του ρυθμού ανάπτυξης είναι ότι από το 2002, οι ετήσιες πωλήσεις του Corolla ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο αλλά και ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015 κάθε μέρα διατίθενται πάνω από 3.670 Corolla.

Ανεξαρτήτως στοιχείων πωλήσεων και των δεδομένων τεχνολογικών εξελίξεων που φέρει μαζί της η 50χρονη πλέον Corolla στην 13η γενιά της, όπως σημειώνει η Toyota με αφορμή την επέτειο, «αναπόσπαστα στοιχεία στην εξέλιξη κάθε νέας γενιάς Corolla ήταν η διεξοδική ανάλυση και η ενσωμάτωση των απόψεων των πελατών. Ο σκοπός από την πρώτη και σε κάθε νέα γενιά ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου ανώτερης ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας που να ξεπερνά κάθε φορά τις προσδοκίες των πελατών, μια φιλοσοφία πάνω στην οποία «χτίστηκε» το πρώτο Corolla αλλά και η ίδια η Toyota».

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024