Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz TecDay Innovations: Αέναη εξέλιξη

Mercedes-Benz TecDay Innovations: Αέναη εξέλιξη

Το πάθος για την καινοτομία δεν σταματά ποτέ. Αυτό δήλωνε στα τέλη του προηγούμενου αιώνα ο Carl Benz και αυτό ακολουθούν με ευλάβεια όσοι εμπλέκονται στην εξελικτική διαδικασία κάθε Mercedes-Benz.


Γιάννης Αδάναλης


Η εφευρετικότητα που διακρίνει τους ανθρώπους της Mercedes-Βenz και η αστείρευτη ενέργεια που τροφοδοτεί τα κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης σε Γερμανία, Η.Π.Α, Κίνα και Ινδία είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Οι 2.070 πατενταρισμένες τεχνολογίες που κατατέθηκαν μέσα στο 2009 σε διευκολύνουν ώστε να συνειδητοποιήσεις την προσπάθεια που απαιτεί, όχι μόνο η εξέλιξη επαναστατικών εφαρμογών αλλά και η βιώσιμη μεταφορά τους στη γραμμή παραγωγής.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στη Mercedes-Benz κάθε ιδέα και κάθε πληροφορία έχει τη δική της αξία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο περισσότεροι από 1.500 κοινοί θνητοί συμμετέχουν κάθε χρόνο στα δημιουργικά εργαστήρια της φίρμας και περίπου 3.000 πελάτες καταθέτουν τις δικές του παρατηρήσεις, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αδιάκοπη διαδικασία βελτίωσης του τελικού προϊόντος.

Και εκεί που το πάθος για τη διαρκή εξέλιξη συναντά τη μηχανική, ο λόγος περνά στους σύνθετους εξομοιωτές, που εδώ και 25 χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη γερμανική φίρμα.

Ο ισχυρότερος του είδους, με κινούμενη βάση και θόλο διαμέτρου 7,5 μέτρων αποτελεί -όχι άδικα- το καμάρι του Driving Simulator Center της Mercedes-Benz στο Sindelfingen της Στουτγάρδης.

Τοποθετημένος σε ράγες μήκους 12 μέτρων, έχει τη δυνατότητα να κινείται στο διαμήκη άξονα, φτάνοντας την ταχύτητα των 36 χλμ./ώρα και αναπτύσσοντας στιγμιαία επιτάχυνση 1g.

Την ίδια στιγμή οι έξι συνολικά βραχίονες, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τους video-προβολείς, που εξασφαλίζουν στο εσωτερικού του θόλου οπτικό πεδίο 360 μοιρών, συμβάλλουν με τη σειρά τους στην προσπάθεια προσομοίωσης των πραγματικών συνθηκών.

Την επιβλητική κατασκευή, που πρόσφατα πρόσθεσε η Mercedes-Benz στις τάξεις της, συμπληρώνουν εξομοιωτές σταθερής βάσης, με αντικείμενο εργασίας την απόσβεση των αναρτήσεων, την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών και τα βοηθητικά συστήματα οδήγησης, όπως το DISTRONIC PLUS και το Brake Assist PLUS.

DISTRONIC PLUS Traffic Jam Vehicle Follow Assist

Μιλώντας για συστήματα που αναβαθμίζουν την ενεργητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου, το DISTRONIC PLUS με τη λειτουργία Traffic Jam Vehicle Follow Assist δείχνει έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους απαιτητικούς οδηγούς μιας Mercedes-Benz. Χρησιμοποιώντας δύο ραντάρ (μικρής και μεγάλης εμβέλειας) δεν προσαρμόζει απλώς την ταχύτητα του αυτοκινήτου -μέχρι και την πλήρη ακινητοποίησή του- ώστε να διατηρήσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σταθερή, αλλά μέχρι τα 40 χλμ./ώρα έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει τους ελιγμούς που θα πραγματοποιήσει αυτό, μέσα στα όρια της λωρίδας.

Το μόνο που χρειάζεται, λοιπόν, είναι να διατηρήσεις τα χέρια σου στο τιμόνι ώστε σε περίπτωση που χρειαστεί, να παρακάμψεις τα «ηλεκτρονικά» και να ανακτήσεις τον πλήρη έλεγχο.

MAGIC BODY CONTROL

Μεγαλύτερη άνεση, σε ένα άλλο επίπεδο ωστόσο, υπόσχεται το MAGIC BODY CONTROL, που με τη βοήθεια μιας εξαιρετικά ευαίσθητης κάμερας, τοποθετημένης στο πίσω τμήμα του κεντρικού καθρέπτη, «διαβάζει» τη μορφολογία του εδάφους και προσαρμόζει ανάλογα την σκληρότητα της ανάρτησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά.


Mercedes-Benz F 800 Style

Στην επόμενη μέρα της Mercedes-Benz ανήκει μεταξύ άλλων και το εντυπωσιακό πρωτότυπο F 800 Style.

Πέρα από το εκκεντρικό παρουσιαστικό του αμαξώματος, το οποίο δεν δείχνει να βρίσκεται μακριά από τις σχεδιαστικές συνήθειες της εποχής μας, το F 800 Style ξεχωρίζει για την ευελιξία της πλατφόρμας πάνω στην οποία βασίζεται.

Η τελευταία φιλοξενεί ήδη έναν υβριδικό συνδυασμό (ανάλογο με αυτόν που θα εξοπλίσει την επόμενη γενιά της S-Class), που αποτελείται από ένα εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 3,5 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων και το επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-TRONIC.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 409 ίππους, προσφέροντας στο γερμανικό πρωτότυπο τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα και να φτάνει την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.

Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 2,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 τα 68 γρ./χλμ.

Επίσης, οι μπαταρίες λιθίου ιόντων –με δυνατότητα φόρτισης και από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (Plug-in)- προσφέρουν αυτονομία 30 χιλιομέτρων, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών-αστικών μετακινήσεων.

Ως όχημα μηδενικών ρύπων, η πρωτότυπη Mercedes-Benz εξοπλίζεται με κυψέλες καυσίμου και ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, φτάνοντας σε αυτήν την περίπτωση την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.

Το προφίλ της F800 Style συμπληρώνουν τα εξίσου καινοτόμα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά της -όπως οι προβολείς τεχνολογίας LED- και η επιλογή εξεζητημένων υλικών, τόσο για την κατασκευή ορισμένων τμημάτων του εσωτερικού όσο και του πλαισίου, όπου η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου φροντίζει για τον περιορισμό του συνολικού βάρους.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Δεν έχει τελειώσει τίποτα, έχει γίνει η μισή δουλειά»

Απόλυτα ψύχραιμος ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μετά τον θρίαμβο του Ολυμπιακού επί της Άστον Βίλα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024