Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Χαμένοι στα συστήματα πλοήγησης

Χαμένοι στα συστήματα πλοήγησης

Έρευνα της J.D Power αποδεικνύει ότι οι περισσότεροι οδηγοί χάνονται πιο εύκολα στα εργοστασιακά συστήματα πλοήγησης παρά στο δρόμο.

Σε σπαζοκεφαλιά φαίνεται να εξελίσσεται η χρήση των εργοστασιακών συστημάτων πλοήγησης για τους καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε από τη J.D. Power στις ΗΠΑ.

Προκειμένου να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των συστημάτων πλοήγησης στη «συνείδηση» των καταναλωτών η J.D Power έθεσε έξι παραμέτρους οι οποίες, κατά σειρά σπουδαιότητας, είναι η ευκολία στη χρήση, η πλοήγηση, η οθόνη πλοήγησης, η ταχύτητα του συστήματος, οι φωνητικές οδηγίες και η δυνατότητα αναγνώρισης φωνής.

Η έρευνα προσμετρά επίσης την αξιοπιστία των συστημάτων πλοήγησης, καταγράφοντας πόσα προβλήματα εμφανίζονται ανά 100 προϊόντα. Όσον αφορά το τελευταίο, σύμφωνα με τα ευρήματα του 2011, στα 100 προϊόντα αναφέρθηκαν κατά μέσο όρο 351 προβλήματα που οι καταναλωτές αντιμετώπισαν με τη λειτουργία του εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχτώ συχνότερα προβλήματα τα οποία ανέφεραν οι καταναλωτές σε σχέση με τη λειτουργία των εν λόγω συστημάτων δεν αφορούν εξωτικές λειτουργίες τους αλλά τις βασικότερες και αντιστοιχούν στο 50% των συνολικών προβλημάτων.

Αναλυτικότερα, οι περιπτώσεις που οι καταναλωτές ήρθαν αντιμέτωποι με το μήνυμα “Address/street/city not found” ανέρχονται σε 33 ανά 100 συστήματα πλοήγησης. Δεύτερη στην κατάταξη των προβλημάτων που συνάντησαν οι καταναλωτές έρχεται η δυσκολία εισαγωγής της διεύθυνσης στο σύστημα πλοήγησης (32 περιπτώσεις/100 προσπάθειες), ενώ το «βάθρο» συμπληρώνει η γνώριμη σε όλους όσους χρησιμοποιούν σύστημα πλοήγησης, κατάσταση όπου η προτεινόμενη διαδρομή δεν είναι η συντομότερη (24/100).

Συνεχίζοντας στην κατάταξη της αποτυχίας των συστημάτων πλοήγησης ακολουθεί η δυσκολία χρήσης της φωνητικής λειτουργίας (23/100), ακολουθεί η ελλιπής ενημέρωση των χαρτών όσον αφορά τα ονόματα των δρόμων (21/100), η αδυναμία εύρεσης από τον χρήστη του επιθυμητού menu/οθόνης/λειτουργίας (19/100), ενώ στην 7η και 8η θέση των συχνότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι χρήστες με τα εργοστασιακά συστήματα πλοήγησης βρίσκονται η ελλιπής ενημέρωση των χαρτών όσον αφορά τα σημεία ενδιαφέροντος (16/100) και δυσκολία εύρεσης της «σωστής οθόνης» (14/100).

Όπως εύστοχα παρατηρεί ο Andy Bernhard, επικεφαλής της J.D. Power “προφανώς, η βασική λειτουργία των συστημάτων πλοήγησης είναι ένα πρόβλημα για τους χρήστες και θα συνεχίσει να είναι. Για σχεδόν 10 χρόνια τώρα η σημασία της ευκολίας στη χρήση έχει επισημανθεί επανειλημμένα από τους χρήστες. Ο μεγάλος αριθμός προβλημάτων που εξακολουθούν να υφίστανται ως προς αυτό δημιουργεί αναπόφευκτα το εξής ερώτημα: ακούει κανείς στη βιομηχανία για το πώς ακριβώς οι καταναλωτές θέλουν να λειτουργεί το σύστημα πλοήγησής τους;»

Ενδεικτικό για τη σημασία που δίνουν οι χρήστες στην απλότητα και στην ευκολία των συστημάτων πλοήγησης είναι ότι, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, τα παράπονα πληθαίνουν όταν στην οθόνη των συστημάτων πλοήγησης, συνυπάρχει ο χειρισμός και άλλων περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου όπως π.χ. το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός ή η δυνατότητα σύνδεσης τηλεφώνου, στοιχεία που μπορεί να προσθέτουν ένα κάποιο status αλλά σίγουρα δεν διευκολύνουν στη χρήση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι χρήστες που δήλωσαν ότι δεν θεωρούν το σύστημα πλοήγησής τους ιδιαίτερα πολύπλοκο, ανέφεραν 243 προβλήματα ανά 100 προϊόντα, ενώ σε εκείνους που χαρακτήρισαν τα συστήματα πλοήγησής τους ιδιαιτέρως πολυσύνθετα ο μέσος όρος των παραπόνων ανέβαινε στα 753/100 προϊόντα.

«Υπάρχει μια σαφής ανάγκη η αυτοκινητοβιομηχανία να κατανοήσει ότι η πολυπλοκότητα των λειτουργικών συστημάτων σε συνδυασμό με την λειτουργία των συστημάτων πλοήγησης ως μέρη ενός γενικότερου συστήματος, επηρεάζουν την εμπειρία του χρήστη. Οι ιδιοκτήτες μπορεί να ζητούν υψηλό επίπεδο από πλευράς τεχνολογικής υπεροχής, ωστόσο είναι η πρακτική εφαρμογή της τεχνολογίας στην καθημερινή τους ζωή που θα τους οδηγήσει να την προτιμήσουν και ουσιαστικά να την εκτιμήσουν, ένας συσχετισμός στον οποίο η βιομηχανία δείχνει να αδυνατεί να ισορροπήσει», δηλώνει ο επικεφαλής της J.D. Power.

Για την ιστορία, στην συγκεκριμένη έρευνα, την 13η κατά σειρά του είδους της, «νικητής» σε σχέση πάντα με την άποψη που εξέφρασαν οι καταναλωτές (συμμετείχαν 18.303 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Μodel Year 2011 με εργοστασιακά συστήματα πλοήγησης) αναδείχθηκε το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης της Garmin που εφοδιάζει το Dodge Charger. Τη δεύτερη θέση στα συστήματα με τις λιγότερες δυσκολίες-προβλήματα εμφανίζεται ένα σύστημα της Mobis το οποίο βρίσκεται στο Hyundai Genesis Coupe ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει και πάλι ένα σύστημα της Garmin το οποίο βρίσκεται στο Chrysler 300.

Αντιθέτως στα συστήματα που συγκέντρωσαν τα περισσότερα παράπονα από τους χρήστες συγκαταλέγονται αυτά που βρίσκονται στο Toyota RAV 4 (της Denso), στις Mercedes-Benz M-Class, GL-Class και Jaguar XJ (της Alpine Electronics) καθώς και στο Volvo XC90 (της Melco).

auto.in.gr

Sports in

«Δεν περίμενα να ζήσω τέτοιο πάθος» – Τρελάθηκε ο Μεντιλίμπαρ με την υποδοχή στο «Βενιζέλος»

Ο Ισπανός τεχνικός του Ολυμπιακού ζει ένα όνειρο στο μεγάλο λιμάνι και δεν κρύβει τον θαυμασμό του για τους οπαδούς των «ερυθρόλευκων»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024