Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Mazda i-ELOOP: Ανακτώντας τη χαμένη ενέργεια

Mazda i-ELOOP: Ανακτώντας τη χαμένη ενέργεια

Ένα πρωτοποριακό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το πρώτο που διαθέτει πυκνωτή και όχι συμβατική μπαταρία, παρουσιάζει η Mazda στη 42η έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο.

Γιάννης Αδάναλης

Η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας δεν είναι μία άγνωστη πρακτική για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αντιθέτως, έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πολλούς, ομολογουμένως, τρόπους περιορισμού των ενεργειακών απαιτήσεων ενός τετράτροχου.

Στην περίπτωση της Mazda, βέβαια, το σύστημα i-ELOOP που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην 42η έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, διαφοροποιείται από τις μέχρι σήμερα γνωστές εφαρμογές του ανταγωνισμού.

Διαθέτοντας έναν πυκνωτή αντί για μία συμβατική μπαταρία, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της ιαπωνικής φίρμας έχει τη δυνατότητα να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου ενός συμβατικού και αυτοκινήτου κατά 10%.

Τα βασικά πλεονεκτήματα του i-ELOOP πηγάζουν από την παρουσία του πυκνωτή και τις ιδιότητές του, όπως η άμεση φόρτιση-αποφόρτιση και η διατήρηση σταθερής απόδοσης ανεξάρτητα από τη διάρκεια ή την ένταση της χρήσης.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από τη στιγμή που ο οδηγός θα απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, ενεργοποιώντας άθελά του τη διαδικασία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας.

Χωρίς να γίνεται η χρήση κάποιου ξεχωριστού ηλεκτροκινητήρα (βλέπε υβριδικές προτάσεις), το i-ELOOP διαθέτει ένα νέο εναλλάκτη (το γνωστό σε όλους δυναμό) που εμπλέκεται από τη στιγμή που ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς φορτίο (όπως π.χ. κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης) και έχει τη δυνατότητα να παράγει σε σύντομο χρονικό διάστημα μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ενέργεια αυτή αρχικώς αποθηκεύεται στον πυκνωτή και στη συνέχεια «οδηγείται» σε έναν μετασχηματιστή που θα μετατρέψει την ηλεκτρική τάση από τα 25 στα 12 Volt.

Από εκεί και πέρα η κινητική ενέργεια που ανακτήθηκε και μετατράπηκε σε ηλεκτρική, τροφοδοτεί τα περιφερειακά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα κλιματισμού και το ηχοσύστημα, απαλλάσσοντας τον κινητήρα βενζίνης από αυτήν την «υποχρέωση».

Η παραπάνω διαδικασία μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 10%, ενώ σε περίπτωση που το i-ELOOP συνδυαστεί με το εξίσου προηγμένο σύστημα start&stop της ιαπωνικής φίρμας, καθώς και με τους νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας SKYACTIV, τα ενεργειακά οφέλη πολλαπλασιάζονται.

auto.in.gr

Sports in

Οι πέντε υποψήφιοι προπονητές του Τζόκοβιτς – Ο επικρατέστερος και η «βόμβα» του Φέντερερ (pics+vids)

Κοιτάζει την επόμενη μέρα ο Νόβακ Τζόκοβιτς, μετά το διαζύγιο με τον Γκόραν Ιβανίσεβιτς. Ο Νέναντ Ζίμονιτς που εθεάθη στην προπόνηση του Σέρβου και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον σπουδαίο Ρότζερ Φέντερερ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024