Mercedes-Benz F 015: Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση

Mercedes-Benz F 015: Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Αποκαλυπτικό για το μέλλον της αυτοκίνησης αποδείχθηκε το ταξίδι μας στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε τη μοναδική εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης σε μία από τις τέσσερις θέσεις της επαναστατικής Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion  
Κανείς δεν αμφισβητεί πως η απόσταση που θα πρέπει να καλυφθεί ώστε η αυτόνομη οδήγηση να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας είναι μεγάλη και τα εμπόδια πολλά, ωστόσο, ξεδιπλώνοντας το τεχνολογικό προφίλ των αυτοκινήτων του σήμερα, συνειδητοποιείς πως η ημέρα που η φυσική παρουσία του οδηγού δεν θα αποτελεί προαπαιτούμενο για την κίνηση ενός οχήματος δεν βρίσκεται τόσο μακριά.

Για τη Mercedes-Benz τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης συνιστούν μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες στην ιστορία της αυτοκίνησης. Μια καινοτομία που πρόκειται να αλλάξει οριστικά τον ρόλο του αυτοκινήτου στην κοινωνία μας, εξασφαλίζοντας την πολυτέλεια του χρόνου και του χώρου στις ασφυκτικά πυκνοκατοικημένες πόλεις του μέλλοντος.

Μέχρι τότε, τεχνολογίες όπως το DISTRONIC PLUS, το Active Lane Assist, το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS φροντίζουν ώστε οι μετακινήσεις μας να γίνονται με ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Στην πραγματικότητα η προσπάθεια… αυτονόμησης των οχημάτων με σκοπό να περιοριστούν τα ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος για τη Mercedes-Benz έχει ξεκινήσει από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας με την εφαρμογή του PRE-SAFE Brake, το 2006.

Ενός συστήματος που αναγνώριζε εγκαίρως το ενδεχόμενο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και ενεργοποιούσε το σύστημα πέδησης, αποτρέποντας ή περιορίζοντας τις συνέπειες ενός ατυχήματος.

Τον ίδιο ακριβώς σκοπό, δηλαδή την αποφυγή μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα ακόμα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις που παράγει το σύστημα, υπηρετεί και το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, εξασφαλίζοντας παρόλα αυτά ένα εντυπωσιακά μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας που ξεκινά από τα 7 χλμ./ώρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 200 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS που συναντάται στις προτάσεις της Mercedes-Benz από το 2014, έχει την ικανότητα να εντοπίζει ακόμα και πλήρως ακινητοποιημένα οχήματα, μια υπηρεσία που προσφέρεται μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα.

Εν έτει 2010 η Mercedes-Benz προσθέτει στην τεχνολογική της φαρέτρα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, κάνοντας ακόμα πιο εύκολο και πιο ασφαλές το έργο του οδηγού. Ο λόγος για τα γνώριμα, πλέον, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist και Active Parking Assist.

Το Active Blind Spot Assist έχει την ικανότητα να εντοπίζει οχήματα που κινούνται σε παράπλευρες λωρίδες κυκλοφορίας και βρίσκονται στην «τυφλή» γωνία των εξωτερικών καθρεπτών του αυτοκινήτου. Πέρα από την ενημέρωση του οδηγού για την ύπαρξη εμποδίου στη λωρίδα προς την οποία κινείται, το Active Blind Spot Assist αποτρέπει, αν χρειαστεί, την κίνηση αυτή ενεργοποιώντας τα φρένα στη μία πλευρά του αυτοκινήτου.

Την αποτροπή της ακούσιας αλλαγής λωρίδας εξασφαλίζει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο το Active Lane Keeping Assist, από τη στιγμή που οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις που μεταφέρονται στα χέρια του μέσω δονήσεων στο τιμόνι.

Τέλος, το Active Parking Assist αυτοματοποιεί τη διαδικασία στάθμευσης, τόσο σε παράλληλες όσο και σε κάθετες θέσεις που νωρίτερα έχει εντοπίσει, παίρνοντας τον απόλυτο έλεγχο τόσο του συστήματος διεύθυνσης όσο και του συστήματος πέδησης. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να θέσει το όχημα σε κίνηση πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού ή απελευθερώνοντας εκείνο του φρένου.

Την εμπειρία και ταυτόχρονα τα περισσότερα από τα οφέλη της αυτόνομης οδήγησης έχει την ικανότητα να προσφέρει από σήμερα κιόλας το DISTRONIC PLUS με τις λειτουργίες Steering Assist και Stop&Go Pilot.

Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που συγκεντρώνει από τα ραντάρ μικρής και μεγάλης εμβέλειας και μια κεντρικά τοποθετημένη κάμερα, όχι μόνο εγγυάται ότι η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα θα παραμείνει σταθερή, επιβραδύνοντας ή ακόμα και ακινητοποιώντας πλήρως το αυτοκίνητο αν αυτό απαιτηθεί, αλλά και εξασφαλίζει τη διατήρησή του -χωρίς την ουσιαστική παρέμβαση του οδηγού- στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην «αναγνώριση» των διαγραμμίσεων του δρόμου από την κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στο παρμπρίζ, ενώ σε περίπτωση που η διαγράμμιση διακόπτεται ή δεν είναι ευδιάκριτη, το σύστημα αξιοποιεί την πορεία του προπορευόμενου οχήματος για να «χαράξει» εκείνη του αυτοκινήτου.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα ημι-αυτόνομης κίνησης, καθώς το μόνο που απαιτεί από τον οδηγό είναι η διατήρηση των χεριών του στο τιμόνι. Σε αντίθετη περίπτωση τίθεται εκτός λειτουργίας, αφού νωρίτερα ενημερώσει με τις κατάλληλες ηχητικές προειδοποιήσεις πως ο έλεγχος του αυτοκινήτου περνά στον οδηγό.

Την ικανότητα να εντοπίζει εγκαίρως τον κίνδυνο σύγκρουσης με πεζούς αλλά και οχήματα που κινούνται κάθετα σε διασταυρώσεις, διαθέτει το σύστημα BAS PLUS Brake Assist, ενισχύοντας σε αυτές τις περιπτώσεις τη δύναμη πέδησης που ασκεί ο οδηγός με σκοπό να μειώσει την απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα στον δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση; Πριν το τέλος της δεκαετίας η Mercedes-Benz πρόκειται να περάσει στην παραγωγή ένα σύστημα που θα επιτρέπει την αυτόνομη κίνηση του οχήματος σε ελεγχόμενο περιβάλλον, όπως εκείνο ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την προηγμένη εκδοχή του σημερινού Active Parking Assist, που θα επιτρέπει τη στάθμευση του αυτοκινήτου χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 88.083
Δεκέμβριος 2017 — 5.396

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά το 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 10026 11,4%
NISSAN 7194 8,2%
VOLKSWAGEN 6832 7,8%
OPEL 6644 7,5%
PEUGEOT 6503 7,4%
FIAT 6366 7,2%
SUZUKI 5364 6,1%
CITROEN 4107 4,7%
HYUNDAI 4038 4,6%
MERCEDES-BENZ 3920 4,5%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2017
15.631.687

Publish read?
Yes
No