Nissan ProPilot: Πρεμιέρα για τον "αυτόματο πιλότο" που θα τοποθετηθεί -και- στο Qashqai

Nissan ProPilot: Πρεμιέρα για τον "αυτόματο πιλότο" που θα τοποθετηθεί -και- στο Qashqai
To ProPILOT αποτελεί το πρώτο βήμα της Nissan προς το αυτόνομο μέλλον, επιτρέποντας την αυτόνομη κίνηση σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων σε ταχύτητες από 30-100 χλμ./ώρα. Η στρατηγική των Ιαπώνων προβλέπει πλήρως αυτόνομα οχήματα σε κάθε περιβάλλον έως το 2020   (Φωτογραφία:  Reuters )
10 φωτογραφίες

H ιαπωνική φίρμα παρουσίασε το νέο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης το οποίο αρχικά θα τοποθετηθεί στο νέο van Serena που θα διατεθεί από τον προσεχή Αύγουστο στην Ιαπωνία, ενώ από το 2017 θα αποτελεί μέρος του εξοπλισμού και του ευρωπαϊκού Qashqai.

H τεχνολογία την οποία η Nissan επιγράφει ProPILOT δίνει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες και ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Αν και, σύμφωνα με τις συστάσεις των στελεχών της Nissan, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης δεν περιλαμβάνει λειτουργία αλλαγής λωρίδας, είναι σε θέση να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην πορεία του στις ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα και συνυπολογίζοντας τα όρια, τη χάραξη του δρόμου, τις διαγραμμίσεις και ενεργοποιώντας τα φρένα, μέχρι την ακινητοποίησή του αυτοκινήτου, όπου και αν χρειαστεί, χωρίς τη συνδρομή του οδηγού του.

Το σύστημα ProPILOT λειτουργεί σε ταχύτητες από 30 έως 100 χλμ./ώρα αξιοποιώντας τα δεδομένα που προκύπτουν από μια κάμερα τοποθετημένη στην κορυφή του παρμπρίζ και η συνδυάζεται με ένα προηγμένο επεξεργαστή και μια κεντρική μονάδα ελέγχου. Βάσει των στοιχείων που προκύπτουν η κεντρική μονάδα ελέγχου παρεμβαίνει αναλόγως στο σύστημα ελέγχου διεύθυνσης, στο σύστημα πέδησης και στον κινητήρα, στρίβοντας, φρενάροντας ή επιταχύνοντας το αυτοκίνητο αυτόματα αναλόγως τις συνθήκες. Για την απενεργοποίηση του συστήματος αρκεί μια μικρή πίεση του οδηγού στο πεντάλ γκαζιού ενώ μια άλλη ιδιότητα του συστήματος είναι ότι ενεργοποιεί αυτομάτως το χειρόφρενο όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί.

Εκτός, ωστόσο από τις ιδιότητες τους ως ενός τυπικού συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, οι μηχανικοί της Nissan έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα και στο σχεδιασμό ενός συστήματος που λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας αποτρέποντας τους οδηγούς να καταχραστούν τις ικανότητες του ProPILOT.

Το συγκεκριμένο σύστημα ασφάλειας έγκειται στην παρουσία ενός αισθητήρα στρέψης στο τιμόνι ο οποίος είναι σε θέση να αντιληφθεί κατά πόσο ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Αν διαπιστώσει ότι ο οδηγός «απέχει» για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αρχικά ενεργοποιείται μια προειδοποιητική λυχνία η οποία καλεί τον οδηγό να επαναφέρει τα χέρια του στο τιμόνι. Αν ο οδηγός δεν το πράξει, τότε το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης απενεργοποιείται.

Τα στελέχη της Nissan δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο συγκεκριμένο σύστημα-δικλείδα ασφαλείας, επισημαίνοντας ότι πρέπει να υπάρξουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία ούτως ώστε να κατασταθεί σαφές στους οδηγούς ότι αποτελούν την τελευταία γραμμή άμυνας για την αποφυγή ενός ατυχήματος αλλά και προκειμένου να συνειδητοποιήσουν πλήρως τους περιορισμούς των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

«Χρειαζόμαστε πιο εμφατικές προειδοποιήσεις για τους ενδεχόμενους κινδύνους όσο η τεχνολογία εξελίσσεται. Η ενίσχυση της χρηστικότητας και της ασφάλειας πρέπει να πηγαίνουν μαζί» σημείωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Nissan, Hideyuki Sakamoto κατά την παρουσίαση του ProPILOT στην έδρα της Nissan.

Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης από την Nissan, σύμφωνα με τον αντίστοιχο σχεδιασμό το ProPILOT αποτελεί το πρώτο στάδιο ενός σχεδίου με τρία σκέλη και στόχο την εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης για κίνηση σε αστικό περιβάλλον έως το 2020.

Με την πλήρη εξέλιξη των συγκεκριμένων συστημάτων η Nissan στοχεύει στον περιορισμό των ατυχημάτων που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Απώτερος σκοπός είναι το αυτοκίνητο να ανιχνεύει τυχόν κινδύνους και να τους αποσοβεί πριν καν τους αντιληφθεί ο οδηγός.

Το επόμενο βήμα για την Nissan θα είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του ProPILOT η οποία θα παρουσιαστεί το 2018 και θα επιτρέπει και την «αυτόνομη» αλλαγή λωρίδων. Έως το 2020 η αυτόνομη τεχνολογία της Nissan θα μπορεί να διαχειριστεί την πολυπλοκότητα των διασταυρώσεων και των συνθηκών σε αστικό περιβάλλον, κινώντας το αυτοκίνητο σε αυτές τις συνθήκες χωρίς τη συνδρομή του οδηγού του.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Nissan σε συνδυασμό με την Renault σχεδιάζουν την διάθεση πλέον των 10 μοντέλων με συστήματα αυτόνομης και ημιαυτόνομης οδήγησης μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Publish read?
Yes
No