Ένα ευφυές πρωτότυπο Audi Q2 που μαθαίνει -να παρκάρει- από τα λάθη του

Ένα ευφυές πρωτότυπο Audi Q2 που μαθαίνει -να παρκάρει- από τα λάθη του
Το υπό κλίμακα Audi Q2 χάρη σε λογισμικό μηχανικής εκμάθησης μπορεί να βελτιώνεται «μόνο του» στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης και την εκτέλεση των απαιτούμενων ελιγμών, δίνοντας ένα δείγμα των δυνατοτήτων που επιφυλάσσει η Audi για το αυτόνομο μέλλον  
4 φωτογραφίες

Η έννοια της τεχνητής νοημοσύνης βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα σε ό,τι αφορά την αυτοκίνηση, λόγω και των πλείστων νομοθετικών περιορισμών που εμποδίζουν την παραχώρηση πολλών πρωτοβουλιών σε τετράτροχα καθώς και κατ΄επέκταση, της έλλειψης μια αντίστοιχης υποδομής που θα διευκόλυνε τέτοιου είδους «πρωτοβουλίες».

Τα παραπάνω κωλύματα ωστόσο δεν εμποδίζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίζουν με ταχείς ρυθμούς το concept της αυτόνομης οδήγησης προκειμένου να είναι έτοιμες και πάνοπλες όταν τόσο η νομοθεσία όσο και η υποδομή βρεθούν στην… θέση τους.

Υπό αυτό το σκεπτικό της εξέλιξης της επόμενης ημέρας της –αυτόνομης- αυτοκίνησης, η Audi αποκάλυψε ένα πειραματικό υπό κλίμακα Q2 το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις έχει την ικανότητα να αναζητά και να εντοπίζει θέση στάθμευσης καθώς και να πραγματοποιεί τους απαιτούμενους ελιγμούς στάθμευσης μόνο του, μαθαίνοντας από τα λάθη του και εξελίσσοντας τις ικανότητές του σε όλα τα παραπάνω.

Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό, το πειραματικό Q2 εφοδιάζεται με δύο κάμερες -μία μπροστά και μία πίσω- και δέκα υπερηχητικούς αισθητήρες, που αναλαμβάνουν τη σάρωση του χώρου περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Τα στοιχεία που προκύπτουν «τροφοδοτούνται» σε έναν υπολογιστή ο οποίος τα «μεταφράζει» σε εντολές προς τον κινητήρα και το σύστημα διεύθυνσης. Με αυτό τον τρόπο, θεωρητικά, το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει κύκλους σε μια περιοχή μέχρι να βρει και να παρκάρει σε μια θέση στάθμευσης χωρίς καν να βρίσκεται κανείς στην θέση του οδηγού του.


Ο επεξεργαστής που αναλαμβάνει να διαχειριστεί τα στοιχεία και να δώσει τις εντολές αξιοποιεί αλγόριθμους μηχανικής μάθησης κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ουσιαστικά μπορεί να διδαχθεί μέσα από τις απόπειρες και τα λάθη του και κατ΄επέκταση να βελτιωθεί με το πέρασμα του χρόνου και τη συσσώρευση «εμπειριών».

Έτσι, ένας αλγόριθμος καταγράφει τις συνιστώσες των επιτυχημένων εντολών, βελτιστοποιώντας τη στρατηγική στάθμευσης του αυτοκινήτου καθώς αυτό αποκτά όλο και περισσότερη «πείρα».

Υπό αυτό το σκεπτικό εκμάθησης το αυτοκίνητο ξεκινά από τις «εύκολες» θέσεις στάθμευσης και προοδεύοντας μπορεί να σταθμεύσει τον εαυτό του σε ολοένα και πιο δυσπρόσιτες θέσεις κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο που λίγο-πολύ μαθαίνουν να παρκάρουν και οι άνθρωποι.

Προς το παρόν το ευφυές Q2 που μπορεί να παρκάρει μόνο του τον εαυτό του αποτελεί ένα πειραματικό μοντέλο υπό κλίμακα 1:8 το οποίο κατασκευάστηκε ως πρωτότυπο προκειμένου να δώσει μια ιδέα για την εφαρμογή της τεχνολογίας μηχανικής εκμάθησης στην αυτοκίνηση και θα παρουσιαστεί σε μια παγκόσμια διοργάνωση για τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη που φέτος πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη.

Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι ορισμένες από τις τεχνολογίες και το λογισμικό μηχανικής εκμάθησης θα βρεθούν και στη νέα γενιά του Α8 η οποία αναμένεται το 2017 και όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Audi θα επωφελείται από ικανότητες αυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Publish read?
Yes
No