Χαρτογραφώντας το πληθωρικό ηλεκτρικό μέλλον της BMW

Χαρτογραφώντας το πληθωρικό ηλεκτρικό μέλλον της BMW
Η νέα ηλεκτρική στρατηγική της BMW η οποία θα ξεκινήσει από την ηλεκτρική Χ3 το 2020, προβλέπει 25 εκδόσεις και μοντέλα με ηλεκτρική τεχνολογία έως το 2025 –εκ των οποίων τα 12 αμιγώς ηλεκτρικά- με αφετηρία δύο νέες πολυχρηστικές πλατφόρμες και μια νέα γενιά ισχυρότερων μοτέρ τα οποία θα συνδυαστούν με μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρίες για αυτονομία από 450 χλμ.-700 χλμ.  
Ο Βαυαρικός όμιλος ξεδιπλώνει τα ηλεκτρικά του σχέδια για το κοντινό μέλλον το οποίο επιφυλάσσει τη διάθεση 25 αμιγώς ηλεκτροκίνητων και plug-in υβριδικών μοντέλων έως το 2025 με την προοπτική, μέχρι τότε να εκπροσωπούν το 15%-25% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου.

Υπό αυτό σκεπτικό, η BMW εξελίσσει μια νέα αρχιτεκτονική «πασπαρτού» η οποία θα της επιτρέψει να διευρύνει την γκάμα των i για την οποία ως γνωστόν έχει κατοχυρώσει όλες τις αλφαριθμητικές ονομασίες από το i1 έως το i9, αλλά και να προσθέσει τόσο plug-in υβριδικές όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις στα δημοφιλέστερα μοντέλα της, όπως π.χ. η Σειρά 3 ή τα γνωστά SUV.

Σε ό,τι αφορά τις μέχρι τώρα γνωστές πληροφορίες για την αρχιτεκτονική που θα αποτελέσει την καρδιά αυτής της στρατηγικής η οποία παρεμπιπτόντως ονομάζεται «Number One>Next» και αποτελεί συνέχεια της πολιτικής που έκανε πραγματικότητα τα i3 και i8, πρόκειται για μια μετεξέλιξη της πλατφόρμας CLΑR. Η επίσημη πρώτη της νέας αυτής πλατφόρμας θα γίνει το 2021 μέσω του iNext, του μοντέλου που θα αποτελέσει την ηλεκτρική ναυαρχίδα της BMW και παράλληλα με την ηλεκτρική του υπόσταση, θα λανσάρει την πιο ολοκληρωμένη δέσμη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Την παραπάνω νέα αρχιτεκτονική θα ακολουθήσει μια μετεξέλιξη της εμπροσθοκίνητης πλατφόρμας UKL1 η οποία φιλοξενεί όλα τα μοντέλα της βαυαρικής φίρμας με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και αυτά της ΜΙΝΙ και η οποία θα ονομάζεται FAAR και θα μπορεί να υποστηρίξει εξίσου, συμβατικά, plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.

Αυτή εξάλλου θα είναι και η βασική διαφορά του ηλεκτρικού μέλλοντος της BMW σε σχέση με το ηλεκτρικό παρόν καθώς οι νέες πλατφόρμες, σε αντίθεση με αυτές που φιλοξενούν τα i3 και i8 θα υπακούουν σε μια διαφορετική πολυχρηστική λογική η οποία από το 2021 θα επιτρέπει την χρήση τους σε συμβατικές, plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Για την ακρίβεια, οι παραπάνω αρχιτεκτονικές θα έχουν δυο διαφορετικές διαμορφώσεις με βασική διαφορά την θέση των μπαταριών οι οποίες αναλόγως την κατηγορία του αυτοκινήτου (sedan, coupe ή SUV) θα τοποθετούνται και αντιστοίχως.

Ανεξαρτήτως των τεχνολογικών διατυπώσεων που συνοδεύουν τις νέες αρχιτεκτονικές, η εμφάνισή τους θα πραγματοποιηθεί μέσω του προαναφερθέντος iNext αλλά και της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της Χ3 η οποία αναμένεται το 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αμιγώς ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Hatchback το οποίο αναμένεται το 2019 θα ανήκει στο ίδιο στρατηγικό πλαίσιο και την ίδια γενιά ηλεκτρικής τεχνολογίας με τα i3 και i8 την οποία η BMW επιγράφει “Gen 4”.

Η νέα ηλεκτρική γενιά “Gen 5” η οποία θα δώσει το στίγμα της μέσω του ηλεκτρικού X3 και στη συνέχεια μέσω του iNExt εκτός από τη νέα αρχιτεκτονική CLAR, θα εισαγάγει και μια νέα γενιά πιο compact ηλεκτρικών μοτέρ τα οποία θα συνδυάζονται με κιβώτιο μίας σχέσης, προσφέροντας ισχύ που θα ξεκινά περί τους 136 ίππους και θα φτάνει έως τους 445 ίππους. Παράλληλα θα υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης επιπλέον μοτέρ τα οποία αναλόγως τον αριθμό (δύο ή τρία) θα μπορούν να προσφέρουν ισχύ έως και 800 ίππων, σε μια διάταξη η οποία θα αξιοποιηθεί στην κορυφή της πυραμίδας των μοντέλων της BMW.

Σε ό,τι αφορά τα εμπροσθοκίνητα μοντέλα, με αφετηρία την αρχιτεκτονική FAAR αναμένεται να προσφέρουν από 136 έως και 270 ίππους χωρίς να αποκλείονται ειδικές σπορ εκδόσεις με παραπάνω ισχύ.

Διαφορετικές επιλογές θα υφίστανται και για τις μπαταρίες αναλόγως το μέγεθος του εκάστοτε μοντέλου με την αυτονομία να ποικίλλει από 450 χλμ. και να φτάνει έως 700 χλμ. για τα ηλεκτροκίνητα καθώς η απόδοση των συστοιχιών ιόντων λιθίου θα ξεκινά από τις 60 kWh και θα φτάνει έως τις 120 kwh.

Αντιστοίχως βελτιώσεις αναμένονται και για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες εκτός από την επιπλέον ηλεκτρική αυτονομία που θα προσφέρουν θα διαθέτουν και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αναμένεται να ξεπερνούν τους 200 ίππους.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No