Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Citroen C4 1.6 VTi: Επαναστάτης με αιτία

Citroen C4 1.6 VTi: Επαναστάτης με αιτία

Αν και το Citroen C4 του 2011 δεν υιοθετεί την εκκεντρικότητα του μοντέλου που διαδέχεται, μένει πιστό στο επαναστατικό παρελθόν της γαλλικής φίρμας, ορίζοντας με απλό και ταυτόχρονα πειστικό τρόπο νέα κατασκευαστικά πρότυπα.

Γιάννης Αδάναλης

Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να μιλάμε για επανάσταση και μάλιστα γαλλική. Στην περίπτωση, βέβαια, ενός κατασκευαστή που διαθέτει στο ενεργητικό του μια DS και μια Traction Avant, η έννοια της επανάστασης αποκτά νέο περιεχόμενο.

Αρκεί, λοιπόν, ένα καλοβαλμένο μικρομεσαίο hatchback για να κάνει τη διαφορά στην γκάμα της Citroen; Το πρόσφατο παράδειγμα του C4 έδειξε πως η εκκεντρικότητα -σχεδιαστική και μη- δεν είναι αρκετή.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που η εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων έχει ορίσει τον συντηρητισμό ως τη μοναδική οδό προς την επιτυχία, η παρουσία ενός αυτοκινήτου όπως το C4 δεν θα μπορούσε να προεξοφλήσει το πολυπόθητο «sold out».

Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο η δεύτερη γενιά του γαλλικού μικρομεσαίου επέλεξε να διατηρήσει χαμηλότερους τόνους.

Αν και η σχεδίαση του αποκλειστικά -για την ώρα- πεντάθυρου αμαξώματος κινείται στη λογική του απερχόμενου μοντέλου, καταφέρνει να δικαιολογήσει τον τίτλο του «νέου».

Ο συνδυασμός των φωτιστικών σωμάτων του μπροστινού τμήματος με το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα της γαλλικής φίρμας αποτελεί ίσως και το μοναδικό σχεδιαστικό «highlight» του αυτοκινήτου, καθώς το τελείωμα του αμαξώματος ακολουθεί το πολυφορεμένο καμπυλόγραμμο μοτίβο.

Πριν αφήσεις, βέβαια, τις μεταλλικές επιφάνειες του γαλλικού μικρομεσαίου για τη θαλπωρή του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι διαστάσεις του νέου C4 αυξήθηκαν.

Τόσο ώστε το συνολικό μήκος του να φτάσει από τα 4,28 στα 4,33 μέτρα και να μην υπολείπεται, πια, από τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού.

Μεταφράζοντας σε άνεση τα επιπλέον εκατοστά μετάλλου, το C4 επενδύει στην κατασκευαστική αρτιότητα του εσωτερικού του.

Αυτό γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτό, καθώς τα συνθετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα ανασύρουν από τη μνήμη σου πολυτελέστερες προτάσεις.

Απουσία τριγμών, εργονομικών ιδιαιτεροτήτων και εξοπλιστικών ελλείψεων, το γαλλικό μικρομεσαίο θα κατακτήσει -αργά ή γρήγορα- την εμπιστοσύνη σου.

Αυτή τη φορά δεν θα χρειαστεί να συνηθίσεις τη θέση του πίνακα οργάνων και τις πλήρως ψηφιακές ενδείξεις του ή τον προχωρημένο συνδυασμό κινούμενων και σταθερών τμημάτων του τιμονιού.

Όλα δείχνουν να έχουν προσαρμοστεί στις προδιαγραφές της κατηγορίας και στην ομοιογένεια που προλογίζει στις μέρες μας κάθε πετυχημένο -εμπορικά- τετράτροχο.

Οι έξι αερόσακοι, το ESP, το air condition, το cruise control και οι συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες της βασικής έκδοσης των 17.200 ευρώ (υπολογίζοντας το «Green Bonus» της Citroen και το πρόγραμμα επιδοτούμενης απόσυρσης η αρχική τιμή του αυτοκινήτου πέφτει στα 13.800 ευρώ), σπεύδουν να το επιβεβαιώσουν, αν και η πραγματική εξοπλιστική πληρότητα κοστίζει 1.770 ευρώ επιπλέον.

Σε αυτή την περίπτωση το ατμοσφαιρικό C4 των 1,6 λίτρων αποκτά -μεταξύ άλλων- διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με δυνατότητα υποστήριξης φορητών συσκευών αναπαραγωγής μουσικών αρχείων, αυτόματη λειτουργία προβολέων-υαλοκαθαριστήρων και ηχομονωτικό παρμπρίζ, ολοκληρώνοντας μια ιδανικά εκτελεσμένη «συνταγή».

Και εκεί που η θεωρία συναντά την πράξη, τον πρώτο λόγο έχουν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Μία γρήγορη ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του νέου C4 δίνει την εντύπωση ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα σε σχέση με το παρελθόν.

Η διάταξη των αναρτήσεων διατηρεί τα γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και τον ημι-άκαμπτο άξονα στους πίσω, την ίδια στιγμή που ο γνωστός, από τη μέχρι τώρα παρουσία του στις προτάσεις της φίρμας, ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,6 λίτρων συνδυάζεται με το… παραδοσιακό μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων.

Το γαλλικό μικρομεσαίο παραμένει προσανατολισμένο στην άνεση, έχοντας ωστόσο αναβαθμίσει των σύνολο των χαρακτηριστικών του που στο τέλος της ημέρας διαμορφώνουν τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο απέκτησε το απαιτούμενο «βάρος», την επιθυμητή ακρίβεια και αμεσότητα, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις κινήσεις σου.

Τον ίδιο δρόμο έχει ακολουθήσει τόσο το σύστημα πέδησης, με το πεντάλ του φρένου να έχει αντικαταστήσει την «on-off» συμπεριφορά με την ενδεδειγμένη προοδευτικότητα, όσο και ο επιλογέας των ταχυτήτων, που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Ακόμα και οι αντιδράσεις της ανάρτησης δείχνουν να έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, επιτρέποντας στο πλαίσιο να αναδείξει τις πραγματικές του δυνατότητες.

Ο πίσω άξονας διαχειρίζεται με αποτελεσματικότερο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, περιορίζοντας τις άτσαλες μετατοπίσεις του και κατά συνέπεια τον αριθμό των αναπόφευκτων παρεμβάσεων του ESP.

Στην πραγματικότητα, αν εξοικειωθείς με το γεγονός ότι σε υψηλές ταχύτητες κίνησης (άνω των 140 χλμ./ώρα) το C4 παρουσιάζει φαινόμενα πλεύσης, δεν έχεις παρά να «μετρήσεις» τις δυνατότητες του ατμοσφαιρικού μοτέρ των 1.598 κ.εκ.

Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 193 χλμ./ώρα, το μικρομεσαίο Citroen δεν θα αποτελέσει την εύκολη λεία του υπερτροφοδοτούμενου -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμού, υπερασπίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολύχρονη παρουσία της φίρμας στην κατηγορία.

auto.in.gr

Sports in

Απίστευτες «μπηχτές» του Μπράουν για τον Παναθηναϊκό: «Είναι δειλοί, ασχολούνται μόνο με τους διαιτητές…»

Ο Λορέντζο Μπράουν δεν κρατήθηκε και άφησε αιχμές για τον Παναθηναϊκό και όσα συνέβησαν τις τελευταίες μέρες.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024