Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Verso-S: Οι αστικές διαδρομές ενός MPV

Toyota Verso-S: Οι αστικές διαδρομές ενός MPV

Αψηφώντας τις διαχωριστικές γραμμές που ορίζουν οι συμπαγείς διαστάσεις ενός αυτοκινήτου πόλης, το Verso-S μετρά τις δυνάμεις του απέναντι στις μικρομεσαίες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Γιάννης Αδάναλης

Χρόνο με το χρόνο τα αυτοκίνητα πόλης κερδίζουν διαρκώς περισσότερο έδαφος. Το περίφημο downsizing, στο οποίο οδήγησε η ανάγκη για οικονομικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον τετράτροχα, δεν συρρίκνωσε μόνο τα μεγέθη των κινητήρων αλλά και των αμαξωμάτων.

Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στο σημείο να μιλάμε για απόλυτα ολοκληρωμένες προτάσεις που αν και δεν ξεπερνούν σε μήκος τα τέσσερα μέτρα καταφέρνουν με ευκολία να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας τυπικής οικογένειας.

Ανάμεσα στα μικρά «θαύματα» των ημερών μας ανήκει και το Toyota Verso-S. Ένα αυθεντικό MPV πόλης το οποίο προλογίζει την επόμενη γενιά Yaris, επενδύοντας στο «φρέσκο» παρουσιαστικό του και στις εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητές του.

Η ημίψηλη αρχιτεκτονική του ενός όγκου αμαξώματος δεν έχει επιβάλλει οδυνηρούς σχεδιαστικούς συμβιβασμούς. Αντιθέτως, οι κοντοί πρόβολοι και οι ακμές του μπροστινού, κυρίως, τμήματος δημιουργούν μία άκρως δυναμική και ταυτόχρονα ελκυστική εικόνα.

Με τους τροχούς ακροβολισμένους στις γωνίες του αμαξώματος και το μεταξόνιο των 2,55 μέτρων -η διαφορά στο μήκος του μεταξονίου σε σχέση με το μικρομεσαίο Auris δεν ξεπερνά τα πέντε εκατοστά- το Verso-S σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα μεγαλύτερων διαστάσεων αυτοκίνητο.

Αυτό άλλωστε εισπράττεις και στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, όπου η ευρυχωρία και κατά συνέπεια η άνεση παραπέμπει σε προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Προσπερνώντας πολύ γρήγορα τα σκληρά αλλά σε κάθε περίπτωση ποιοτικά πλαστικά του ταμπλό και τον εύπεπτο, σχεδόν προβλέψιμο, σχεδιασμό των επιμέρους τμημάτων του, αξίζει να σταθείς στην πληρότητα που εμφανίζει, ακόμη και από την βασική έκδοση, ο εξοπλισμός.

Σε επίπεδο ασφάλειας -ενεργητικής και παθητικής- οι επτά αερόσακοι και ο σύνθετος συνδυασμός ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα.

Αντιστοίχως, ένας πολύ καλός λόγος για να επιλέξει κανείς τη δεύτερη, κατά σειρά, εξοπλιστική έκδοση και να δαπανήσει επιπλέον 820 ευρώ (από τα 15.140 ευρώ της έκδοσης Active στα 15.960 ευρώ της έκδοσης Style) αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας «Toyota Touch», που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει οθόνης αφής 6,1 ιντσών, Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας και υπολογιστή ταξιδίου με αναλυτικές πληροφορίες για την κατανάλωση καυσίμου.

Σε επίπεδο εργονομίας ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων, αποτελεί τη μοναδική ουσιαστικά ιδιαιτερότητα στο εσωτερικό του Verso-S, η οποία μάλιστα αποδεικνύεται εξαιρετικά βολική.

Στην πίσω σειρά καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να συγκριθεί μόνο με μικρομεσαίες προτάσεις, επιβεβαιώνοντας την άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων.

Απτή απόδειξη των μεταφορικών δυνατοτήτων του Verso-S αποτελούν και τα 393 λίτρα του χώρου αποσκευών, τα οποία μπορεί να φτάσουν τα 429 λίτρα με την αντικατάσταση της παραδοσιακή ρεζέρβας με κιτ επισκευής ή ακόμη και τα 1.388 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, μέσω ενός εξαιρετικά εύχρηστου μηχανισμού.

Κάπου εδώ οι πολυμορφικές ιδιότητες του «μικρού» MPV εξαντλούνται παραχωρώντας τη θέση τους στα χαρακτηριστικά που προσδίδουν τα μηχανικά μέρη του ιαπωνικού συνόλου.

Γνωστός από την παρουσία του στις υπόλοιπες προτάσεις της φίρμας, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,33 λίτρων εξακολουθεί να θέτει ως προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου.

Η αλήθεια είναι ότι οι επιδόσεις του Verso-S (η διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» ολοκληρώνεται σε 13,3 δευτερόλεπτα) δεν δικαιολογούν την ονομαστική ισχύ των 99 ίππων.

Παρά την «πυκνή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και το περιορισμένο βάρος του συνόλου -μόλις 1.070 κιλά-, το μικρό Toyota δείχνει απρόθυμο να ακολουθήσει πιο σβέλτους ρυθμούς.

Από τη στιγμή μάλιστα που ο αριθμός των επιβατών αυξηθεί, τότε η διαφορά του Verso- S σε σχέση με τις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού, γίνεται ακόμη περισσότερο αντιληπτή.

Αντιθέτως, αν δεν διεκδικήσεις το κάτι παραπάνω, σεβόμενος τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, οι ισορροπίες αλλάζουν.

Οι τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στις οποίες έχει βασιστεί η φιλοσοφία «Toyota Optimal Drive» εξασφαλίζουν στο Verso-S ένα σαφές προβάδισμα.

Για την οικονομική και πάνω απ’ όλα πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα των 1.329 κ.εκ. τα εύσημα ανήκουν στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων, στη μείωση των τριβών στο εσωτερικό του μοτέρ καθώς και στον δραστικό περιορισμό του βάρους του.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι αυτός που σου επιτρέπει να κινείσαι με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Εκτός πόλης η κατανάλωση των 5,5 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.

Αντιθέτως, σε αστικό περιβάλλον η παράδοξη απουσία του συστήματος Stop & Start -ακόμη και από τον προαιρετικό εξοπλισμό των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο- δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια «εκπτώσεων» σε επίπεδο κατανάλωσης.

Κατά τ’ άλλα η συμπεριφορά του πλαισίου δεν θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι σε ακραίες συνθήκες ίσως χρειαστεί η παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του αυτοκινήτου για να περιφρουρηθεί η πολυπόθητη ουδετερότητα.

Το αυξημένο ύψος του αμαξώματος ευνοεί τις μετατοπίσεις βάρους και την υποστροφή που τροφοδοτείται από την υπερβολική «φόρτιση» του εξωτερικού τροχού στο μπροστινό τμήμα.

Τις αστικές προδιαγραφές του Verso-S επιβεβαιώνει, πάντως, και η ποιότητα κύλισης, μιας και δεν μπορεί να συγκριθεί με τα μεγαλύτερων διαστάσεων MPV, αναδεικνύοντας πρωτίστως την αδυναμία της ανάρτησης και του πλαισίου να διαχειριστεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μπορεί, λοιπόν, το μικρό MPV της Toyota να ξεπερνά, σε επίπεδο πρακτικότητας και ευρυχωρίας, τα στενά όρια της κατηγορίας του, ωστόσο, δεν παύει να διατηρεί την ευελιξία ενός αυτοκινήτου πόλης και το προσιτό προφίλ μίας πλήρως εξοπλισμένης πρότασης που ξεκινά – συνυπολογίζοντας και το όφελος της απόσυρσης- από τα 15.140 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

Έφερε τη σειρά στα ίσια με μπρέικ το Μαϊάμι (vid)

Οι Χιτ σόκαραν τους Σέλτικς, καθώς επικράτησαν με 111-101 στη Βοστώνη και έφεραν στα ίσια (1-1) τη σειρά του πρώτου γύρου των playoffs.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024