Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Skoda Yeti 1.4 TSI: Η εξέλιξη των ειδών

Skoda Yeti 1.4 TSI: Η εξέλιξη των ειδών

To Yeti αποκτά έναν ακόμη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και ταυτόχρονα το πλεόνασμα ισχύος που μέχρι σήμερα έλλειπε από τη δικίνητη έκδοση των 1,2 λίτρων.

Γιάννης Αδάναλης

Από την πρώτη στιγμή που το Yeti βρέθηκε στην ελληνική αγορά εξαργύρωσε το σαφές πλεονέκτημα που ακόμη και σήμερα διατηρεί απέναντι στον ανταγωνισμό του.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1,2 λίτρων ήταν αρκετός για να του χαρίσει την πρώτη θέση της κατηγορίας, όχι όμως και για να καλύψει τα κενά στην βενζινοκίνητη γκάμα του.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο επιστρατεύθηκε ο TSI κινητήρας των 1.390 κ.εκ. Με μονό υπερσυμπιεστή, άμεσο ψεκασμό καυσίμου, 122 ίππους και 200 Nm ροπής αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην γκάμα του Yeti και έναν ακόμη λόγο για να αποκτήσει κανείς το δημοφιλές crossover.

Απουσία σχεδιαστικών αλλαγών και εξοπλιστικών διαφοροποιήσεων το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα χαρακτηριστικά που προσδίδει στο Yeti η επιπλέον ισχύς του 1.400άρη κινητήρα.

Στα «χαρτιά» η διαφορά ανάμεσα στα δύο μοτέρ φτάνει τους 17 ίππους και τα 25 Nm ροπής, στην πράξη ωστόσο δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα ισχυρότερο σύνολο αλλά με μία πρόταση που μέσα από αυτή την αύξηση ισχύος επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις λιγοστές αδυναμίες της

Βλέπετε το βάρος των 1.300 κιλών δεν δημιουργεί τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για έναν κινητήρα μόλις 1.197 κ.εκ., ακόμη και αν αυτός ανήκει στην υπερτροφοδοτούμενη «οικογένεια» των TSI.

Από τα πρώτα μέτρα με το Yeti των 1,4 λίτρων συνειδητοποιείς ότι η υστέρηση που μέχρι τώρα παρατηρούσες στη μικρότερη, σε ισχύ και κυβισμό, έκδοση απουσιάζει.

Πλέον δεν χρειάζεται να περιμένεις μέχρι η βελόνα του στροφόμετρου να σκαρφαλώσει πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. ώστε να καρπωθείς τα πραγματικά οφέλη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, καθώς πολύ νωρίτερα έχεις στη διάθεσή σου τη μέγιστη τιμή της ροπής.

Τη γραμμική λειτουργία του TSI των 1,4 λίτρων ενισχύει η παρουσία του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, προσφέροντας τις απαραίτητες λύσεις τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτή.

Επί της ουσίας το μοναδικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης έχει να κάνει με την θεωρητική κατανάλωση καυσίμου. Και αυτό γιατί σε αστικές συνθήκες το Yeti των 122 ίππων καταναλώνει 8,9 λίτρα/100 χλμ. αντί των 7,9 λίτρων που απαιτεί -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- για την ίδια απόσταση η έκδοση των 1,2 λίτρων.

Αντιθέτως, εκτός πόλης η κατανάλωση καυσίμου των δύο αυτοκινήτων κινείται στα ίδια επίπεδα (5,9 λίτρα/100 χλμ.), ενώ η διαφορά σε μεικτές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 0,4 λίτρα/100 χλμ. (6,8 λίτρα/100 χλμ. αντί για 6,4 λίτρα/100 χλμ.).

Το τίμημα της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου καλούνται να αντισταθμίσουν οι βελτιωμένες επιδόσεις, μιας και η έκδοση των 1,4 λίτρων ολοκληρώνει τη διαδικασία του «0-100» σε 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ αυτή των 1,2 λίτρων σε 11,8 δευτερόλεπτα.

Σε κάθε περίπτωση το Yeti δεν χάνει την ευκαιρία να δηλώσει τον πολυσύνθετο χαρακτήρα του. Οι πολυμορφικές ιδιότητες του πενταθέσιου εσωτερικού αναζητούν αντίπαλο στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων προτάσεων, την ίδια στιγμή που η ποιότητα κατασκευής «φωτογραφίζει» την γερμανική νοοτροπία του ομίλου VW.

Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για τον εξοπλισμό, αν η απουσία του ESP και των αερόσακων κεφαλής από την βασική έκδοση των 18.390 ευρώ δεν δημιουργούσε ερωτηματικά για την τοποθέτηση του μοντέλου απέναντι σε οικονομικά ανταγωνιστικές προτάσεις, σε ό,τι αφορά τα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Από την άλλη, το ασφάλτινο προφίλ ενός τυπικού crossover -στο οποίο η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς- και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος -που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της εκτός δρόμου κίνησης- υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού.

Το Yeti δεν θα τρομάξει ή θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του, καταφέρνοντας να διαχειριστεί με ευκολία τόσο την ισχύ των 122 ίππων όσο και τα 18 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος.

Το αμάξωμα δεν παρουσιάζει υπερβολικές κλίσεις, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα και πολλαπλοί σύνδεσμοι στον πίσω) εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ουδετερότητα και το σύστημα διεύθυνσης φροντίζει ώστε οι πληροφορίες που καταλήγουν στα χέρια σου να ενισχύουν το οδηγοκεντρικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Χωρίς το επιπλέον κόστος των 1.100 ευρώ της συγκεκριμένης έκδοσης να είναι απαγορευτικό και με δεδομένο ότι η χρήση του ενός crossover 4,2 μέτρων δεν είναι αποκλειστικά αστική, τότε ο TSI κινητήρας των 1.390 κ.εκ. φαντάζει ως η ιδανική επιλογή στην βενζινοκίνητη γκάμα του δικίνητου Yeti.

auto.in.gr

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024