Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Volkswagen Polo 1.2 BlueMotion: Άνθρακας ο θησαυρός

Volkswagen Polo 1.2 BlueMotion: Άνθρακας ο θησαυρός

Λίγο πριν οι εκπομπές CO2 αποκτήσουν ανταλλάξιμη αξία ή ένα σεβαστό κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα τις αγνοήσουν, το πετρελαιοκίνητο Polo BlueMotion αυξάνει τη δημοτικότητά του.    

Σχεδόν το 23% του διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα προέρχεται από τον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών και αν αυτό σας ακούγεται λίγο, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε ετήσια παραγωγή 966 εκατομμυρίων τόνων CO2.

Αφαιρώντας από αυτά τα 966 εκατομμύρια τις αερομεταφορές, τη ναυσιπλοΐα και άλλες αντίστοιχες δραστηριότητες, τότε απομένουν κατά προσέγγιση 675 εκατομμύρια τόνοι του… πολυδιαφημισμένου αερίου που βαραίνουν αποκλειστικά τη χρήση των συμπαθέστατων -κατά τ’ άλλα- τετράτροχων.

Πριν, λοιπόν, απορήσεις με τις ουκ ολίγες παραξενιές που κουβαλά το πετρελαιοκίνητο Polo BlueMotion, θα πρέπει να συνυπολογίσεις το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με το οικονομικότερο αυτοκίνητο -σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η ίδια η VW- που διατίθεται αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά.

Μόλις 3,4 λίτρα καυσίμου αρκούν για το μικρό VW ώστε να διανύσει την απόσταση των 100 χλμ. την ίδια στιγμή που οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν ξεπερνούν τα 89 γρ./χλμ. Νούμερα εντυπωσιακά που θα πρέπει, ωστόσο, να αποδειχθούν και στην πράξη.

Μία πιο προσεκτική ματιά στις επιφάνειες του αμαξώματος ίσως αποδειχθεί αρκετή ώστε να αντιληφθείς τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης. Με σκοπό να περιοριστούν οι αντιστάσεις που προβάλλει το Polo στον αέρα ο σχεδιασμός συγκεκριμένων τμημάτων διαφοροποιήθηκε, ενώ μειώθηκε και η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος.

Ακόμη και οι ζάντες ελαφρού κράματος απέκτησαν πλαστικό κάλυμμα -αντί αλουμινίου- ώστε να βελτιώσουν την αεροδυναμική τους συμπεριφορά, να μειώσουν το βάρος τους και πολύ πιθανόν το κόστος τους.

Άλλωστε οι τροχοί με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, δεν αποτελούν το μόνο παράδειγμα περιστολής κόστους.

Πριν προλάβεις να βολευτείς στη θέση του οδηγού συνειδητοποιείς πως το σκληρό πλαστικό που καλύπτει τις επιφάνειες του ταμπλό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το αφρώδες υλικό που συναντάς στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Νέες είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζουν την κατασκευαστική ποιότητα ενός αυτοκινήτου που σε αυτό το επίπεδο τουλάχιστον κέρδιζε τις εντυπώσεις.

Ανάμεσα στα μοναδικά χαρακτηριστικά του Polo BlueMotion θα πρέπει να προσθέσουμε και την παρουσία του συστήματος Start&Stop, με αφορμή τον διακόπτη απενεργοποίησης που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Κατά τ’ άλλα ο θάλαμος επιβατών διατηρεί τη, μέχρι σήμερα, γνωστή διαρρύθμισή του και την δυνατότητα να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις ενήλικες.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του χώρου αποσκευών, που ξεκινά από τα 280 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 952 λίτρα.

Η αλήθεια είναι ότι πριν η μίζα δώσει ζωή στον πετρελαιοκινητήρα των 1.199 κ.εκ. το Polo BlueMotion θυμίζει αρκετά τους «βενζινοαίματους» συγγενείς του οι οποίοι πρωταγωνιστούν τα τελευταία δύο χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από τη στιγμή βέβαια που το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» του μοτέρ φτάσει στα αυτιά σου και ο γνώριμος -για τα δεδομένα ενός τρικύλινδρου κινητήρα- κραδασμός βρει το δρόμο του για το εσωτερικό, κάθε μέτρο σύγκρισης αχρηστεύεται.

Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο, καθώς πέρα από τον κινητήρα και τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας που τον συνοδεύουν, νέος είναι και ο προσανατολισμός του μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων, των αναρτήσεων και του συστήματος πέδησης.

Τι σημαίνει αυτό; Παρά τους 75 ίππους και τα 180 Nm ροπής θα πρέπει να ξεχάσετε τις επιδόσεις ενός Polo 1.2 TSI, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που τοποθετούσε το «μικρό» VW απέναντι σε προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας και τη συμπεριφορά που δεν θύμιζε σε τίποτα τις συμπαγείς διαστάσεις του.

Και αυτό γιατί ο diesel κινητήρας δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου -πόσο μάλλον όταν ο ρυθμός περιστροφής του πέσει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.- το κιβώτιο και συγκεκριμένα η αραιή κλιμάκωση των πέντε σχέσεων αδυνατεί να αντισταθμίσει την υστέρηση που εμφανίζει το μοτέρ χαμηλά, οι αναρτήσεις να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ο μάλλον ατυχής συνδυασμός δισκόφρενων και ταμπούρων να εξασφαλίσει στο πεντάλ του φρένου την ενδεδειγμένη αίσθηση.

Το αποτέλεσμα δεν κολακεύει τις δυνατότητες του πλαισίου, το οποίο αντιδρά άτσαλα υπό πίεση, μετατοπίζοντας με χαρακτηριστική ευκολία το βάρος του και επιβάλλοντας σε κάθε ευκαιρία συμβιβασμούς σε επίπεδο άνεσης αλλά και οδηγικής ευχαρίστησης.

Ακόμα και έτσι πάντως δύσκολα μπορεί να προσπεράσεις το γεγονός ότι το πετρελαιοκίνητο Polo τεχνολογίας BlueMotion έχει τη δυνατότητα να κινείται εντός και εκτός πόλης με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Προσαρμόζοντας το οδηγικό σου στυλ στους νωχελικούς ρυθμούς της έκδοσης και γεμίζοντας τις «αποσκευές» με υπομονή, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου παραμένει πεισματικά κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα αν η κλιμάκωση του κιβωτίου ευνοούσε την κίνηση μέσα στην πόλη και δεν απαιτούσε το βύθισμα του δεξιού πεντάλ ώστε να διατηρήσεις έναν συμπαθητικό ρυθμό κίνησης ή αν το σύστημα Start&Stop λειτουργούσε με συνέπεια.

Αδυναμίες και συμβιβασμοί που κρύβονται πίσω από το «πράσινο» προφίλ ενός αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής αλλά δεν δικαιολογούν το υψηλό κόστος της έκδοσης -το πεντάθυρο Polo BlueMotion ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 17.520 ευρώ!

auto.in.gr

Sports in

Η εντυπωσιακή προσέλευση Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού στη Euroleague

Η Euroleague έβγαλε το μέσο όρο των εισιτηρίων της, με αυτά να είναι περισσότερα από ποτέ άλλοτε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024