Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 PS 5d: H κινητήριος δύναμη

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 PS 5d: H κινητήριος δύναμη

Ένας κινητήρας αρκεί για να κάνει τη διαφορά. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η τρίτη γενιά του Focus στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.596 κ.εκ.

Γιάννης Αδάναλης

Όταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Ford αποφάσισε να τερματίσει, μετά από τριάντα χρόνια, την παραγωγή του Escort και να αντικαταστήσει τη δημοφιλέστερη -μέχρι τότε- πρότασή της με το άσημο Focus, δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να αμφισβητήσουν την ορθότητα των επιλογών της.

Από τη στιγμή μάλιστα που ο ρηξικέλευθος σχεδιασμός (New Edge Design) του νέου μικρομεσαίου Ford δεν εξυπηρετούσε τα συντηρητικά πρότυπα της κατηγορίας, οι δύσπιστοι πολλαπλασιάστηκαν.

Η συνέχεια της ιστορίας είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το Focus όχι μόνο διέψευσε τις Κασσάνδρες αλλά αναδείχθηκε σε σημείο αναφοράς, έχοντας εφεύρει ένα νέο τρόπο να διαχειρίζεται τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι του πίσω άξονα -Control Blade στη γλώσσα της Ford-, το κοφτερό τιμόνι και το ικανότατο πλαίσιο έφεραν την επανάσταση, αποτελώντας ταυτόχρονα πολύτιμη κληρονομιά για τη δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου.

Mε τον μετριοπαθή, μετά το 2003, σχεδιασμό και το εντυπωσιακό «άλμα» σε επίπεδο ποιότητας, το Focus απευθύνθηκε σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να απαντήσει εγκαίρως στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό που, μέρα με τη μέρα, ανακτούσε το χαμένο έδαφος χάρη στο περίφημο downsizing και τις προσιτές επιδόσεις.

Κάπως έτσι βρεθήκαμε στην τρίτη γενιά του μικρομεσαίου Ford, όπου ο ρόλος του πρωταγωνιστή αλλάζει για μία ακόμη φορά χέρια, περνώντας στους τέσσερις κυλίνδρους ενός υπερτροφοδοτούμενου EcoBoost κινητήρα άμεσου ψεκασμού.

Το πρώτο «παγκόσμιο» αυτοκίνητo της μπλε οβάλ φίρμας δεν θα εκπλήξει με την εμπνευσμένη σχεδίαση των μεταλλικών του επιφανειών ή με την κατασκευαστική αρτιότητα στο εσωτερικό του.

Στην πρώτη περίπτωση η εικόνα του πίσω τμήματος κλείνει το μάτι στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες ασιατικές αγορές, εγκαταλείποντας τους «αυστηρότερους» σχεδιαστικούς κανόνες της γηραιάς ηπείρου, ενώ στη δεύτερη κάποιες παραφωνίες στο φινίρισμα και τη συναρμογή αναδεικνύουν συμβιβασμούς στους οποίους καλείται να υποκύψει ένα τετράτροχο που θα παράγεται σε Ευρώπη (Γερμανία), Ασία (Ρωσία-Κίνα) και Αμερική (Η.Π.Α), χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις.

Κατά τ’ άλλα η εικόνα στο εσωτερικό παραπέμπει στο μικρότερο διαστάσεων Fiesta, με την κεντρική κονσόλα να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ογκώδη κατασκευή της, μονοπωλώντας από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον.

Εξοικείωση απαιτούν και οι υπεράριθμοι διακόπτες που φιλοξενεί το τιμόνι, έτσι ώστε να καταφέρεις να διαχειριστείς με ευκολία το ηχοσύστημα, το cruise control, και τον υπολογιστή ταξιδίου ή να πλοηγηθείς στο σύνθετο μενού των ρυθμίσεων όπου, μεταξύ άλλων, «κρύβεται» και η δυνατότητα απενεργοποίησης του Traction Control.

Άλλωστε με έξι αερόσακους, ESP, ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, air condition, ζάντες αλουμινίου και όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες δεν τίθεται θέμα εξοπλιστικής πληρότητας.

Αντιθέτως, τα 316 λίτρα του χώρου αποσκευών (με ρεζέρβα ανάγκης) υπολείπονται του ανταγωνισμού, αφήνοντας ανεκμετάλλευτη την αύξηση των 2,1 εκατοστών που παρουσιάζει το συνολικό μήκος του αμαξώματος.

Ξεκινώντας τις συγκρίσεις με το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου, η συζήτηση πολύ γρήγορα καταλήγει στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων.

Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου, ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και φυσικά ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων φωτογραφίζουν μια σύγχρονη μονάδα, που στα χαρτιά τουλάχιστον δείχνει ικανή να ανατρέψει τις ισορροπίες στην κατηγορία.

Στην πράξη οι 150 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 240 Nm ροπής κάνουν από νωρίς την εμφάνισή τους, χωρίς μάλιστα να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης ακόμη και πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.

Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα η γραμμική απόδοση του EcoBoost των 1,6 λίτρων σε κάνει να αναρωτιέσαι για την πραγματική του ισχύ, πόσο μάλλον όταν και η κατανάλωση καυσίμου κινείται στα επίπεδα ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ ανάλογου κυβισμού.

Με λίγη παραπάνω προσοχή και με το Start&Stop (μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων βενζίνης και πετρελαίου) να λειτουργεί όταν και όπως πρέπει, το Focus των 150 ίππων δεν θα χρειαστεί παραπάνω από 8 λίτρα καυσίμου για να διανύσει 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.

Σημαντικά χαμηλότερη βέβαια είναι η κατανάλωση στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο, αρκεί να εκμεταλλευτείς την ισορροπημένη κλιμάκωση του εξαιρετικού, σε όλα τα επίπεδα, εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου που σε συνδυασμό με το πλεόνασμα ροπής σου επιτρέπει να διατηρείς τον κινητήρα σταθερά κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.

Υιοθετώντας έναν δυναμικότερο τρόπο οδήγησης ο πρώτος λόγος ανήκει στα νούμερα των επιδόσεων.

Παρά τα 1.333 κιλά, το μικρομεσαίο Ford επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα, με τον δείκτη του ταχύμετρου να σταματά θεωρητικά στα 210 χλμ./ώρα.

Υπό άλλες συνθήκες ή καλύτερα σε άλλες εποχές θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα αυθεντικό “hot hatch”, που ξεσηκώνει στο πέρασμά του με το brutal παρουσιαστικό του και τον μπάσο «βρυχηθμό» των εξατμίσεων.

Σήμερα ο ρόλος του υπερτροφοδοτούμενου Focus των 150 ίππων είναι διαφορετικός, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις αντιδράσεις του πλαισίου στην άσφαλτο.

Παρότι το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι διατηρεί την αμεσότητα (2,5 στροφές από άκρη σε άκρη) και την ακρίβειά του, οι πληροφορίες που συγκεντρώνεις από αυτό έχουν λιγοστέψει.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για την ανάρτηση, η οποία εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα άνεσης, στο όριο όμως αποδεικνύεται περισσότερο ανεκτική απ’ ό,τι θα ήθελες ή θα περίμενες, επιτρέποντας στο αμάξωμα να εμφανίσει κλίσεις.

Έξω από τη φιλοσοφία της Ford ίσως θεωρηθεί και η παρουσία ενός μη απενεργοποιούμενου ESP, μόνο που στην πράξη η συνεργασία του συστήματος δυναμικής ευστάθειας με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Torque Vectoring Control) δημιουργεί τις συνθήκες που σου επιτρέπουν να κινείσαι παντού και πάντα με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Μπορεί λοιπόν το νέο Focus να έχει χάσει ορισμένα από τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά που ανέδειξαν στο μακρινό παρελθόν τον πρόγονό του, κανείς ωστόσο δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση που έχει παρουσιάσει η Ford στη μικρομεσαία κατηγορία.

auto.in.gr

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024