Subaru Trezia 1.3: Μαχητής των πόλεων

Subaru Trezia 1.3: Μαχητής των πόλεων
Μπορεί οι επιδόσεις να μην ανταγωνίζονται τις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις της κατηγορίας, ωστόσο, η οικονομία καυσίμου θα αποζημιώσει εκείνους που θα αρκεστούν σε έναν πιο... χαλαρό τρόπο οδήγησης  
9 φωτογραφίες
Για τη Subaru δεν είναι η πρώτη φορά που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Από τις αρχές τις δεκαετίας του 1970 και πολύ πριν τη συνεργασία της με την Daihatsu και το σημερινό Justy, η ιαπωνική φίρμα διέθετε προτάσεις αστικού προσανατολισμού, οι οποίες στις μέρες μας αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% της ελληνικής αγοράς.

Ανάμεσα σε αυτές θα πρέπει να προσθέσουμε πλέον και το Trezia, ένα αυθεντικό MPV πόλης που προέρχεται από την Toyota και φορά με λιγοστές, ομολογουμένως, διαφοροποιήσεις το σήμα της Subaru.

Μία συνεργασία που ουσιαστικά ξεκίνησε από την εξέλιξη ενός πισωκίνητου coupe, που αναμένεται μέσα στο 2012, αποκαλύπτοντας ακόμη και στους λιγότερο υποψιασμένους τις στενές σχέσεις ανάμεσα στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επιστρέφοντας στα χαρακτηριστικά του Trezia, ξεχωρίζει το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα με το εξευρωπαϊσμένο, ακόμα και σε σχέση με το Toyota Verso-S, προφίλ, προσφέροντας στο μικρό Subaru ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον άμεσο ανταγωνιστή του.

Αντίθετο σε αυτή τη λογική, είναι το τελείωμα του αμαξώματος, καθώς δεν επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από το σχεδιαστικό παράδειγμα της Toyota, διατηρώντας -μεταξύ άλλων- το ασυνήθιστο, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, σχήμα των τοποθετημένων στον προφυλακτήρα φωτιστικών σωμάτων (ομίχλης και όπισθεν).

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του εσωτερικού. Αν εξαιρέσεις το τριάκτινο τιμόνι και συγκεκριμένα το έμβλημα που φιλοξενεί, τίποτα άλλο δεν αλλάζει σε σύγκριση πάντα με την πρόταση της Toyota.

Παρά το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με σκληρά πλαστικά, το φινίρισμα και η συναρμογή τους αποζημιώνουν, επιτρέποντας στο Trezia να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Ακόμα και οι υπαρκτοί τριγμοί έχουν να κάνουν περισσότερο με την αδυναμία του πλαισίου να αντιμετωπίσει τις "προκλήσεις" της ελληνικής ασφάλτου, παρά με την κατασκευαστική ποιότητα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Άλλωστε η παρουσία των επτά αερόσακων, του ηχοσυστήματος με δυνατότητα υποστήριξης φορητών συσκευών αναπαραγωγής μουσικής και αποθηκευτικών μονάδων (USB sticks), του air condition και των υπόλοιπων ηλεκτρικών ευκολιών καταδεικνύει ότι έχουμε να κάνουμε με μια πραγματικά ανταγωνιστική πρόταση.

Αν η Subaru είχε φροντίσει για την τοποθέτηση του, σχεδόν απαραίτητου για ένα αυτοκίνητο πόλης, συστήματος Start&Stop, αντικαθιστούσε το μονό υαλοκαθαριστήρα που παραπέμπει σήμερα σε μία low cost κατασκευή και προσέφερε την τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού από την βασική εξοπλιστική έκδοση, τότε θα μπορούσες κάλλιστα να δικαιολογήσεις απόλυτα και το υψηλό -για τα δεδομένα της κατηγορίας- κόστος του αυτοκινήτου που, χωρίς απόσυρση, ξεκινά από τα 15.490 ευρώ και φτάνει στο δεύτερο εξοπλιστικό επίπεδο τα 16.790 ευρώ.

Μπαίνοντας, πια, στα "χωράφια" της μικρομεσαίας κατηγορίας, το Trezia δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει τους αντίστοιχους χώρους.

Παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει διατηρηθεί κάτω από τα 4,0 μέτρα, στην πίσω σειρά καθισμάτων φιλοξενούνται με χαρακτηριστική άνεση δύο ενήλικες, ενώ τα 363 λίτρα του χώρου αποσκευών (429 με το διπλό δάπεδο που προσφέρεται στη πλουσιότερη έκδοση) σου επιτρέπουν να προσπεράσεις το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα δεν σύρονται παρά μόνο αναδιπλώνονται.

Ως συνήθως, βέβαια, ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στον τρόπο με τον οποίο ένα τετράτροχο κινείται στο δρόμο και αν σε τελική ανάλυση είναι ικανό να υποστηρίξει το ρόλο που του έχει δοθεί.

Μια πρώτη ματιά στα χαρακτηριστικά του Trezia δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Οι 99 ίπποι φαντάζουν αρκετοί για μια πρόταση 1.070 κιλών, χωρίς αυτό να σημαίνει, ωστόσο, ότι τα 127 Nm ροπής μπορούν να συγκριθούν με την απόδοση υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ ανάλογης ισχύος και κυβισμού.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγεις αντιπαραθέτοντας και τα νούμερα των επιδόσεων. Τα 13,3 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα δεν κολακεύουν το μικρό Subaru, η τελική ταχύτητα του οποίου φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.

Όπως αποδεικνύεται και στην πράξη η παρουσία του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου δεν στάθηκε αρκετή ώστε να μεταβάλλει τον προσανατολισμό του κινητήρα, που δεν είναι άλλος από την εξοικονόμηση ενέργειας.

Με μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής και σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων, το μοτέρ των 1,33 λίτρων κινείται με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Αυτό μεταφράζεται, σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή σε 5,5 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα (μέση τιμή), μέγεθος που δεν απέχει σημαντικά από την καθημερινότητά σου με το Trezia.

Ακόμα και οι μέτριες επιδόσεις θα μπορούσαν να περάσουν σε δεύτερη μοίρα -από τη στιγμή μάλιστα που το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.329 κ.εκ. μετά από 5.000 χλμ. δείχνει να έχει αποκτήσει περισσότερο "νεύρο"- αν το πλαίσιο δεν υπενθύμιζε με τις αντιδράσεις του το αστικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Για τους κραδασμούς που περνούν στο εσωτερικό η ευθύνη δεν βαραίνει αποκλειστικά την ανάρτηση και συγκεκριμένα τον ημι-άκαμπτο άξονα των πίσω τροχών αλλά και την τάση του πλαισίου να μην εμποδίζει τη μετάδοσή τους.

Παράλληλα πρέπει να συμβιβαστείς με τη μέτρια πληροφόρηση που σου προσφέρει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ενώ αν ξεπεράσεις τα -οδηγικά- όρια της κατηγορίας θα κληθείς να αντιμετωπίσεις τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος που προκαλεί, κυρίως, το υψηλότερο κέντρο βάρους.

Κατά τ’ άλλα οι τροχοί των 16 ιντσών (εξοπλιστική έκδοση Sport) έχουν περιορίσει την τάση του μπροστινού άξονα να ανοίγει την τροχιά του και έχουν μειώσει την ένταση και τη συχνότητα παρέμβασης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Αναμφίβολα, ο καλύτερος λόγος για να αποκτήσει κανείς το Trezia είναι οι εντυπωσιακές -για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου 3,99 μέτρων- μεταφορικές δυνατότητες, καθώς το κόστος απόκτησης -το οποίο κινείται στα επίπεδα του τετρακίνητου Impreza των 1,5 λίτρων (!)- και το "άχρωμο" οδηγικό προφίλ, που χαρακτηρίζει τη συντριπτική πλειοψηφία των προτάσεων της κατηγορίας, "τροφοδοτούν" τον αντίλογο.
Περισσότερες Δοκιμές

Ταυτότητα

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας (κ.εκ.): 1329
Ισχύς (ίπποι): 99/6000 σ.α.λ.
Ροπή (χλγρ.): 12,7/4000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση: 0–100χλμ./ώρα: 13,3 δλ
Τελ. ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση (λίτρα): 5,5/100 χλμ.
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 16.790 €
Tιμή βασικής έκδοσης: 15.490 €

ΥπέρΚατά

Υπέρ και Κατά
Ευρυχωρία εσωτερικού Ποιότητα κύλισης
Περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου Επιδόσεις
Πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας  
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 88.083
Δεκέμβριος 2017 — 5.396

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά το 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 10026 11,4%
NISSAN 7194 8,2%
VOLKSWAGEN 6832 7,8%
OPEL 6644 7,5%
PEUGEOT 6503 7,4%
FIAT 6366 7,2%
SUZUKI 5364 6,1%
CITROEN 4107 4,7%
HYUNDAI 4038 4,6%
MERCEDES-BENZ 3920 4,5%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2017
15.631.687

Publish read?
Yes
No