Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Chevrolet Aveo 1.4: Ολική επαναφορά

Chevrolet Aveo 1.4: Ολική επαναφορά

Διαγράφοντας οριστικά το παρελθόν του και αναζητώντας μία νέα αρχή στην ευρωπαϊκή αγορά, το Aveo προκαλεί με τον αντισυμβατικό του σχεδιασμό και τη θεαματική βελτίωση που παρουσιάζει η συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Γιάννης Αδάναλης

Ακόμα και αν δεν είσαι ένας από αυτούς που πίσω από το χαρακτηριστικό έμβλημα της Chevrolet «βλέπουν» τα 100 χρόνια ζωής του αμερικανικού θρύλου ή εναλλακτικά την προσπάθεια ενός πρώην Κορεάτη κατασκευαστή να αποκτήσει ευρωπαϊκή ταυτότητα, δύσκολα θα καταφέρεις να γυρίσεις την πλάτη στο νέο Aveo.

Η διαφορετικότητα που εξασφαλίζει ο αμφιλεγόμενος σχεδιασμός του πεντάθυρου αμαξώματος αποτελεί μία καλή αφορμή για να ασχοληθείς μαζί του, πόσο μάλλον όταν ανήκεις στο αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Η αλήθεια είναι ότι το δυναμικό του παρουσιαστικό ξεφεύγει από τα καθωσπρέπει πρότυπα του ευρωπαϊκού -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμού, γεγονός που αυτομάτως θέτει σαφή ηλικιακά κριτήρια.

Θυμίζοντας περισσότερο ένα αμερικανοθρεμμένο muscle car παρά ένα τυπικό supermini, το Aveo του 2011 έχει ηθελημένα ακολουθήσει μία διαφορετική σχεδιαστική λογική.

Το προτεταμένο «ρύγχος» με την τραπεζοειδή μάσκα που χωρίζεται σε δύο μέρη από τον «σταυρό» της Chevrolet δημιουργεί από την πρώτη στιγμή εντυπώσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται τόσο ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων όσο και του πλευρικού τμήματος, όπου ξεχωρίζουν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών.

Όσοι θελήσουν να συγκρίνουν το νέο Aveo με το πολύ μικρότερο Spark, αναζητώντας μία σχεδιαστική και όχι μόνο συνέχεια στις, αστικών προδιαγραφών, προτάσεις της Chevrolet, τότε το εσωτερικό πρόκειται να τους προσφέρει ένα ισχυρότατο επιχείρημα.

Αυτό δεν είναι άλλο από τον πίνακα οργάνων, που μπορεί να βρίσκεται στη φυσική του θέση πίσω από το τριάκτινο τιμόνι, ωστόσο η μορφή του παραπέμπει άμεσα σε αυτόν που φιλοξενεί και το πενταθέσιο εσωτερικό του Spark.

Βγαλμένος, λοιπόν, από τον κόσμο των μοτοσικλετών, ο πίνακας οργάνων του Aveo συνδυάζει αρμονικά τις αναλογικές (στροφόμετρο) με τις ευκρινέστατες ψηφιακές ενδείξεις (ταχύμετρο, δείκτης βενζίνης, υπολογιστής ταξιδίου).

Στο περιθώριο του αντισυμβατικού πίνακα οργάνων, τα υπόλοιπα μέρη του ταμπλό δεν παρουσιάζουν σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες.

Αντιθέτως, το πλήθος των υποδοχών για μικροαντικείμενα αποκαλύπτει την προσπάθεια του κατασκευαστή να ενισχύσει την πρακτικότητα και την εργονομία του πλήρως εξοπλισμένου θαλάμου επιβατών.

Στην έκδοση LS των 1,4 λίτρων, οι έξι αερόσακοι, το ESP, το Cruise Control, το ηχοσύστημα με δυνατότητα υποστήριξης φορητών μέσων αναπαραγωγής μουσικών αρχείων και ασύρματης επικοινωνίας, το air condition και τα ηλεκτρικά παράθυρα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Ίσως ο παραπάνω κατάλογος να δικαιολογεί την… τσιμπημένη τιμή των 13.980 ευρώ (13.050 ευρώ με όφελος απόσυρσης), ωστόσο, πριν προλάβεις να αφορίσεις την τιμολογιακή πολιτική της Chevrolet καλό θα ήταν να ρίξεις μία δεύτερη ματιά στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό.

Επί της ουσίας, το Aveo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό του, ακολουθώντας τον ασφαλέστερο δρόμο των σκληρών πλαστικών με το άψογο, παρόλα αυτά, φινίρισμα.

Η αποτελεσματική ηχομόνωση, η απουσία τριγμών και η άμεσα αντιληπτή ευρυχωρία συμπληρώνουν την εικόνα του θαλάμου επιβατών, επιβεβαιώνοντας –μεταξύ άλλων- τα νούμερα που θέλουν το Aveo να αυξάνει το συνολικό του μήκος κατά 12 εκατοστά και συνεπώς τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό του.

Το best seller της Chevrolet, ωστόσο, δεν επαναπαύεται στα νούμερα που επισημαίνουν την αναβάθμισή του από μία χαμηλού κόστους πρόταση σε ένα ανταγωνιστικό supermini.

Η αναβάθμιση του πλαισίου και της συντριπτικής πλειοψηφίας των μηχανικών μερών ορίζουν σαφείς διαχωριστικές γραμμές από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις για τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις ενός supermini που εξοπλίζεται με τροχούς 17 ιντσών (βασικός εξοπλισμός έκδοσης LTZ) και δεν διαθέτει το περίσσευμα ροπής και ισχύος ενός υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ, το Aveo αποδεικνύεται, στην πράξη πλέον, εξαιρετικά ικανό.

Η κορυφαία ποιότητα κύλισης θυμίζει προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας, καθώς η ανάρτηση αντιδρά υποδειγματικά ακόμη και στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, απαλλάσσοντας το πλαίσιο από ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Ζηλευτή είναι και η ακρίβεια που παρουσιάζει ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων. Η διαδικασία των αλλαγών δεν διακόπτεται από κομπιάσματα και ολοκληρώνεται χωρίς δεύτερη σκέψη ή προσπάθεια.

Αντιθέτως, περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να διαθέτει το σύστημα πέδησης, καθώς η σπογκώδης αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το πεντάλ του φρένου δυσχεραίνει τον ακριβή υπολογισμό του σημείου ακινητοποίησης.

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι το ιδανικό supermini θα διέθετε ένα πιο συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης και ίσως έναν κινητήρα που θα επιδείκνυε μεγαλύτερη προθυμία κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., ωστόσο, το γεγονός αυτό ελάχιστα μειώνει τις δυνατότητες του Aveo στην άσφαλτο.

Ευχάριστο και ευέλικτο θα εξαργυρώσει άμεσα την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων και συνολικά την αναβάθμιση του πλαισίου του, από τη στιγμή που θα αφήσει πίσω του τις ασφυκτικές κυκλοφοριακές συνθήκες μίας μεγαλούπολης.

Η συμπεριφορά του στον αυτοκινητόδρομο δεν δημιουργεί αναπάντητα ερωτηματικά, αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Ελεγχόμενα υποστροφικό στο όριο και σε κάθε περίπτωση προβλέψιμο, εκμεταλλεύεται τα υψηλά όρια πλευρικής πρόσφυσης που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 17 ιντσών με τα ελαστικά της Continental, όπως άλλωστε και τη διαρκή επαγρύπνηση του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας.

Δικαιώνοντας όσους πόνταραν στην προσπάθεια εξευρωπαϊσμού της Chevrolet και των προτάσεών της, το Aveo μπορεί να εκθρονίσει καταξιωμένες προτάσεις της ελληνικής αγοράς, διεκδικώντας μία θέση πολύ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας του.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός: «Μάχη» τίτλου στο Ρέντη

Η γυναικεία ομάδα βόλεϊ του Ολυμπιακού θα υποδεχθεί το Σάββατο (27/4, 19:30) την αντίστοιχη του Παναθηναϊκού στον 5ο τελικό της Α1, που θα κρίνει τον φετινό τίτλο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024