Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Yaris 1.33 2012: Προστιθέμενη αξία

Toyota Yaris 1.33 2012: Προστιθέμενη αξία

Πιο ώριμο από ποτέ, το Yaris αυξάνει τις εξωτερικές του διαστάσεις και την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει στο εσωτερικό του, διατηρώντας αναλλοίωτο τον αστικό του προσανατολισμό.

Γιάννης Αδάναλης

Το πέρασμα στη νέα χιλιετία αποτέλεσε για την Toyota την αρχή ενός νέου κεφαλαίου. Του σημαντικότερου, όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε, στη σύγχρονη ιστορία της.

Η εικόνα ενός ημίψηλου αυτοκινήτου πόλης με στρογγυλεμένες επιφάνειες, ποιοτικά χαρακτηριστικά και έναν, τοποθετημένο στο κέντρο, ψηφιακό πίνακα οργάνων ξάφνιασε πολλούς.

Όλους αυτούς που περίμεναν ότι η Toyota θα οχυρωθεί πίσω από τη μετριοπαθή εικόνα του αξιόπιστου Starlet ή τη θαυμαστή εμπιστοσύνη που εξακολουθεί να επιδεικνύει και σήμερα η σταθερά αυξανόμενη «δεξαμενή» πελατών της.

Δεκατρία χρόνια μετά, το Yaris διατηρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του και σε μία αγορά -την ελληνική- όπου τα αυτοκίνητα πόλης συγκεντρώνουν κάτι παραπάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων.

Η επιτυχία του, λοιπόν, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, έστω και αν στη θέση των καινοτόμων χαρακτηριστικών συναντάς την ωριμότητα που επιβάλλει η προστιθέμενη αξία ενός καταξιωμένου τετράτροχου.

Ο εύπεπτος σχεδιασμός του αμαξώματος δεν διστάζει να υποκαταστήσει τις καμπύλες με αυστηρότερα γεωμετρικά σχήματα, χωρίς ωστόσο να διαφοροποιείται από τη λογική των μέχρι σήμερα γνωστών προτάσεων της Toyota και ειδικότερα του Verso S.

Το στοιχείο της έκπληξης απουσιάζει, γεγονός που σου επιτρέπει να περνάς σχεδόν απαρατήρητος. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Τα πέντε επιπλέον εκατοστά του μεταξονίου και τα δέκα του συνολικού μήκους αλλάζουν τα δεδομένα, εξασφαλίζοντας ένα σαφές σημείο διαχωρισμού σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.

Ακόμη και έτσι πάντως το νέο Yaris παραμένει εξαιρετικά συμπαγές. Ιδιαίτερα αν το συγκρίνει κανείς με τις αντίστοιχες προτάσεις του ευρωπαϊκού -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμού, που τις περισσότερες φορές προσεγγίζουν σε μήκος ακόμη και τα τέσσερα μέτρα.

Με τη σειρά του και ο θάλαμος επιβατών έχει ακολουθήσει μία διαφορετική, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, σχεδιαστική λογική.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής αποτελεί η μετατόπιση του κεντρικά τοποθετημένου πίνακα οργάνων στην παραδοσιακή του θέση -πίσω από το τριάκτινο τιμόνι- και η αντικατάσταση των ψηφιακών του ενδείξεων με αναλογικές.

Ταυτόχρονα βελτιώθηκε η θέση οδήγησης, ενώ στην κεντρική κονσόλα προστέθηκε ένα πλήρες σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών.

Το Toyota Touch, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, προσφέρεται από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου, υποστηρίζοντας τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου, της κάμερας οπισθοπορείας και της ασύρματης επικοινωνίας με συσκευές τεχνολογίας Bluetooth.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις, το Toyota Τouch and Go ενσωματώνει τις ενδείξεις του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης, προσδίδοντας στον εξοπλισμό του Yaris ακόμη πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά.

Αντιστοίχως, οι επτά αερόσακοι και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του βασικού εξοπλισμού και συγχρόνως εγγύηση για την παθητική και ενεργητική ασφάλεια των επιβατών.

Οι τελευταίοι, μετά και τη θεαματικά αισθητή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, απολαμβάνουν ανέσεις που μπορούν κάλλιστα να συγκριθούν με τα δεδομένα ενός μικρομεσαίου hatchback.

Συγκεκριμένα το πλάτος του εσωτερικού έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά και η απόσταση που διατηρούν τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων κατά 3,5 εκατοστά.

Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα αν τα πίσω καθίσματα σύρονταν κατά το διαμήκη άξονα, προσφέροντας τη δυνατότητα να προσαρμόσεις το πενταθέσιο εσωτερικό του Yaris στις εκάστοτε μεταφορικές σου ανάγκες.

Όπως και να έχει τα 286 λίτρα του χώρου αποσκευών (12 περισσότερα σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο) κρίνονται επαρκή, από τη στιγμή που η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνει τον όγκο του στα 768 λίτρα και τα δύο επιπλέον εκατοστά στο πλάτος του ανοίγματος της πέμπτης πόρτας διευκολύνουν τη διαδικασία της φόρτωσης.

Ολοκληρώνοντας, πετυχημένη θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και την προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να αναβαθμίσει την κατασκευαστική ποιότητα του εσωτερικού.

Ο συνδυασμός διαφορετικών υλικών στα ταμπλό «σπάει» τη μονοτονία των σκουρόχρωμων και κατά κανόνα σκληρών πλαστικών που θα συναντήσεις στον ανταγωνισμό, χωρίς ωστόσο να επιβάλλει υποχωρήσεις στη συναρμογή τους.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα περισσεύουν, ενώ αν εξαιρέσεις το χαμηλά τοποθετημένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και τον χειρισμό του υπολογιστή ταξιδίου από ένα μικρό διακόπτη που εδράζεται πάνω στον πίνακα οργάνων, τότε δύσκολα μπορείς να μιλήσεις για εργονομικές ατέλειες.

Με την τεχνολογία Toyota Optimal Drive να παραμένει τα τελευταία χρόνια ένας από τους βασικούς κατασκευαστικούς πυλώνες του Yaris, οι ομοιότητες ανάμεσα στη σημερινή και την απερχόμενη γενιά του είναι περισσότερες απ’ ότι θα περίμενες.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,33 λίτρων με το μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων εξακολουθεί να διακρίνεται για τη γραμμική του απόδοση και την πολιτισμένη λειτουργία του, χωρίς ωστόσο να πείθει για τους 99 ίππους της ονομαστικής του ισχύος.

Η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν τον βοηθά, ενώ οι κοντές διαδρομές του επιλογέα απαιτούν ακρίβεια όταν οι ρυθμοί αυξηθούν.

Αντιθέτως, η αύξηση των διαστάσεων σε συνδυασμό με την παρουσία ζαντών μεγέθους 16 ιντσών έχουν προσθέσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο «πάτημα» του μικρού Toyota, που δείχνει αυτή τη φορά να υιοθετεί δυναμικότερα χαρακτηριστικά.

Η βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης επιβεβαιώνει το οδηγοκεντρικό προφίλ του Yaris, που έρχεται να τοποθετηθεί ανάμεσα στο οδηγικά αδιάφορο VW Polo και στο «κοφτερό» Ford Fiesta.

Σε περίπτωση, βέβαια, που θα επιχειρήσεις να αξιοποιήσεις στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του κινητήρα, η πρώτη απώλεια σχετίζεται με την κατανάλωση καυσίμου.

Απουσία υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων από τη νεοσύστατη γκάμα του Yaris, ο μόνος τρόπος για να ανταποκριθείς σε συνθήκες υψηλών απαιτήσεων είναι να επιμείνεις στο γκάζι και να διατηρήσεις τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.

Διαφορετικά ίσως θα ήταν προτιμότερο να εξοικειωθείς με τον… φιλήσυχο χαρακτήρα του και τον τρόπο με τον οποίο μετατρέπει σε αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα κάθε πτυχή της πολυσύνθετης προσωπικότητάς του.

Όπως και στο παρελθόν, το Yaris προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξωματων (τρίθυρο-πεντάθυρο) και σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις, ξεκινώντας από τα 13.000 ευρώ και φτάνοντας τα 16.300 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

«Βόμβα» του ESPN για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο!

Ρεπορτάζ που… ταράζει τα νερά για Γιάννη Αντετοκούνμπο και Μιλγουόκι Μπακς

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024