Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Skoda Citigo 1.0 2012: Ο μικρός ήρωας

Skoda Citigo 1.0 2012: Ο μικρός ήρωας

Ενα ακόμη μοντέλο ή το επόμενο best seller της Skoda; Ο χρόνος και η τιμολογιακή πολιτική της φίρμας στην Ελλάδα θα δείξουν!

Steve Fowler

Χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα απλά «πιασάρικο» όνομα προκειμένου να πεις ότι έχεις ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης, αλλά σίγουρα και αυτό παίζει το ρόλο του.

H Hyundai, για παράδειγμα, έχει ξεμπερδέψει με την ονοματολογία χρησιμοποιώντας το i, η Fiat από την πλευρά της έχει επιλέξει το νοσταλγικό 500 για το δικό της αυτοκίνητο πόλης και η Kia αποφάσισε να κλείσει το μάτι στους καταναλωτές υιοθετώντας το όνομα Picanto. Ο δρόμος που ακολούθησε η Skoda είναι ο προφανής, καθώς η τσεχική φίρμα επέλεξε το ορθολογιστικό Citigo για ένα αυτοκίνητο που υπόσχεται να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης στην πόλη αλλά και έξω από αυτή.

Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τα περί της προέλευσής του. Σαφώς, το Citigo είναι σχεδόν το ίδιο αυτοκίνητο με τα VW up! και Seat Μii. Παρά τον ενδοοικογενειακό ανταγωνισμό, το εμπνευσμένο από το πρόσφατο concept της Skoda, Mission L, μπροστινό τμήμα του και μια τιμή χαμηλότερη κατά περίπου 500 ευρώ -στην Αγγλία- από τον Γερμανό αδελφό του, το Citigo δείχνει να έχει τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διακριθεί όταν λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2012.

Όπως και να έχει όμως το συγκεκριμένο μοντέλο της Skoda εξακολουθεί να διατηρεί τον τίτλο εκείνου με τις περισσότερες ομοιότητες με ένα μοντέλο της VW, καθώς εξαιρουμένων των επενδύσεων στο εσωτερικό,του μπροστινού τμήματος και των τετραγωνισμένων πίσω παραθύρων είναι σχεδόν το ίδιο με το up!

Βέβαια αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό καθώς η πρώτη μας επαφή με το up! μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων και το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε και για το Skoda, με την διαφορά ότι το τελευταίο είναι και φθηνότερο.

Το Citigo δείχνει πολύ ώριμο, τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας του: από την ποιότητα των υλικών του θαλάμου επιβατών έως τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες των δρόμων γύρω από την γενέτειρα της Skoda, την Πράγα, όπου και το οδηγήσαμε.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας τόσο στην εκδοχή των 60 ίππων όσο και στην ισχυρότερη των 75 αποδεικνύεται αρκούντως ικανός. Η ισχυρότερη εκδοχή του μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιο πολιτισμένη σε λειτουργία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η επιπλέον ισχύς της διαφοροποιεί ριζικά την εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Για του λόγου το αληθές, η διαφορά που χωρίζει τις δύο εκδόσεις στη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα) περιορίζεται στο 1,2 δευτερόλεπτα, με την ισχυρότερη να απαιτεί για την ολοκλήρωσή της 13,2 δευτερόλεπτα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ροπή των δύο εκδόσεων είναι πανομοιότυπη, στα 95 Nm από τις 3.000 σ.α.λ.

Τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου δείχνουν ικανοποιητικά για την κατηγορία, με τις δύο εκδόσεις να χρειάζονται 4,5 και 4,7 λίτρα/100 χλμ, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που ανέρχονται σε 105 γρ./χλμ και 108 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Τα συστήματα «stop-start» και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, στις εκδόσεις GreenLine του Citigo αναμένεται να μειώσουν τα μεγέθη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 100 γρ./χλμ. ενώ δεν αποκλείεται, πέρα από τις συγκεκριμένες εκδόσεις, να συμπεριληφθούν, είτε ως standard είτε προαιρετικά, στα στοιχεία εξοπλισμού της κορυφαίας έκδοσης της τσεχικής πρότασης.

Ο ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα προσθέτει πόντους στον αστικό και χαριτωμένο χαρακτήρα του, ενώ κατά την μετακίνηση εκτός των τειχών και με υψηλές ταχύτητες ξεδιπλώνει την ώριμη πλευρά του που μόλις ακούγεται.

Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις όπου βρίσκεστε ακινητοποιημένος σε μποτιλιάρισμα, ωστόσο, αν βρεθείτε με ακόμα τρία άτομα και μια γενναία ανηφόρα εν όψει, ίσως χρειαστεί να κατεβάσετε ταχύτητα δυναμώνοντας παράλληλα το ηχοσύστημα.

Αναμφισβήτητο πλεονέκτημα όμως ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι οι τέσσερις άνθρωποι που θα βρεθούν στο Citigo θα έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο, με δεδομένο το μέγεθος του αυτοκινήτου. Παρά το γεγονός ότι το Citigo είναι μικρό σε μήκος (3,56 μέτρα) δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς το ίδιο για το μεταξόνιό του που ανέρχεται στα 2,42 μέτρα, επιτρέποντας έτσι σε ένα δίμετρο ενήλικο επιβάτη να χωρέσει πίσω από έναν σχεδόν… δίμετρο οδηγό.

Η γνωστή δυνατότητα μετακίνησης των μπροστινών καθισμάτων δημιουργεί αρκετό χώρο για την εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, ενώ παρ’ όλα τα παραπάνω υπάρχει ένα αξιοπρεπές πορτ μπαγκάζ το οποίο ανέρχεται στα 251 λίτρα, μέγεθος που ξεπερνά τον ανταγωνισμό.

Στην Αγγλία η αρχική τιμή πώλησης για την έκδοση των 60 ίππων αναμένεται να κυμανθεί στα 8.700 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη των 75 ίππων θα κοστίζει περίπου 400 ευρώ παραπάνω, συν άλλα 400 ευρώ για όσους επιλέξουν την πεντάθυρη έκδοση όταν λανσαριστεί.

Ωστόσο, η βασική έκδοση -πάντοτε στην Αγγλία, καθώς για την Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένες πληροφορίες- δεν συμπεριλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό της ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό.

H αμέσως επόμενη έκδοση θα διαθέτει και τα δύο και παρά το επιπλέον κόστος των περίπου 800 ευρώ αναμένεται να αναδειχθεί και ως η πιο δημοφιλής της γκάμας. Η ακριβότερη έκδοση θα κοστίζει περίπου 800 ευρώ επιπλέον, κάτι που ανεβάζει την τιμή της κορυφαίας πεντάθυρης έκδοσης του Citigo, στη γηραιά Αλβιώνα, στα 12.300 ευρώ.

Auto Express

Sports in

«Τελικός» για Παρτιζάν και Ολυμπιακό στο Βελιγράδι

Ο Ολυμπιακός φιλοξενείται απόψε (28/3, 21:30) στο Βελιγράδι από την Παρτιζάν για την 32η αγωνιστική της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024