Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Kia Sportage 1.6 2WD 2011: Δεύτερη ευκαιρία

Kia Sportage 1.6 2WD 2011: Δεύτερη ευκαιρία

Το Sportage εγκαταλείπει το ρόλο του low budget SUV, αναζητώντας στη συγγενή κατηγορία των crossover την καταξίωσή του στην ελληνική αγορά.

Γιάννης Αδάναλης

Χρειάστηκε να περάσει μία δεκαετία, το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα να δοκιμάσει τις αντοχές του και οι κλιματικές αλλαγές να επιβάλλουν, με τον δικό τους τρόπο, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ώστε η «μόδα» των θεόρατων SUV να ξεθωριάσει.

Μπορεί οι τίτλοι τέλους των υπερτιμημένων και κατά κανόνα τετρακίνητων οχημάτων ελευθέρου χρόνου να μην έχουν ακόμη γραφτεί, ωστόσο στην Ελλάδα της κρίσης, του φόρου πολυτελείας και των έκτακτων-μόνιμων εισφορών, η απόκτηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου φαντάζει πιο δύσκολη από ποτέ.

Λύσεις υπάρχουν και χρόνο με το χρόνο πολλαπλασιάζονται, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να προσαρμόσουν τις προτάσεις τους στα νέα, απαιτητικότερα δεδομένα.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος πλέον δεν αρκεί, πόσο μάλλον όταν δεν συνοδεύεται από την απαιτούμενη ποιότητα κύλισης, την ασφάλτινη οδική συμπεριφορά και έναν ικανό αλλά σε κάθε περίπτωση οικονομικό κινητήρα.

Το προαπαιτούμενο της τετρακίνησης έχει πάψει να υφίσταται, έχοντας παραχωρήσει τη θέση του σε συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, σε προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας ή έστω σε σχεδιαστικά πρότυπα που επιτρέπουν το διαχωρισμό ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα.

Επιχειρώντας τη μετάβαση αυτή, την πολυπόθητη μετάλλαξη από ένα χαμηλού κόστους SUV σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό crossover, η δεύτερη γενιά του KIA Sportage διεκδικεί τα περισσότερα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

Με εξαίρεση το φλύαρο, σχεδόν υπερβολικό, μπροστινό τμήμα με το περίσσευμα χρωμίου στην κεντρική εισαγωγή αέρα, το παρουσιαστικό του μικρομεσαίου crossover υπογραμμίζει τον ευρωπαϊκό του προσανατολισμό.

Το μέταλλο κυριαρχεί με τέτοιο τρόπο που η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή. Εννέα επιπλέον εκατοστά έχουν προστεθεί στο συνολικό μήκος του Sportage, σε αντίθεση με το ύψος που περιορίστηκε κατά 6 εκατοστά.

Περιορισμένη, άλλωστε, είναι και η απόσταση που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος. Από τα 19,5 εκατοστά, το λεγόμενο «ground clearance» μειώθηκε στα 17 εκατοστά, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το ασφάλτινο προφίλ του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, η επίπεδη επιφάνεια στην κορυφή του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ποιοτικού συνόλου.

Χαμηλότερα, η φάσα από σκληρό πλαστικό διατίθεται σε ματ αποχρώσεις του γκρι, προσθέτοντας μίνιμαλ στοιχεία σε μία λιτή, ούτως ή άλλως, κατασκευή. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι διακόπτες που στη συντριπτική τους πλειοψηφία φιλοξενούνται στην κεντρική κονσόλα, ένα «κλικ» ψηλότερα από τις θύρες USB και AUX IN.

Από μικρότερες προτάσεις της KIA προέρχεται το τιμόνι, που παρά τη φιλοξενία των χειριστηρίων του ηχοσυστήματος και του συστήματος ανοιχτής ακρόασης τεχνολογίας Bluetooth, δείχνει να μην συμβαδίζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και πολύ περισσότερο με τη γενικότερη προσπάθεια αναβάθμισης της κατασκευαστικής του ποιότητας.

Αντιθέτως, ο εξοπλισμός στέκεται στο ύψος των περιστάσεων προσφέροντας από τη βασική έκδοση των 20.190 ευρώ (στην τιμή συνυπολογίζεται έκπτωση 1.500 ευρώ) έξι αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια, ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης.

Mοναδική έλλειψη αποτελεί η δυνατότητα ρύθμισης της κολόνας του τιμονιού όχι μόνο ως προς το ύψος αλλά και ως προς το βάθος, η οποία προσφέρεται στην επόμενη εξοπλιστική έκδοση των 21.140 ευρώ.

Ανεξαρτήτως εξοπλισμού, πάντως, η άνεση-ευρυχωρία του εσωτερικού μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεταξονίου και στην καλύτερη διαχείριση του συνολικού μήκους των 4,44 μέτρων.

Τα 564 λίτρα του χώρου αποσκευών (σε περίπτωση αναδίπλωσης της δεύτερης σειράς καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.353 λίτρα) αναδεικνύουν την πρακτική διάσταση του νέου Sportage.

Η συνέχεια βρίσκει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων να κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς τα περίπου 1.400 κιλά του κορεατικού συνόλου, εντυπωσιάζοντας με τη γραμμικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία του.

Η ονομαστική ισχύς των 135 ίππων και η μέγιστη ροπή των 166 Nm φροντίζουν ώστε η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το Sportage δεν είναι το ταχύτερο crossover της ελληνικής αγοράς, αν και στο τέλος της ημέρας καταφέρνει να ανταποκριθεί στο ρόλο που του αντιστοιχεί.

Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου -σε εθνικό δίκτυο με δυσκολία θα πέσει κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. την ίδια στιγμή που μέσα στην πόλη ξεπερνά τα 9 λίτρα/100 χλμ.- αποτελεί το σημαντικότερο μειονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό, ειδικότερα αν το συγκρίνει κανείς με το best seller της κατηγορίας που δεν είναι άλλο από το επίσης «ατμοσφαιρικό» Nissan Qashqai.

Με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων να συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης, ο ασφάλτινος προσανατολισμός του Sportage δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα σε συνδυασμό με τους πολλαπλούς συνδέσμους του πίσω και τις μετριοπαθείς ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ εξασφαλίζουν την απαιτούμενη άνεση, χωρίς μάλιστα να υποβαθμίζουν τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου.

Οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα σε συνθήκες πίεσης δεν θα προβληματίσουν και οι τάσεις υποστροφής είναι απολύτως ελεγχόμενες.

Η αναβάθμιση του πλαισίου γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή και άμεσα εξαργυρώσιμη από τη στιγμή, βέβαια, που θα εξοικειωθείς με την ασάφεια και την… ελαφρότητα που παρουσιάζει το νέο, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Μπορεί μέσα στην πόλη το ελαφρύ τιμόνι με τη ελλιπή πληροφόρηση και την απροσδιόριστη αίσθηση να μην προβληματίζει ή ακόμη και να ταιριάζει με τα easy living χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ωστόσο, όταν τα χιλιόμετρα κίνησης αυξηθούν οι «διορθώσεις» από την πλευρά του οδηγού κρίνονται απαραίτητες.

Προχειρότητα στην εξέλιξη συγκεκριμένων μηχανικών μερών μαρτυρά και η απουσία προοδευτικότητας από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του πεντάλ του φρένου, η οποία απαιτεί με τη σειρά της την εξοικείωση του οδηγού.

Η αλλαγή προσανατολισμού, το ευρωπαϊκό design ή ακόμα και τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης δεν αρκούν ώστε το κορεατικό crossover να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό του. Έχοντας χάσει, μάλιστα, το πλεονέκτημα της σημαντικά χαμηλότερης τιμής, το νέο Sportage των 20.190 ευρώ θα χρειαστεί να βελτιώσει αρκετά από τα χαρακτηριστικά του ώστε να κοιτάξει στα μάτια τις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας του.

auto.in.gr

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024