Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Peugeot 308 1.6 e-HDi: Πετρελαιοκίνητο προβάδισμα

Peugeot 308 1.6 e-HDi: Πετρελαιοκίνητο προβάδισμα

Ένας από τους καλύτερους diesel κινητήρες που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά επιτρέπει στο πρόσφατα ανανεωμένο 308 να κοιτάξει για μία ακόμη φορά προς την κορυφή της κατηγορίας του.

Γιάννης Αδάναλης

Η διαφαινόμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας δείχνει ικανή να αλλάξει το χάρτη της ελληνικής αγοράς.

Κατασκευαστές που μέχρι σήμερα δεν διέθεταν ανταγωνιστικούς κινητήρες βενζίνης, έχοντας επενδύσει στα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένας κινητήρας πετρελαίου, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ευνοηθούν.

Αντιθέτως, οι Ασιάτες με τις λιγοστές πετρελαιοκίνητες προτάσεις ίσως δυσκολευτούν να αξιοποιήσουν την αναπόφευκτη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε αποδοτικότερους συνδυασμούς.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Peugeot, που έχουν την τύχη να διαθέτουν στην γκάμα τους κορυφαίους κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου.

Υπό άλλες συνθήκες, λοιπόν, ο 1.600άρης THP με τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων και την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού θα αποτελούσε στην γκάμα του πρόσφατα ανανεωμένου 308 την προφανή λύση.

Από τη στιγμή, βέβαια, που απέναντί του στέκεται o κινητήρας diesel των 1.560 κ.εκ. με την μικρο-υβριδική τεχνολογία και το εξαιρετικό σε απόκριση και λειτουργία σύστημα Stop&Start, τα πράγματα περιπλέκονται.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι 112 ίπποι και τα 285 Nm ροπής του πετρελαιοκίνητου Peugeot δεν αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια. Πριν προλάβεις να κατανοήσεις τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης έκδοσης, η απουσία του γνώριμου θορύβου και του τυπικού κραδασμού ενός κινητήρα diesel δημιουργεί ερωτηματικά.

Μόνο στο ρελαντί έχεις την ευκαιρία να… αφουγκραστείς το χαρακτηριστικό “κροτάλισμα”, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι υπάρχει περίπτωση να φτάσει στα ενοχλητικά επίπεδα προτάσεων του ανταγωνισμού.

Η συνέχεια ανήκει στην εντυπωσιακή ροπή των 285 Nm, που λίγο πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. κάνει αισθητή την παρουσία της, επιβάλλοντας έναν νέο τρόπο διαχείρισης τόσο του πεντάλ του γκαζιού όσο και των έξι σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου.

Οι πρώτες αλλαγές γίνονται εξαιρετικά σύντομα, τόσο που το επόμενο φανάρι βρίσκει τον επιλογέα στην έκτη και τον κινητήρα σε safe mode, χάρη στο Stop&Start.

Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο σύστημα του πετρελαιοκίνητου 308 αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου, καθώς πίσω του κρύβεται μία σειρά προηγμένων εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας που μεταξύ άλλων εγγυώνται την υποδειγματική λειτουργία του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία, εμπλέκοντας τον εναλλάκτη, μόνο όταν ο κινητήρας λειτουργεί άνευ φορτίου.

Τη δυνατότητα προσαρμογής της λειτουργίας της στις ανάγκες του κινητήρα διαθέτει και η αντλία λαδιού, την ίδια στιγμή που η ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και τα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης συμβάλλουν και αυτά με τη σειρά της στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Στην πράξη το ελαφρύτερο, κατά 25 κιλά (μέσος όρος μείωσης βάρους σε ανανεωμένες εκδόσεις), 308 καταναλώνει κάτι παραπάνω από 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ σε περίπτωση που αποφύγεις τις υπερβολές και τις ασφυκτικές συνθήκες στο κέντρο της Αθήνας τότε το πιο πιθανό είναι ότι η κατανάλωση καυσίμου θα περιοριστεί ακόμη περισσότερο.

Κατά τ’ άλλα το 308 διατηρεί τα περισσότερα από τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του. Ούτως ή άλλως οι αλλαγές που παρουσιάζει η ανανεωμένη εκδοχή του περιορίζονται στο σχεδιασμό συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος.

Συγκεκριμένα, ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει αποκτήσει φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και το φινίρισμα που μέχρι πρότινος συναντούσες αποκλειστικά στις εκδόσεις GTi.

Επίσης, πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο το έδαφος έδωσε την ευκαιρία στο μικρομεσαίο Peugeot να βελτιώσει τις αεροδυναμικές του επιδόσεις και να αποκτήσει δυναμικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Στο εσωτερικό, το πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά και ο σχεδιασμός, παρότι δεν εμφανίζει ιδιαιτερότητες, παραμένει σύγχρονος και ελκυστικός.

Οι επίπεδες επιφάνειες έχουν απομακρύνει τους δισεπίλυτους κατασκευαστικούς γρίφους και ταυτόχρονα ευνοήσει την εργονομική διάταξη διακοπτών και χειριστηρίων.

Πολύ γρήγορα, λοιπόν, το ενδιαφέρον επιστρέφει στο πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1,6 και συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τα χαρακτηριστικά κίνησης του ανανεωμένου 308.

Τα 285 Nm ροπής -45 Nm περισσότερα σε σχέση με την επίσης υπερτροφοδοτούμενη έκδοσης βενζίνης των 156 ίππων- δεν πρέπει να σας ξεγελούν.

Ναι μεν προσφέρουν την πολυτέλεια να κινείσαι με έκτη ακόμα και μέσα στην πόλη, περιορίζοντας στο ελάχιστο την κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο, δεν αποτελεί αυταπόδειχτο στοιχείο της δυναμική που κρύβει η συγκεκριμένη έκδοση.

Αντιθέτως, τα σημάδια «κόπωσης» στην καμπύλη ροπής ενός τυπικού πετρελαιοκινητήρα σου υπενθυμίζουν τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το 308 1.6 e-HDi δεν «γεννήθηκε» για να προσφέρει τις συγκινήσεις ή τις επιδόσεις ενός μικρομεσαίου GTi, αλλά για να εξαργυρώσει, χωρίς δεύτερες σκέψεις, στην άσφαλτο την αδιαπραγμάτευτη αποδοτικότητα ενός κινητήρα που μόνο πλεονεκτήματα έχει να παρουσιάσει.

Η άνεση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, η ουδετερότητα στις αντιδράσεις του πλαισίου επίσης και η πολυπόθητη απόσβεση του επιπλέον κόστους (τιμή εκκίνησης τα 21.490 ευρώ) που καλείσαι να καταβάλεις ώστε να αποκτήσεις το πετρελαιοκίνητο 308, θέμα χρόνου.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024