Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition: Με αγωνιστικό πνεύμα

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition: Με αγωνιστικό πνεύμα

Προσπερνώντας τις συμπαγείς διαστάσεις του και ταυτόχρονα τη συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών του, το ισχυρότερ Corsa παραγωγής στριμώχνει σε λιγότερα από τέσσερα μέτρα μετάλλου τις εξεζητημένες προδιαγραφές ενός αυθεντικού "hot hatch".

Γιάννης Αδάναλης

Αμηχανία. Η βροχή που πέφτει ασταμάτητα στη μεγαλύτερη οβάλ πίστα της Ευρώπης -το Lausitz- αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να ανακαλύψεις τις πραγματικές δυνατότητες ενός «ειδικού», στα χαρτιά τουλάχιστον, αυτοκινήτου.

Το ραντεβού ανανεώνεται για το τέλος του χρόνου, όταν δηλαδή το Corsa OPC Nurburgring Edition περάσει τα ελληνικά σύνορα, επιχειρώντας να μετρήσει τις δυνάμεις του στην, κατά παράδοση, αφιλόξενη ελληνική άσφαλτο.

Μεσάνυχτα Τρίτης, μόλις δέκα ημέρες πριν το 2011 αποτελέσει οριστικά παρελθόν. Η επιστροφή από την τελευταία και δίχως καμία αμφιβολία επεισοδιακή δημοσιογραφική αποστολή της χρονιάς, βρίσκει το… πορτοκαλοκόκκινο OPC να κινείται νωχελικά στα Μεσόγεια.

Σε αυτούς τους ρυθμούς η άφθονη ροπή σου επιτρέπει να κινείσαι με δύο σχέσεις πάνω, διατηρώντας τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Ακόμη και η ανάρτηση δείχνει να προσαρμόζεται στη χαλαρότητα των γιορτινών ημερών που ακολουθούν.

Παρά τα σκληρότερα ελατήρια-αμορτισέρ της Bilstein, τη μικρότερη κατά 2 εκατοστά απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τους τροχούς των 18 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, το περιορισμένης παραγωγής Corsa δεν θα δοκιμάσει τη συνοχή της ταλαιπωρημένης, από τις διαδοχικές πτήσεις που προηγήθηκαν, ραχοκοκαλιάς σου.

Αρκεί βέβαια να αποφύγεις τις κακοτοπιές, που ο θεός της βροχής φρόντισε πρόσκαιρα να καλύψει, αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας σε μία φαινομενικά… αθώα διαδρομή.

Ελαφρώς σκληρότερα από τα καθίσματα ενός τυπικού Corsa, τα bucket της Recaro με τη δερμάτινη επένδυση και το χαραγμένο περίγραμμα του Nordschleife -της «πράσινης κόλασης» των 20,8 χιλιομέτρων- στα ενσωματωμένα προσκέφαλα, ξεχωρίζουν στο εσωτερικό.

Με τη σειρά του, το Opel Performance Center υπογράφει το τριάκτινο τιμόνι, τον πίνακα οργάνων, τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και τα αλουμινένια πεντάλ.

Τέλος, το ικανοποιητικό φινίρισμα των σκληρών, κατά τ’ άλλα, πλαστικών του ταμπλό, ανήκει στα χαρακτηριστικά του πρόσφατα ανανεωμένου Corsa, που στη συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται και με σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.

Με λίγα λόγια το μικρό Opel προσφέρει περισσότερα απ’ όσα πραγματικά θα ήθελες. Είτε αυτά έχουν να κάνουν με τον εξοπλισμό του θαλάμου επιβατών, είτε με το αναβαθμισμένο bodykit που από την πρώτη στιγμή δηλώνει τη διαφορετικότητα της έκδοσης.

Αυτό που μένει να ανακαλύψεις είναι ο τρόπος με τον οποίο οι εξεζητημένες προδιαγραφές του μπορούν να σταθούν στην ελληνική άσφαλτο και να μετατραπούν σε επιδόσεις και συμπεριφορά ενός αυθεντικού «hot hatch».

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη ώστε να αντιληφθείς την ικανότητα του ισχυρότερου Corsa παραγωγής να «καταπίνει» ευθείες. Παρόλα αυτά η «ωμή» επιτάχυνση που ακολουθεί κάθε αποφασιστικό βύθισμα του δεξιού πεντάλ σε αιφνιδιάζει.

Στο ερώτημα αν οι 18 επιπλέον ίπποι και τα 280 Nm μέγιστης ροπής μπορούν να κάνουν τη διαφορά η απάντηση είναι καταφατική, ακόμη και αν αυτό είναι δύσκολο να αποτυπωθεί στη διαφορά των 0,4 δευτερολεπτών που παρατηρείται στη διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» ανάμεσα στο Corsa OPC Nurburgring Editio (6,8 δευτερόλεπτα) και στο συμβατικό Corsa OPC (7,2 δευτερόλεπτα).

Τηρουμένων των αναλογιών η απόδοση-λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,6 λίτρων είναι γραμμική και δίχως καμία αμφιβολία εκρηκτική από τη στιγμή που θα βρεθείς μέσα στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του.

Φλερτάροντας με την υπερβολή, οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με τα, ειδικών προδιαγραφών, τακάκια αποτελούν τον ασφαλέστερο τρόπο επιστροφής στην πραγματικότητα.

Φυσικά υπάρχουν και τα «ηλεκτρονικά» που προσαρμόστηκαν στις προδιαγραφές της έκδοσης, προσφέροντας -μεταξύ άλλων- τη δυνατότητα απενεργοποίησής τους.

Ο λόγος για τον οποίον, αργά ή γρήγορα, θα καταφύγεις σε αυτήν εντοπίζεται στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης του αυτοκινήτου και ειδικότερα στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της συγκεκριμένης έκδοσης.

Μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής στους μπροστινούς τροχούς, σου δίνει τη ευκαιρία να αξιοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δεδομένη εκρηκτικότητα του κινητήρα.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η ισορροπία στο γκάζι επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ευκολία, σε τέτοιο βαθμό που μπορείς να επιταχύνεις πολύ πριν την έξοδο της στροφής.

Ακόμη και στην περίπτωση που το παρακάνεις τότε το πιθανότερο είναι ότι το μπροστινό τμήμα θα «κοιτάξει» προς το εσωτερικό της στροφής, επιτρέποντας να διατηρήσεις σταθερό το πόδι σου στο γκάζι.

Αντιστοίχως, οι σκληρότερες αναρτήσεις σε συνδυασμό με τον περιορισμό της απόστασης που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος, έχουν εξαλείψει τις τάσεις αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα, ο οποίος πατά με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, ακολουθώντας την πορεία που θα χαράξουν οι μπροστινοί τροχοί.

Αν το τιμόνι διέθετε καλύτερη αίσθηση -σε περίπτωση που χρειαστεί να «διορθώσεις» η έλειψη πληροφόρησης γίνεται εμφανέστερη- και ο επιλογέας των ταχυτήτων τα χαρακτηριστικά -κοντύτερες διαδρομές και πιο πειστικό «κούμπωμα»- που θα δικαιολογούσαν την παρουσία του σε μία, περιορισμένης παραγωγής, έκδοση 210 ίππων τότε το Corsa OPC Nurburgring Edition θα μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τον ικανότερο των ανταγωνιστών του, που δεν είναι άλλος από το MINI John Cooper Works.

Όπως και να έχει, η αυξημένη ισχύς, ο επιπλέον εξοπλισμός και φυσικά η παρουσία του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης δικαιολογούν τα 25.730 ευρώ που θα χρειαστεί να καταβάλλεις ώστε να αποκτήσεις ένα περιορισμένης παραγωγής τετράτροχο.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024