Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Opel Insignia 1.4 Turbo ecoFLEX: Αναγκαίο… καλό

Opel Insignia 1.4 Turbo ecoFLEX: Αναγκαίο… καλό

Συμπιέζοντας τις ενεργειακές του απαιτήσεις και μεγιστοποιώντας τα συγκριτικά οφέλη που προκύπτουν από την παρουσία ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του, το Opel Insignia των 1,4 λίτρων αναδεικνύεται ως μία από τις ανταγωνιστικότερες προτάσεις στην κατηγορία του. 

Γιάννης Αδάναλης

Παρατηρώντας το επιβλητικό σε διαστάσεις sedan της Opel, με τους τροχούς των 18 ιντσών και την εξίσου εντυπωσιακή σχεδίαση, το τελευταίο πράγμα που σου περνά από το μυαλό είναι η προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου.

Από την άλλη, βέβαια, ανακαλώντας στη μνήμη σου το υπερτροφοδοτούμενο «θαύμα» του VW Group και συγκεκριμένα τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό έκδοση του Skoda Superb, η παρουσία ενός κινητήρα 1,4 λίτρων στα «σπλάχνα» του Opel Insignia δεν θα πρέπει να σε εκπλήσσει.

Επισήμως το συγκεκριμένο μοτέρ προέρχεται από την γκάμα του Astra, στην πράξη ωστόσο ο τρόπος λειτουργίας του μαρτυρά τη βελτίωση των χαρακτηριστικών του.

Η γραμμικότερη απόδοση των 140 ίππων και των 200 Nm ροπής και η «αντοχή» του πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. το αποδεικνύουν.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, καθώς ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λίτρων δεν αποτελεί το μοναδικό καλό νέο για την βενζινοκίνητη γκάμα του Insignia.

Στη συγκεκριμένη έκδοση ecoFLEX, το δημοφιλές sedan της ελληνικής αγοράς εξοπλίζεται με μία σειρά εφαρμογών που στόχο έχουν τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Πέρα, λοιπόν, από το σύνηθες σύστημα start&stop, το οποίο μάλιστα λειτουργεί υποδειγματικά, το Insignia στην έκδοση ecoFLEX διαθέτει πάνελ που καλύπτουν το δάπεδο του αμαξώματος και ομαλοποιούν τη ροή του αέρα, περιορίζοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Το νέο, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με τις μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις και τα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης, συμπληρώνουν τα «eco friendly» χαρακτηριστικά της εν λόγω έκδοσης.

Χωρίς να αλλάζει τίποτα στο παρουσιαστικό του αμαξώματος αλλά ούτε και στο πενταθέσιο εσωτερικό, το Insignia παραμένει σύγχρονο και ανταγωνιστικό.

Η προσθήκη του διακόπτη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του start&stop δεν έχει αλλάξει κάτι στο σχεδιασμό ή την εργονομία της κεντρικής κονσόλας, η οποία διατηρεί περιθώρια βελτίωσης.

Με τη σειρά τους τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό δεν αποτελούν το ποιοτικότερο δείγμα της κατηγορίας και σίγουρα δεν συναντούν τα premium χαρακτηριστικά ανταγωνιστών.

Περνώντας στον κινητήρα και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη που καθορίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρά τον περιορισμό στον κυβισμό και την ισχύ του κινητήρα -μέχρι σήμερα η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 λίτρων αποτελούσε ουσιαστικά μονόδρομο- το Insignia των 1.364 κ.εκ. δεν δείχνει να υστερεί σε τίποτα.

Το αντίθετο, μάλιστα, αποδεικνύεται πιο πρόθυμο και σε κάθε περίπτωση πιο οικονομικό στην καθημερινή χρήση, εκμεταλλευόμενο τόσο τον μειωμένο κυβισμό του κινητήρα του όσο και τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας που ενσωματώνει στη συγκεκριμένη έκδοση.

Από τη στιγμή που ο δείκτης του στροφόμετρου πλησιάσει ή ακόμη καλύτερα ξεπεράσει τις 2.000 στροφές, ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων κάνει αισθητή την παρουσία του, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε το βάρους 1.400 κιλών Opel να αποκτήσει ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα, γεγονός που λίγο έως πολύ αποκαλύπτει τις δυνατότητες του μοτέρ.

Σίγουρα τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα αν οι τροποποιημένες σχέσεις μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν «θυσίαζαν» για χάρη της οικονομίας καυσίμου ένα μέρος της εκρηκτικότητας του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.

Ακόμα και έτσι, πάντως, έχεις την ευκαιρία-επιλογή να κινηθείς με μία σχέση «κάτω», αντισταθμίζοντας τις όποιες απώλειες -σε επίπεδο επιδόσεων και μόνο- δημιουργεί η «αραιή» κλιμάκωση του συστήματος μετάδοσης.

Παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες «κινείται» λίγο κάτω από τα 9 λίτρα και μόνο όταν βρεθείς στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο θα πέσει κοντά στα επίπεδα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,7 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή).

«Φορώντας» το οικογενειακό του προφίλ, το Insignia δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτων που θα σε ενθουσιάσουν με την οδική τους συμπεριφορά, καθώς η άνεση είναι αυτή που διατηρεί τον πρώτο λόγο ακόμη και στην έκδοση με τους τροχούς των 18 ιντσών.

Αρκεί, λοιπόν, να εξοικειωθείς με το μήκος του αμαξώματος -τα 4,83 μέτρα περιορίζουν την ευελιξία μέσα στην πόλη- ώστε να απολαύσεις το άνετο και ξεκούραστο ταξίδι που είναι ικανό να σου προσφέρει το Insignia των 1,4 λίτρων.

Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο ανταποκρίνεται με ευκολία στις προδιαγραφές της έκδοσης, επιτρέποντας στον οδηγό να αυξήσει, αν το επιθυμεί, τον ρυθμό κίνησης, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για τη συμπεριφορά που θα αναπτύξει ο μπροστινός ή ο πίσω άξονας υπό πίεση.

Συμπερασματικά, το υπερτροφοδοτούμενο Insignia των 1,4 λίτρων δεν αποτελεί απλώς τον αντικαταστάτη των ατμοσφαιρικών εκδόσεων του αυτοκινήτου ή τον «φτωχό συγγενή» στην γκάμα της Opel, καθώς τα χαρακτηριστικά που το διακρίνουν (ανταγωνιστικές επιδόσεις, εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας) καθιστούν μάλλον περιττή την ισχυρότερη και… αδηφάγα, ταυτόχρονα, υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή των 1,6 λίτρων με τους 180 ίππους.

auto.in.gr

Sports in

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός 3-0: Πήρε το ντέρμπι και πήγε στο +4 (vids)

Η ΑΕΚ νίκησε τον Παναθηναϊκό στη Νέα Φιλαδέλφεια και βρίσκεται στο +4 από τους Πράσινους – Δύο γκολ ο Ελίασον, ένα ο Πόνσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024