• Σε εξέλιξη ανάκληση για 2.344 smart fortwo στην ελληνική αγορά με ημερομηνία παραγωγής 2010 - 2014

Seat Ibiza 1.2 TDI: Καθαρή ενέργεια

Seat Ibiza 1.2 TDI: Καθαρή ενέργεια
Το παρουσιαστικό του πετρελαιοκίνητου Ibiza δεν διαφοροποιείται. Σχεδόν όλες οι εξοπλιστικές "πολυτέλειες", όπως π.χ. οι ζάντες αλουμινίου, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, γεγονός που δεν δικαιολογεί το κόστος απόκτησης  
5 φωτογραφίες
Όσο οι εκπομπές ρύπων παραμένουν άρρηκτα συνδεδεμένες με την κατανάλωση καυσίμου, οποιαδήποτε προσπάθεια περιορισμού τους δημιουργεί τις συνθήκες ώστε να μειωθεί και το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου.

Αυτό τουλάχιστον αποδείχθηκε "γράφοντας" χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα ενός… ταπεινού αλλά πετρελαιοκίνητου Ibiza 1,2 λίτρων.

Στη μοναδική έκδοση Comfort, με τους ατσάλινους τροχούς των 15 ιντσών, τον μηχανικό κλιματισμό και τις… πατροπαράδοτες μανιβέλες να κινούν τα "νήματα" στα παράθυρα των πίσω θυρών, δεν πρόκειται να συναντήσεις εξοπλιστικές υπερβολές.

Αντιθέτως, ο τραχύς ήχος που ακολουθεί το "γύρισμα" της μίζας και ο κραδασμός που συνοδεύει τις πρώτες "ανάσες" του κινητήρα ξυπνούν μνήμες από το παρελθόν.

Είναι η στιγμή που το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail τροφοδοτεί τους κυλίνδρους -τρεις στον αριθμό- με το απαραίτητο καύσιμο, φτάνοντας σε πίεση μέχρι και τα 1.600 bar.

Χωρίς start/stop, ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης, αεροδυναμικές βελτιώσεις ή σύνθετες, τεχνολογικά, εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας, αμφισβητεί όχι μόνο τις αναγνωρισμένες ικανότητες του TSI κινητήρα ανάλογης χωρητικότητας που θα συναντήσεις στην βενζινοκίνητη γκάμα του, αλλά και τους υβριδικούς συνδυασμούς που υπόσχονται τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Η αλήθεια είναι ότι "χαμηλά", κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., το τρικύλινδρο TDI μοτέρ του Ibiza δεν έχει να σου προσφέρει το πλεόνασμα ροπής που μας έχουν συνηθίσει πετρελαιοκίνητα σύνολα αντίστοιχων προδιαγραφών.

Τα νούμερα των επιδόσεων δικαιώνουν την αίσθηση, ότι οι 75 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 180 Nm ροπής δεν δείχνουν αρκετά ώστε να υπερνικήσουν την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων και ταυτόχρονα το αστικό προφίλ της έκδοσης.

Με τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 13,9 δευτερόλεπτα και τον θόρυβο να είναι αισθητός σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, αυτό που σώζει την παρτίδα για το supermini της Seat είναι η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

Το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα βρίσκονται κάτω από το όριο των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο προσφέρει εξαρχής ένα σαφές και άμεσα εξαργυρώσιμο πλεονέκτημα.

Παρόλα αυτά η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας δεν είναι αρκετή ώστε να εξασφαλίσει το χαμηλό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Είναι φυσικό, λοιπόν, ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι αυτή που στο τέλος της ημέρας κάνει τη διαφορά και αυτή που σε συνδυασμό με τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύει κανείς μέσα σε ένα χρόνο, χαρακτηρίζει την αγορά του πετρελαιοκίνητου Ibiza συμφέρουσα ή μη.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή, η συγκεκριμένη έκδοση απαιτεί μόλις 3,8 λίτρα καυσίμου ώστε να καλύψει την απόσταση των 100 χιλιομέτρων (μεικτός κύκλος).

Ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες, βέβαια, όπου η κίνηση μέσα στην πόλη αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, η κατανάλωση καυσίμου μετά βίας ξεπέρασε τα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Χωρίς υπερβολές αλλά και χωρίς να ακολουθήσεις τις υπεραισιόδοξες υποδείξεις της ένδειξης αλλαγής ταχύτητας που φιλοξενείται στη μικρή ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων.

Θυσιάζοντας επιδόσεις και έως ένα βαθμό άνεση, εξαιτίας του θορύβου και των κραδασμών που παράγει το πετρελαιοκίνητο μοτέρ, έχεις αποκτήσει μία από τις αποδοτικότερες προτάσεις της κατηγορίας, η οποία μάλιστα δεν έχει να παρουσιάσει αξιοσημείωτες ιδιαιτερότητες, που θα δυσκολέψουν την καθημερινότητά σου.

Με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να ακολουθούν το προφίλ της εξοπλιστικής έκδοσης (Comfort) και το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης να έχει κατακτήσει την ισορροπία μεταξύ της ευκολίας-ευελιξίας και της επαρκούς πληροφόρησης, το πετρελαιοκίνητο Ibiza παραπέμπει στις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης.

Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε κορυφαία, για τα δεδομένα της κατηγορίας, επίπεδα, χωρίς μάλιστα οι ανοχές της ανάρτησης να οδηγούν σε άτσαλες αντιδράσεις στο όριο.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το πλαίσιο του ισπανικού supermini υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές του συγκεκριμένου μοτέρ, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία σε κάθε περίσταση. Είτε κινείσαι νωχελικά μέσα στην πόλη είτε βρεθείς στο εθνικό-επαρχιακό δίκτυο καλύπτοντας μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ακόμη και το εσωτερικό, με τις όποιες εξοπλιστικές ελλείψεις σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας (μεταξύ άλλων απουσιάζει το ESP και ο υπολογιστής ταξιδίου), ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, διαθέτοντας τους απαραίτητους χώρους και την απαιτούμενη ποιότητα κατασκευής.

Απομονώνοντας, βέβαια, τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τόσο τις βενζινοκίνητες όσο και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Ibiza, το ερώτημα παραμένει: αρκούν η οικονομία καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζει ο τρικύλινδρος diesel κινητήρας των 1,2 λίτρων, ώστε να αντισταθμιστεί το κόστος απόκτησης (13.435 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση 800 ευρώ) μίας "βασικής", εξοπλιστικά, έκδοσης; Η απάντηση, κατά περίπτωση, μπορεί και πρέπει να διαφέρει.
Περισσότερες Δοκιμές

Ταυτότητα

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας (κ.εκ.): 1199
Ισχύς (ίπποι): 75/4200 σ.α.λ.
Ροπή (χλγρ.): 18,0/2000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση: 0–100χλμ./ώρα: 13,9 δλ
Τελ. ταχύτητα: 168 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση (λίτρα): 3,8/100 χλμ.
Tιμή βασικής έκδοσης: 14.395 €

ΥπέρΚατά

Υπέρ και Κατά
Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας
Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας Υψηλά επίπεδα θορύβου
Ποιότητα κύλισης Επιδόσεις
Ουδέτερη οδική συμπεριφορά  
Publish read?
Yes
No