Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
BMW Z4 sDrive28i: Η χρυσή τομή

BMW Z4 sDrive28i: Η χρυσή τομή

Διατηρώντας τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά των, μέχρι σήμερα, γνωστών εκδόσεών της, η υπερτροφοδοτούμενη Z4 των 2,0 λίτρων και των 245 ίππων αναδεικνύει τα... φορολογικά και όχι μόνο πλεονεκτήματά της.  

Γιάννης Αδάναλης

Με νωπές ακόμα τις εντυπώσεις από τη νέα Σειρά 3 και τον τρόπο με τον οποίο η δίλιτρη, υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 245 ίππων κατάφερε να αντιμετωπίσει την πρόκληση ενός circuit προδιαγραφών Formula 1, τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα της Z4 που μοιράζεται, όχι μόνο το ίδιο μοτέρ αλλά και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF, δεν επιφυλάσσουν κάποια πρωτόγνωρη εμπειρία.

Το γεγονός, βέβαια, ότι κάθεσαι χαμηλά ή ότι στην πλάτη σου δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από το τελείωμα της μεταλλικής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής, αρκεί ώστε να συνειδητοποιήσεις ότι δεν βρίσκεσαι σε μία ακόμη premium κατασκευή που φέρει την υπογραφή της BMW, αλλά σε ένα εντυπωσιακών προδιαγραφών roadster.

Ένα roadster που μέχρι σήμερα φάνταζε απαγορευτικό, με βάση τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας, διαθέτοντας στην γκάμα του υπερτροφοδοτούμενες και μη εκδόσεις χωρητικότητας 3,0 λίτρων.

Με δύο λιγότερους κυλίνδρους και μόλις 1.997 κ.εκ., η Ζ4 επιστρέφει στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς, εκλογικεύοντας και προσαρμόζοντας, ταυτόχρονα, τις προδιαγραφές της στο σήμερα.

Σε επίπεδο σχεδιασμού η έκδοση sDrive28i δεν διαφέρει σε τίποτα. Πόσο μάλλον όταν εξοπλίζεται με το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού M. Θα πρέπει, λοιπόν, να εστιάσεις το βλέμμα σου στο διακριτικό λογότυπο που θα βρεις στα μπροστινά φτερά -λίγα εκατοστά χαμηλότερα από τα χαρακτηριστικά βράγχια και τον «έλικα» της βαυαρικής φίρμας- ώστε να επιβεβαιώσεις την ταυτότητα της συγκεκριμένης Z4.

Όπως και να έχει, οι τροχοί των 18 ιντσών, η σκουρόχρωμη επιφάνεια του πίσω προφυλακτήρα σε ρόλο διαχύτη και το μακρύ καπό, κάτω από το οποίο φιλοξενείται ο τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα τετρακύλινδρος κινητήρας, αφήνουν υποσχέσεις.

Από εκεί που σταματά το δίχως καμία αμφιβολία εντυπωσιακό παρουσιαστικό της Z4, συνεχίζει ο θάλαμος επιβατών, καθώς στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και στο μίνιμαλ σχεδιασμό του ταμπλό έρχονται να προστεθούν όλα εκείνα τα… καλλωπιστικά στοιχεία του «M Package».

Το αποτέλεσμα όχι μόνο υποστηρίζει το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά έως ένα σημείο δικαιολογεί και το επιπλέον κόστος που απαιτείται για να αποκτήσει κανείς τα πρόσθετα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης.

Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την άνεση και την ευκολία που εξασφαλίζει το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και διατηρώντας την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) στη ρύθμιση Comfort, το roadster με τη μεταλλική οροφή, θυμίζει περισσότερο ένα πολυτελές GT, παρά το αυτοκίνητο που αντικατέστησε δύο χρόνια νωρίτερα.

Τα 13 εκατοστά που προστέθηκαν στο μήκος του αμαξώματος, σε σχέση με την πρώτη γενιά της Z4, και πολύ περισσότερο το παραπανίσιο βάρος των περίπου 200 κιλών, έχουν μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά κίνησης της βαυαρικής πρότασης, που δείχνει να έχει πλησιάσει, περισσότερο από ποτέ, το προφίλ του αιώνιου αντιπάλου της (βλέπε Mercedes-Benz SLK).

Η αίσθηση-υποψία ότι η νέα Z4 έχει χάσει ένα μεγάλο μέρος της δυναμικής της, επιβεβαιώνεται. Και αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ή στην προσθήκη μετάλλου και συνεπώς βάρους στο υψηλότερο σημείο του αμαξώματος. Μέρος των ευθυνών βαραίνουν και τις αντιδράσεις της μπροστινής, κυρίως, ανάρτησης.

Με δεδομένο -λόγω σχεδιασμού- το γεγονός ότι δυσκολεύεσαι να προσδιορίσεις με ασφάλεια το σημείο που τελειώνει το «ρύγχος» της Z4, η αδυναμία της ανάρτησης των μπροστινών τροχών να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και της σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς αργά ή γρήγορα θα σε προβληματίσει.

Με τους πίσω τροχούς να παραμένουν «βιδωμένους» στην άσφαλτο ακόμη μετά την πλήρη απενεργοποίηση των «ηλεκτρονικών», ο μπροστινός άξονας είναι αυτός που θα εκτεθεί πρώτος στους νόμους της φυσικής.

Σίγουρα η παρουσία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και η επιλογή της ρύθμισης Sport ή Sport + βελτιώνει την κατάσταση, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι θα εξαλείψει πλήρως τα φαινόμενα πλεύσης που παρατηρούνται στο μπροστινό τμήμα.

Από την άλλη το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί τη γνώριμη -για τα δεδομένα του κατασκευαστή- ακρίβεια, αντισταθμίζοντας έως ένα σημείο τις «απώλειες» από τις αμφισβητήσιμες ρυθμίσεις της μπροστινής ανάρτησης.

Εξαιρετικό, είτε στην αυτόματη είτε στη χειροκίνητη διαμόρφωση, αποδεικνύεται και το κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, αποτελώντας δίχως καμία αμφιβολία ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της σημερινής Z4 απέναντι στους λιγοστούς ανταγωνιστές της.

Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την απόδοση του κινητήρα και προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του στις ορέξεις του οδηγού, είναι ικανό να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή άνεση και οικονομία καυσίμου στο μποτιλιάρισμα της πόλης αλλά και να υπηρετήσει, χωρίς δεύτερη σκέψη, το δυναμικό προφίλ ενός αυθεντικού roadster.

Πολύ γρήγορα, λοιπόν, τα φώτα στρέφονται στον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή της συγκεκριμένης έκδοσης, που δεν είναι άλλος από τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Με μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα, μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, το τετρακύλινδρο μοτέρ όχι μόνο προσφέρει την απαραίτητη -για τις προδιαγραφές μιας Z4- δύναμη, αλλά και την πολυτέλεια της εκλογικευμένης κατανάλωσης καυσίμου.

Οι 245 ίπποι και τα 350 Nm εξασφαλίζουν εκρηκτικές -στα χαρτιά τουλάχιστον- επιδόσεις, χωρίς οι ενεργειακές τους απαιτήσεις να καθιστούν την καθημερινή χρήση της δίλιτρης Z4 απαγορευτική.

Παρά, λοιπόν, το γεγονός ότι η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φτάνει μόλις τα 6,8 λίτρα.

Ταυτόχρονα, τα 159 γρ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, προδιαγράφουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (270,3 ευρώ), συμπιέζοντας ακόμη περισσότερο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.

Με λίγα λόγια, η δίλιτρη, υπερτροφοδοτούμενη έκδοση της Z4 των 245 ίππων προσφέρει όλα όσα και οι μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις της, σε ένα σαφώς πιο προσιτό πακέτο, που δείχνει να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της γκρίζας ελληνικής πραγματικότητας. Χωρίς ουσιαστικούς συμβιβασμούς αλλά και χωρίς την ακατέργαστη δυναμική που μας είχαν συνηθίσει παλαιότερα roadster του Βαυαρού κατασκευαστή.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Δεν συμβιβαζόμαστε με τίποτα άλλο εκτός από τη νίκη με ΑΕΚ – Να επισκεφτούμε ξανά αυτό το γήπεδο»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ τόνισε πως ο Ολυμπιακός δεν θα συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο εκτός από τη νίκη ενώ υπογράμμισε με... νόημα πως οι «ερυθρόλευκοι» θέλουν να επισκεφτούν ξανά την «Opap Arena».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024