Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDΜ-2: Ισορροπία δυνάμεων

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDΜ-2: Ισορροπία δυνάμεων

Το oδηγοκεντρικό προφίλ μίας Alfa Romeo συνδυάζεται αρμονικά με την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα, επιτυγχάνοντας μία ζηλευτή -στις ημέρες μας- ισορροπία.

Γιάννης Αδάναλης

Καλώς ή κακώς οι περιπτώσεις αυτοκινήτων που καταφέρνουν να συνδυάσουν αντιφατικά χαρακτηριστικά σπανίζουν. Επιλέγοντας τις επιδόσεις θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για τη… θυσία αρκετών λίτρων καυσίμου, ενώ φροντίζοντας για τη σωτηρία του πλανήτη, οι νωχελικοί ρυθμοί κίνησης που κατά κανόνα επιβάλλουν τα φιλικά προς το περιβάλλον τετράτροχα αποτελούν μονόδρομο.

Φυσικά υπάρχει και η μέση λύση, που στην προκειμένη περίπτωση «τροφοδοτείται» από την αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel και την αφοσίωση ενός τυπικού μικρομεσαίου στις γνώριμες κατασκευαστικές αρχές της Alfa Romeo.

Έχοντας εξοικειωθεί με τη σχεδιαστική εκκεντρικότητα που χαρακτηρίζει τις μεταλλικές -και όχι μόνο- επιφάνειες της Giulietta αλλά και με τις γενναιόδωρες διαστάσεις της, δεν θα πρέπει να σταθείς στο δυναμισμό που αποπνέει το κατά γενική ομολογία ελκυστικό παρουσιαστικό της.

Εξάλλου στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων δεν παρατηρούνται ουσιαστικές διαφορές που θα δικαιολογούσαν τον περαιτέρω σχολιασμό της.

Τα περισσότερα από τα καλλωπιστικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος ακολουθούν το εξοπλιστικό επίπεδο (Progression ή Distinctive), πάνω στο οποίο μπορείς να «χτίσεις» μία απολύτως εξατομικευμένη πρόταση, επιλέγοντας στοιχεία από τον ασυνήθιστα πλούσιο κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που αποφασίσεις να ενδώσεις στις premium διαθέσεις του ιταλικού μικρομεσαίου, τότε οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων αποτελούν μια ασφαλής επιλογή, ενώ αν προτιμήσεις να ενισχύσεις τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, η sport ανάρτηση και οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo συνιστούν μία αξιόπιστη λύση.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, ο εξοπλισμός της πετρελαιοκίνητης Giulietta δεν παρουσιάζει ελλείψεις, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- air condition, έξι αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και το Alfa DNA.

Το τελευταίο σου προσφέρει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις την απόκριση του κινητήρα και την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, επιλέγοντας ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Dynamic, Normal, All Weather).

Αργά η γρήγορα, λοιπόν, συνειδητοποιείς ότι οι διαφορές μεταξύ των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων της μικρομεσαίας Alfa Romeo δεν θα μπορούσαν -όπως σε άλλες περιπτώσεις- να θεωρηθούν θεμελιώδεις.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα δεν «περνά» στο θάλαμο επιβατών και η υστέρηση που εμφανίζει «χαμηλά» δεν απέχει από τον τρόπο λειτουργίας των αντίστοιχων εκδόσεων βενζίνης, θα πρέπει να επικαλεστείς την εμπειρία σου ώστε να ορίσεις με ακρίβεια τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των δύο «στρατοπέδων».

Η ροπή των 280 Nm και πολύ περισσότερο το γεγονός ότι η κατανάλωση καυσίμου κινείται σταθερά κάτω από τα 7,0 λίτρα, αποτελούν τα πρώτα δείγματα υπεροχής της εν λόγω Giulietta.

Σύμφωνα με την ίδια την ιταλική φίρμα όλα ξεκινούν από τη δεύτερη γενιά άμεσου ψεκασμού, η οποία επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση της καύσης και οδηγεί στον περιορισμό του θορύβου, της κατανάλωσης και των ρύπων.

Στην ίδια την κατεύθυνση κινείται και το σύστημα start&stop (βασικός εξοπλισμός), η λειτουργία του οποίου, ωστόσο, συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο κριτικής.

Αντιθέτως, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων δεν δείχνει επηρεασμένο από το γεγονός ότι συνδυάζεται με έναν κινητήρα diesel, διατηρώντας τις ισορροπίες σε ότι αφορά την κλιμάκωσή του.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η Giulietta εξακολουθεί να σου προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθείς με τον τρόπο και το ρυθμό που εσύ θα επιλέξεις, αποφεύγοντας να επιβάλλει «κανόνες συμπεριφοράς».

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων και των 105 ίππων παραμένει «ζωντανός» σε όλο το εύρος λειτουργίας του, ενώ «γυρίζοντας» το διακόπτη του Alfa DNA στο Dynamic, τα 40 επιπλέον Nm ροπής (320 στις 1.750 σ.α.λ.) υπενθυμίζουν με τον πλέον πειστικό τρόπο τη διαφορετικότητα της ιταλικής πρότασης.

Από εκεί και πέρα ο πρώτος λόγος ανήκει στο πλαίσιο και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη που το συμπληρώνουν.

Παράδειγμα αποτελεί το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αντισταθμίζει τη λιγοστή πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια σου με την εντυπωσιακή αμεσότητα και το απαραίτητο «βάρος».

Αντιστοίχως, οι αναρτήσεις δεν συμβιβάζονται με τη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου, αντιδρώντας μάλλον άτσαλα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Η μέτρια ποιότητα κύλισης αντισταθμίζεται από τη στιγμή που θα κληθείς να διαχειριστείς μία απαιτητικότερη κατάσταση.

Με συνοδοιπόρους το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, η πετρελαιοκίνητη Giulietta των 1.598 κ.εκ. δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι τα 320 Nm ροπής δεν απαιτούν προοδευτικότητα στο γκάζι και υπομονή μέχρι οι μπροστινοί τροχοί να «κοιτάξουν» την έξοδο της στροφής.

Διαχωρίζοντας τη θέση της από τη συντριπτική πλειοψηφία των πετρελαιοκίνητων προτάσεων της ελληνικής αγοράς, η Giulietta 1.6 JTDM-2 συνδυάζει την οικονομία καυσίμου με τα δυναμικά χαρακτηριστικά των βενζινοκίνητων εκδόσεών της, δικαιολογώντας απόλυτα το επιπλέον κόστος που καλείσαι να καταβάλεις ώστε να την αποκτήσεις. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τα 23.300 ευρώ (21.895 ευρώ) η πετρελαιοκίνητη Giulietta απέχει μόλις 650 ευρώ από την βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων με τους 170 ίππους και 2.550 ευρώ από την αντίστοιχη έκδοση των 120 ίππων.

auto.in.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός με 2 νίκες, αλλάζει το ελληνικό ποδόσφαιρο!

Πόσο θα αλλάξουν οι συνθήκες για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη, εάν ο Ολυμπιακός κάνει το «2 στα 2» στο Conference League;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024