Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
VW up! 1.0 60 PS: Ο βασιλιάς της πόλης

VW up! 1.0 60 PS: Ο βασιλιάς της πόλης

Ευελιξία, πρακτικότητα, "φρεσκάδα" και αποτελεσματικότητα. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το προφίλ ενός αδιαμφισβήτητα "λαϊκού" VW. 

Γιάννης Αδάναλης

«Tailor made» ονομάζουν οι Βρετανοί οτιδήποτε έχει «κοπεί και ραφτεί» στα μέτρα σου. Κατά παραγγελία θα λέγαμε εμείς, επιχειρώντας να περιγράψουμε την «είσοδο» του up! στην ελληνική αγορά.

Δεν είναι μόνο το ιδανικό timing που καθιστά τη νέα πρόταση της VW ιδιαίτερα ελκυστική. Μία σειρά γνώριμων και μη χαρακτηριστικών προσδίδουν διαχρονικότητα στις αξίες που το up! πρεσβεύει.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, μιας και η αμφισβητήσιμη συνέπεια της VW στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων δεν σου επιτρέπει να ξεκινήσεις από εκεί που η εμπορική πορεία του φιλόδοξου Lupo ή του κατά ανάγκη διαδόχου του (Fox) τερματίστηκε.

Στην πρώτη περίπτωση είχαμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που η ίδια η VW υπερτίμησε και συνεπώς υπερκοστολόγησε. Στη δεύτερη με ένα λατινοαμερικάνικο προϊόν, οι προδιαγραφές του οποίου δεν θα μπορούσαν, εντός των ευρωπαϊκών συνόρων τουλάχιστον, να θεωρηθούν εξίσου ανταγωνιστικές.

Μαθαίνοντας από τα δικά της λάθη, η VW απέφυγε να τα επαναλάβει. Προσιτό όσο καμία άλλη τετράτροχη πρόταση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και με χαρακτηριστικά που σπάνια συναντάς στην κατηγορία, το up! δείχνει το μέλλον.

Ίσως αυτό να δικαιολογεί και το γεγονός ότι η σχεδίασή του δεν απέχει από εκείνη του πρωτότυπου, που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2007 διαθέτοντας έναν επίπεδο κινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα.

Μπορεί, λοιπόν, η επαναστατική και ταυτόχρονα συμβολική διάταξη των μηχανικών μερών (boxer κινητήρα στο πίσω τμήμα διέθετε μεταξύ άλλων και το θρυλικό Beetle), να μην διατηρήθηκε, ωστόσο, το σχεδιαστικό επιτελείο της VW μας έκανε τη χάρη να διαφοροποιηθεί -έστω και προσωρινά- από τα συντηρητικά πρότυπα που συνήθως επιβάλλει.

Το «χαμόγελο» που σχηματίζει ο μπροστινός προφυλακτήρας και η χρωματική αντίθεση που δημιουργεί η σκουρόχρωμη-γυάλινη επιφάνεια της «τρίτης» πόρτας, επιτρέπουν στο up! να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε προοδευτικότερες, σχεδιαστικά, προτάσεις.

Είναι επόμενο, συνεπώς, οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος να περάσουν σε δεύτερη μοίρα. Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,54 μέτρα, το up! είναι σχεδόν 30 εκατοστά πιο «κοντό» σε σχέση με το αυτοκίνητο που καλείται να αντικαταστήσει.

Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις παραπάνω διαστάσεις αλλά και τον κυβοειδή σχεδιασμό του αμαξώματος, το εσωτερικό αποδεικνύεται πιο άνετο από ότι ίσως θα περίμενες.

Το μεγάλο άνοιγμα των θυρών εξασφαλίζει την άνετη είσοδο στην μπροστινή σειρά καθισμάτων. Αντιθέτως, για να βρεθείς στις πίσω θέσεις θα πρέπει αρχικώς να αναζητήσεις το μοχλό αναδίπλωσης, ο οποίος παραδόξως βρίσκεται αρκετά χαμηλά -στην βάση του μπροστινού καθίσματος- και στη συνέχεια να… ελιχθείς, καταλήγοντας στην «πλάτη» του οδηγού ή του συνοδηγού.

Όπως και να έχει ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι επαρκής ακόμη και για δύο σωματώδεις ενήλικες, ενώ τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα αν στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπήρχε η δυνατότητα να επιλέξεις συρόμενα και ανεξάρτητα μεταξύ τους πίσω καθίσματα.

Ακόμα και έτσι πάντως ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 251 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την κατάργηση των πίσω θέσεων στα 951 λίτρα, υπερκαλύπτοντας τις αστικές προδιαγραφές της γερμανικής πρότασης.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν το αυστηρό -σε επίπεδο σχεδιασμού- εσωτερικό του up! ξεχωρίζουν τα ποιοτικά πλαστικά του ταμπλό και ο ικανοποιητικός εξοπλισμός της έκδοσης «move up!», η οποία προσφέρει ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, air condition, τέσσερις αερόσακους και ESP, κοστίζοντας 10.150 ευρώ (9.411 ευρώ με όφελος απόσυρσης).

Πολύ γρήγορα, βέβαια, συνειδητοποιείς ότι τα εξοπλιστικά και μη γνωρίσματα περνούν σε δεύτερη μοίρα. Πλαίσιο και κινητήρας φροντίζουν γι’ αυτό, διαψεύδοντας ακόμα τους πιο αισιόδοξους.

Από τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του up! έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερων διαστάσεων. Η λειτουργία της ανάρτησης παραπέμπει σε αυτή του Polo, εξασφαλίζοντας άνεση που θα ζήλευαν ακόμη και μικρομεσαίες προτάσεις.

Η ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών είναι εξίσου αποτελεσματική, την ίδια στιγμή που ο θόρυβος και πολύ περισσότερο ο κραδασμός που συνεπάγεται η λειτουργία του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα δεν δείχνει ικανή ώστε να αποκαλύψει τον αριθμό των κυλίνδρων του.

Η αλήθεια είναι ότι σπάνια συναντάς τρικύλινδρους κινητήρες με τα χαρακτηριστικά που εμφανίζει το «1.000άρι» μοτέρ του up! Μπορεί, λοιπόν, να μην έχεις να κάνεις με την ισχυρότερο συνδυασμό που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο οι 60 ίπποι και τα 95 Nm ροπής παράγονται, αποτελεί από μόνος του ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Πρόθυμος από χαμηλά, κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς τα 929 κιλά του συνόλου, φροντίζοντας παράλληλα ώστε να διατηρήσει σε λογικά επίπεδα τιμές, όπως η κατανάλωση καυσίμου (4,5 λίτρα/100 χλμ.) και οι εκπομπές ρύπων (108 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο).

Αν μάλιστα δείξεις την απαραίτητη υπομονή, επιτρέποντας στο ταχύμετρο να ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα, το up! σε αποζημιώνει, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι ο αστικός του προσανατολισμός δεν επιβάλλει ουσιαστικούς περιορισμούς.

Το λιλιπούτειο VW κινείται εντός και εκτός πόλης με την ίδια ευκολία. Χωρίς να κουράζει ή να προβληματίζει, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια, καθώς και την ικανοποίηση ότι οδηγείς ένα πραγματικό αυτοκίνητο και όχι ένα… εκπτωτικό προϊόν, που επιχειρεί να κρύψει ατέλειες και ελλείψεις πίσω από την lifestyle εικόνα του.

Το σύστημα διεύθυνσης -παρά την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση- σου επιτρέπει να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τον… προσανατολισμό των κατευθυντήριων τροχών, το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων να ορίζεις εσύ την τύχη σου και τα φρένα να επιβραδύνεις, χωρίς να χρειάζεται να μαντέψεις για το ακριβές σημείο ακινητοποίησης.

Δίχως καμία αμφιβολία το up! αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, συνδυάζοντας με απόλυτη επιτυχία το προσιτό προφίλ ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπό άλλες συνθήκες θα περίμενες να συναντήσεις σε μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: «Προστατεύουμε την ομάδα και τη στηρίζουμε με φωνή, πάθος και καρδιά»

Ο Ολυμπιακός με νέα ενημέρωση του καλεί τον κόσμο να είναι ιδιαίτερα προσεχτικός στην αναμέτρηση της Πέμπτης (9/5) με αντίπαλο την Άστον Βίλα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024