Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD: Κρυφός άσος

Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD: Κρυφός άσος
Η βασική εξοπλιστική έκδοση του πετρελαιοκίνητου Qashqai των 1.598 κ.εκ. και των 130 ίππων κοστίζει 21.550 ευρώ, συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης και την επιπλέον έκπτωση των 1.050 ευρώ  
7 φωτογραφίες
Ήρθε την κατάλληλη στιγμή, στις ιδανικές διαστάσεις και με την πολυπόθητη -ακόμη και σήμερα- απόσταση από το έδαφος. Το Nissan Qashqai δεν διεκδίκησε μία θέση ανάμεσα στα δημοφιλέστατα -εκείνη την εποχή- SUV, "αναπαράγοντας" τα "δαιμονοποιημένα", στις ημέρες μας, χαρακτηριστικά τους.

Αντιθέτως, δραστηριοποιήθηκε εξαρχής στην κατηγορία των crossover, μετατρέποντας σε πλεονέκτημα, τόσο τις μικρομεσαίες διαστάσεις του αμαξώματός του όσο και τις δικίνητες εκδόσεις της γκάμας του.

Η εμπορική του επιτυχία όχι μόνο επανέφερε τη Nissan στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά έως ένα βαθμό άλλαξε τον τρόπο σκέψης "γνωστών και φίλων", που χωρίς καθυστέρηση θέλησαν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Η στιλιστική του αναβάθμιση και η προσθήκη επταθέσιων εκδόσεων αποσκοπούσαν στην οχύρωση της θέσης του απέναντι στους κατά κανόνα υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές του.

Με το χρόνο να μετρά σε βάρος του και το ρυθμό πολλαπλασιασμού των crossover της ελληνικής αγοράς να αυξάνεται γεωμετρικά, το Qashqai αναζητούσε ένα "θαύμα" ώστε να διατηρηθεί στην πρώτη θέση της κατηγορίας του.

Για την ακρίβεια ένα πετρελαιοκίνητο θαύμα, χαρακτηρισμός που επιχειρεί να περιγράψει τις… εξωπραγματικές δυνατότητες ενός diesel κινητήρα, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων.

Έχοντας την ικανότητα να συνδυάζει την οικονομία καυσίμου (4,5 λίτρα/100 χλμ.) και τις περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (129 γρ./χλμ.) με την ακατέργαστη δυναμική μεγαλύτερων σε κυβισμό συνόλων, ο dCi κινητήρας των 1,6 λίτρων επιβεβαιώνει στην πράξη τη μοναδικότητά του.

Η λειτουργία του και πολύ περισσότερο η απόδοσή του παραπέμπει σε υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Ο θόρυβος και ο κραδασμός διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που δεν σου επιτρέπει να αντιληφθείς από την πρώτη στιγμή την "ιδιαιτερότητά" του.

Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για το "ξέσπασμα" των 320 Nm ροπής, το οποίο έρχεται λίγο πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., θυμίζοντας τα εξεζητημένα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού "hothatch".

Καταφεύγοντας, μάλιστα, στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχεις την ευκαιρία να διατηρήσεις τον πετρελαιοκινητήρα μεταξύ 2.000-4.000 σ.α.λ., αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο φαινόμενα υστέρησης χαμηλότερα ή κόπωσης πλησιάζοντας στο όριο λειτουργίας του.

Αντιστοίχως, επιλέγοντας μία πιο επιθετική χρήση του δεξιού πεντάλ, το δικίνητο Qashqai φαντάζει απολύτως ικανό να επιβεβαιώσει τα εργοστασιακά νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα), παραμένοντας ιδιαίτερα φειδωλό στην κατανάλωση καυσίμου, η τιμή της οποίας με δυσκολία ξεπερνά, ακόμη και μέσα στην πόλη, τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο, που αυτή τη φορά έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του Qashqai, είναι η ικανότητα του πλαισίου να διαχειριστεί το πλεόνασμα ροπής του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα.

Με τέρμα γκάζι τα 320 Nm εξαντλούν με ευκολία τα περιθώρια ελκτικής πρόσφυσης των μπροστινών τροχών, επιβάλλοντας στον οδηγό έναν μετριοπαθέστερο τρόπο χειρισμού.

Η ισορροπία, πάντως, δεν απέχει και πολλά εκατοστά -στη διαδρομή του γκαζιού- από την υπερβολή, γεγονός που σου επιτρέπει να ορίζεις με ακρίβεια και αμεσότητα την τύχη των κινητήριων τροχών.

Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της έκδοσης, ενώ η αυξημένη απόσταση που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος δεν θα επηρεάσει τις αντιδράσεις του πλαισίου όταν οι απαιτήσεις από αυτό αυξηθούν.

Με ή χωρίς ηλεκτρονικά, το Qashqai δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις, αρκεί βέβαια να συμβιβαστείς με την αδυναμία της ανάρτησης να απορροφήσει τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και τη μέτρια, συνεπώς, ποιότητα κύλισης.

Κατά τ’ άλλα, η αισθητική του αμαξώματος διατηρεί τη φρεσκάδα του, σε αντίθεση με το εσωτερικό, όπου ο απλοϊκός σχεδιασμός και η ποιότητα των υλικών υποδεικνύουν το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με μία πρόταση που μετρά σχεδόν πέντε χρόνια στην ελληνική αγορά.

Σε επίπεδο εξοπλισμού η βασική έκδοση των 24.030 ευρώ (21.550 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση 1.050 ευρώ) δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, περιλαμβάνοντας air condition, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, ESP, έξι αερόσακους και ενεργά προσκέφαλα.

Για να αποκτήσει κανείς αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων θα πρέπει να επιλέξει την αμέσως επόμενη εξοπλιστική έκδοση (Acenta S), καταβάλλοντας επιπλέον 2.660 ευρώ.

Αντιστοίχως, για τις επταθέσιες εκδόσεις του ιαπωνικού crossover η επιβάρυνση φτάνει τα 3.340 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Action και τα 2.750 ευρώ στην πλουσιότερη έκδοση Acenta S.

Απουσία υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων βενζίνης από την γκάμα του, το πετρελαιοκίνητο Nissan Qashqai μπορεί να συγκριθεί μόνο με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού, οι οποίες ίσως διαθέτουν ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, στερούνται ωστόσο της εκρηκτικότητας και της αποδοτικότητας του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα που τοποθετείται στο ιαπωνικό crossover.
Περισσότερες Δοκιμές

Ταυτότητα

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας (κ.εκ.): 1598
Ισχύς (ίπποι): 130/4000 σ.α.λ.
Ροπή (χλγρ.): 32,0/1750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση: 0–100χλμ./ώρα: 10,3 δλ
Τελ. ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση (λίτρα): 4,9/100 χλμ.
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 26.690 €
Tιμή βασικής έκδοσης: 20.750 €

ΥπέρΚατά

Υπέρ και Κατά
Απόδοση κινητήρα Ποιότητα κύλισης
Περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου Ιαπωνική αισθητική εσωτερικού
Επιδόσεις  
Δυνατότητα επιλογής επταθέσιας έκδοσης  
Publish read?
Yes
No