Δευτέρα 13 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Renault Twingo 1.2 75 hp: Πασπαρτού πόλης

Renault Twingo 1.2 75 hp: Πασπαρτού πόλης

Επαναφέροντας τη σχεδιαστική πρωτοτυπία στις επιφάνειες του αμαξώματός του, το ανανεωμένο Twingo διεκδικεί, εκ νέου, το μερίδιο που του αναλογεί στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Γιάννης Αδάναλης

Η ιστορία έχει αποδείξει, πως ένα «αδιάφορο» -σε επίπεδο σχεδιασμού- τετράτροχο θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ ώστε να «καλύψει» τη θεωρητική απόσταση που το χωρίζει από μία ελκυστικότερη πρόταση.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που μιλάμε για την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, όπου οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, τότε τα «λάθη» -ακόμη και στο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών- κρίνουν πολλά.

Μπορεί, λοιπόν, το Twingo δεύτερης γενιάς να διέθετε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα του επέτρεπαν να διατηρήσει τις ιδιότητες ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου πόλης, ωστόσο, ο σχεδιασμός του αποδείχθηκε «λίγος» ώστε να καταφέρει να υποστηρίξει το νεανικό και έως ένα βαθμό επαναστατικό προφίλ του.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η καθιερωμένη -για τις προτάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς- ανανέωση δεν περιορίστηκε στον ανασχεδιασμό συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, αλλά επεκτάθηκε, οδηγώντας στο συνολικό επαναπροσδιορισμό της μέχρι σήμερα γνωστής εικόνας του.

Το μέγεθος των κυκλικών προβολέων ομίχλης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Το ίδιο και η θέση τους, καθώς τοποθετούνται ψηλότερα απ’ ότι συνηθίζεται, επηρεάζοντας -στο βαθμό που οι Γάλλοι επέτρεψαν- τον σχεδιασμό των κύριων φωτιστικών σωμάτων.

Διαιρούμενα φωτιστικά σώματα θα συναντήσεις και στο πίσω τμήμα του Twingo, όπου οι αλλαγές είναι σαφώς λιγότερες σε αριθμό.

Με τη σειρά τους, στην ανανέωση του Twingo συμβάλλουν οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου και οι επιπλέον χρωματικές επιλογές που προσφέρονται για τις εξωτερικές επιφάνειες του αποκλειστικά τρίθυρου αμαξώματος.

Το… χρώμα είναι αυτό που επιχειρεί να αλλάξει και την εικόνα του εσωτερικού. Το περίγραμμα των οργάνων ελέγχου δημιουργεί μια καλοδεχούμενη χρωματική αντίθεση, η οποία συνδυάζεται αρμονικά με τις glossy επιφάνειες στην κορυφή και τη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπως και στους αεραγωγούς.

Χωρίς τα συνθετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό να παρουσιάζουν κάποια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σχέση, το εσωτερικό έχει αποκτήσει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, διατηρώντας παράλληλα και την ιδιόρρυθμη εργονομία -το ταχύμετρο όπως και η ψηφιακή οθόνη παραμένουν τοποθετημένα στο κέντρο του ταμπλό- που μας είχε συνηθήσει στο παρελθόν.

Από τη στιγμή μάλιστα που ο εξοπλισμός δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις -από την βασική έκδοση των 9.650 ευρώ (8.960 ευρώ με όφελος απόσυρσης) δεν λείπουν οι τέσσερις αερόσακοι, το air condition, το ηχοσύστημα, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες, το cruise control και το ηχοσύστημα και οι διαθέσιμοι χώροι μπορούν να συγκριθούν μόνο με μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις, τότε μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το Twingo εξακολουθεί να συνδυάζει μοναδικά, στην κατηγορία του, χαρακτηριστικά.

Σίγουρος ότι ακόμη και στην ατμοσφαιρική έκδοση βενζίνης των 75 ίππων θα καταφέρει να υποστηρίξει την παρουσία του, είτε μέσα στην πόλη είτε μακριά από αυτή.

Το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.149 κ.εκ. κινεί με σχετική ευκολία το χαμηλό, ούτως ή άλλως, βάρος της γαλλικής πρότασης (μόλις 950 κιλά), φροντίζοντας ώστε οι επιδόσεις να μην υπολείπονται του ανταγωνισμού.

Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 12,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι έχεις την ευκαιρία -έστω και υπό προϋποθέσεις- να κινηθείς σβέλτα.

Το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, παρά τη μέτρια αίσθηση του επιλογέα, θα σε υποστηρίξει, η ανάρτηση αν και παραμένει προσανατολισμένη στην άνεση δεν θα οδηγήσει σε άτσαλες αντιδράσεις, ενώ το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δεν ξεφεύγει από τη μετριοπάθεια που επιβάλλουν οι προδιαγραφές της έκδοσης.

Χωρίς ουσιαστικές μεταβολές στα μηχανικά του μέρη, το ανανεωμένο Twingo θυμίζει περισσότερο Fiat Panda παρά VW up!. Οι χώροι και οι δυνατότητες παραμετροποίησης του θαλάμου επιβατών παραμένουν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του, καθώς η ποιότητα κύλισης και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά κίνησης του μικρού Renault δεν διαφοροποιούνται από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Στον κατάλογο των λιγοστών μεινοεκτημάτων του θα πρέπει να προσθέσουμε και την απουσία -ακόμη και από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού- ενός συστήματος start&stop, το οποίο θα μείωνε ακόμη περισσότερο τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου (4,5 λίτρα/100 χλμ.) και ενδεχομένως θα περιόριζε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 100 γρ./χλμ.

Αν και το Twingo δεν έπαψε ποτέ να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις αστικής μετακίνησης, σήμερα -στην ανανεωμένη εκδοχή του- σου δίνει έναν ακόμη λόγο για να το αποκτήσεις. Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που χωρίς περιστροφές δηλώνουν τη διαφορετικότητά του.

auto.in.gr

Sports in

Oλυμπιακός – Παναθηναϊκός 75-45: Σαρωτικοί οι Ερυθρόλευκοι, κατέκτησαν το πρωτάθλημα εφήβων!

Η ομάδα εφήβων του Ολυμπιακού διέλυσε την αντίστοιχη του Παναθηναϊκού με 75-45 και κατέκτησε το πρωτάθλημα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 13 Μαϊου 2024