Παρασκευή 10 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS: Ασύμμετρη απειλή

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS: Ασύμμετρη απειλή

Το Focus τρίτης γενιάς αμφισβητεί με την ασύμμετρα... προσιτή τιμή του την πρωτοκαθεδρία του VW Golf, αντλώντας τη δυναμική του από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ.

Γιάννης Αδάναλης

Μπορεί το Focus τρίτης γενιάς να μετρά κάτι παραπάνω από ένα χρόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, στην πραγματικότητα ωστόσο είναι η πρώτη φόρα που δείχνει ικανό να κοιτάξει στα μάτια τον ικανότερο εκ των ανταγωνιστών του.

Η λογική εξέλιξης ενός «παγκόσμιου αυτοκινήτου» απομάκρυνε την, μέχρι πρότινος, δημοφιλέστερη πρόταση της Ford από τις αξίες που το ευρωπαϊκό κοινό συνήθως επιβραβεύει.

Ο αμφιλεγόμενος σχεδιασμός του πίσω τμήματος αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειας που κατέβαλλε η Ford ώστε να δημιουργήσει ένα ευρέως αποδεκτό σχήμα.

Από την άλλη, οι οικονομίες κλίμακας που θεωρητικά επιτεύχθηκαν με την παγκοσμιοποίηση των προδιαγραφών του αυτοκινήτου και την χρήση κοινών μερών για την κατασκευή του, δεν «πέρασαν» στην τελική του τιμή.

Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η τρίτη γενιά του Focus είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη. Κανείς, επίσης, δεν μπορεί να γυρίσει την πλάτη στη δυναμική που εξασφαλίζουν οι νέοι, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Ωστόσο, εξίσου προφανείς είναι και οι λόγοι για τους οποίους το εμπορικό ξεκίνημα του μικρομεσαίου Ford στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά αποδείχθηκε λιγότερο ενθουσιώδες απ’ ότι θα περίμενες.

Ένα τρικύλινδρο μοτέρ ενός λίτρου, το οποίο υιοθετεί τις προδιαγραφές των μέχρι σήμερα γνωστών κινητήρων «EcoBoost» καλείται να ανατρέψει το status quo της μικρομεσαίας κατηγορίας, επαναπροσδιορίζοντας τη θέση του Focus σε αυτή.

Κινητήριος δύναμη, οι 125 ίπποι και τα 200 Nm ροπής τα οποία παράγονται με τη βοήθεια ενός και μόνο υπερσυμπιεστή καυσαερίων, με τρόπο ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν μαρτυρά τα μόλις 999 κ.εκ. του κυβισμού του.

Φυσικά ένας… κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, στο πλευρό της μικρής αλλά θαυματουργής τουρμπίνας συναντάμε την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και μία σειρά άλλων, εξίσου καινοτόμων εφαρμογών.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν τα κεντρικά τοποθετημένα μπεκ ψεκασμού που εξασφαλίζουν την καλύτερη διαστρωμάτωση του καυσίμου στο εσωτερικό των θαλάμων καύσης, το μεταβλητό κύκλωμα ψύξης που επιτρέπει στον κινητήρα να επιτυγχάνει ταχύτερα την επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας, ο βυθιζόμενος στο λάδι του κινητήρα ιμάντας χρονισμού και η μεταβλητή χωρητικότητα της αντλίας λαδιού.

Τέλος, ο έκκεντρα τοποθετημένος στροφαλοφόρος άξονας -σε συνεργασία με την έδραση του κινητήρα- συμβάλλει στην εξισορρόπηση των δυνάμεων που αναπτύσσονται και συνεπώς στον περιορισμό των γνώριμων -για τα δεδομένα ενός τρικύλινδρου συνόλου- κραδασμών.

Αριστοτεχνικά συνδυασμένες, οι παραπάνω εφαρμογές χαρίζουν στο Focus μοναδικά χαρακτηριστικά. Απουσία θορύβου ή κραδασμού, τόσο στο ρελαντί όσο και πολύ ψηλότερα, με δυσκολία μπορείς να πιστέψεις ότι πρόκειται για ένα τρικύλινδρο μοτέρ.

Αντιστοίχως, η γραμμική απόδοση των 125 ίππων και των 170 Nm ροπής (200 σε λειτουργία overboost), παραπέμπει σε έναν μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.

Η υστέρηση που θα περίμενες «χαμηλά» δεν υφίσταται. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέγιστη τιμή της ροπής είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ., γεγονός που επιβεβαιώνεται και στην πράξη.

Το ισορροπημένο, σε κλιμάκωση, μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ενισχύει ακόμη περισσότερο την «ελαστικότητα» του μοτέρ και την αμεσότητα των αντιδράσεών του σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ.

Μέχρι να φτάσεις τις 4.000 σ.α.λ. τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους ισχυρότερους EcoBoost κινητήρες που εξακολουθεί να διαθέτει το Focus στην γκάμα του.

Από εκεί και πέρα ο χαρακτηριστικός θόρυβος και στη συνέχεια η απολύτως δικαιολογημένη αδυναμία του τρικύλινδρου συνόλου να διατηρήσει την εκρηκτικότητά του, αποκαλύπτουν τις ιδιαιτερότητές του.

Με τη σειρά τους, οι ανταγωνιστικές επιδόσεις -η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα- δικαιολογούν, εν μέρει, την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Εξαντλώντας συχνά-πυκνά τη διαδρομή του γκαζιού το Focus των 999 κ.εκ. καταναλώνει παραπάνω από όσο θα περίμενες. Αν το παρακάνεις είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστείς περισσότερα από 8 λίτρα καυσίμου ώστε να διανύσεις την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.

Αντιθέτως, αν υιοθετήσεις ένα ορθολογικότερο στιλ οδήγησης, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου θα περιοριστεί ακόμη και κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Σύμμαχος, στη γενικότερη προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας, αποτελεί το αποτελεσματικό start&stop (βασικός εξοπλισμός) και η ένδειξη στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, η οποία σου υπενθυμίζει την ιδανική σχέση που θα πρέπει να επιλέξεις στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Κατά τ’ άλλα, στο εσωτερικό ο διάκοσμος και ο εξοπλισμός διατηρούνται στα επίπεδα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του μικρομεσαίου Ford. Οι έξι αερόσακοι, το ηχοσύστημα με σύστημα ανοιχτής συνομιλίας τεχνολογίας Bluetooth, το air condition, το ESP και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες προσφέρονται χωρίς επιπλέον χρέωση στην έκδοση Trend των 19.000 ευρώ (15.750 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης και την προσφορά λανσαρίσματος), γεγονός που διασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας.

Επαρκείς μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς και τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό, με εξαίρεση το διαμέρισμα των αποσκευών, τα 316 λίτρα του οποίου δεν συναντούν το μέσο όρο της κατηγορίας.

Για το τέλος, το Focus των 999 κ.εκ. επιφυλάσσει τη γνώριμη ισορροπία του πλαισίου του. Μπορεί να μην έχεις να κάνεις με εκείνο το μικρομεσαίο διαστάσεων hatchback που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 «μάγεψε» με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, ωστόσο, η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου είναι χωρίς καμία αμφιβολια η πιο ολοκληρωμένη.

Πιο προσιτό και σαφώς πιο αποτελεσματικό στα «χέρια» του μέσου οδηγού, το Focus διατηρεί τον οδηγοκεντρικό του προσανατολισμό και ταυτόχρονα τις απαραίτητες αποστάσεις από τις κατά κανόνα συμβατικότερες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Θα πρέπει να ξεπεράσεις τα συνήθη όρια ώστε να προκαλέσεις την αμηχανία του πλαισίου και συγκεκριμένα της ανάρτησης ή την παρέμβαση του ESP, το οποίο δεν προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.

O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 999 κ.εκ. αποτελεί το εισιτήριο της επιστροφής για το δημοφιλές Ford. Αν μάλιστα θεωρήσει κανείς τις αντίστοιχες προτάσεις του VW Group που εξοπλίζονται με τον TSI κινητήρα των 1,2 λίτρων «γερασμένες», τότε στα 15.750 ευρώ το Focus θα δυσκολευτεί να βρει έναν εξίσου ικανό αντίπαλο.

auto.in.gr

Sports in

Οι πανηγυρισμοί στα αποδυτήρια και η υψωμένη γροθιά του Βαγγέλη Μαρινάκη (pics)

Ο ηγέτης του Ολυμπιακού πανηγύρισε μαζί με τον Μεντιλίμπαρ και τους ποδοσφαιριστές την σπουδαία πρόκριση στον τελικό του Europa Conference League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 10 Μαϊου 2024