Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Peugeot 208 1.4 VTi: Ένας λέων από τα παλιά

Peugeot 208 1.4 VTi: Ένας λέων από τα παλιά

Μπορεί οι πετρελαιοκίνητες προτάσεις να μονοπωλούν τον ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, ωστόσο το βενζινοκίνητο 208 των 1,4 λίτρων μας υπενθυμίζει την ύπαρξη μίας διαφορετικής και σαφώς πιο γοητευτικής μορφής αυτοκίνησης.

Γιάννης Αδάναλης

Η άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας έχει αλλάξει για τα καλά τις ισορροπίες.

Μπορεί το οικονομικό περιβάλλον να μην επιτρέπει σε αυτήν την εξαιρετικά αποδοτική κατηγορία αυτοκινήτων να αναπτύξει πλήρως τη δυναμική της, ωστόσο, οι εκδόσεις diesel και τα προνόμια που αυτές εξασφαλίζουν αποτελούν τη μόνιμη πηγή συζήτησης όσων κρατούν ζωντανό, στο πίσω μέρος του μυαλού τους, το ενδεχόμενο αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου.

Προβλέψιμο θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις και το αποτέλεσμα μίας σύγκρισης ανάμεσα στις εκδόσεις diesel και βενζίνης ενός αυτοκινήτου που δεν κρύβεται πίσω από τις αστικές του προδιαγραφές θέλοντας να αποφύγει τα… δύσκολα, αλλά επιχειρεί να προσφέρει απολύτως ολοκληρωμένες λύσεις.

Ο λόγος για το Peugeot 208, το νέο supermini της γαλλικής φίρμας με τη μακρά παράδοση στην κατηγορία, η οποία ξεκινά πολύ πριν το 205 καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ και σήμερα συνεχίζεται με μία εξίσου επαναστατική πρόταση.

Τι είναι αυτό που κάνει το 208 να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Αρχικώς ο σχεδιασμός του. Οι Γάλλοι ρίσκαραν, θέλοντας εξαρχής να δηλώσουν τη διαφορετικότητα του.

Από τη στιγμή που θα εξοικειωθείς με την τοποθέτηση της κεντρικής εισαγωγής αέρα λίγα μόλις εκατοστά πάνω από το έδαφος, μπορείς να δηλώσεις γοητευμένος από τις γωνίες που σχηματίζει ο προφυλακτήρας, τις «καθαρές» επιφάνειες του καπό και φυσικά από τα φωτιστικά σώματα που μεταξύ άλλων φιλοξενούν και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.

Περισσότερο… συμβατό με τα μέχρι σήμερα γνωστά σχεδιαστικά στάνταρ της Peugeot είναι το πίσω τμήμα του 208, καθώς λίγο έως πολύ κινείται στα πρότυπα του απερχόμενου 207.

Το σχεδιαστικό ρίσκο συνεχίζεται και στις επιφάνειες του εσωτερικού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επιλογή της τοποθέτησης του πίνακα οργάνων στην κορυφή του ταμπλό, γεγονός που έχει οδηγήσει στον επαναπροσδιορισμό όχι μόνο του μεγέθους αλλά και της θέσης του τριάκτινου τιμονιού.

Από εκεί και πέρα, τα φώτα στρέφονται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που συνοδεύει το 208 σε σχεδόν όλες τις εκδόσεις βενζίνης των 1,4 λίτρων και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει μία έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών, μέσω της οποίας θα κληθείς να διαχειριστείς πλήθος λειτουργιών.

Μερικά εκατοστά χαμηλότερα φιλοξενούνται τα χειριστήρια του ηλεκτρονικού-διζωνικού κλιματισμού, ακολουθούν οι θύρες USB και AUX-IN, ενώ από την βάση της κεντρικής κονσόλας δεν λείπουν οι στριμωγμένες, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, θήκες για μικροαντικείμενα.

Ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις επιμέρους επιφάνειες του εσωτερικού δεν απέχουν ποιοτικά από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Φωτεινή εξαίρεση αποτελούν οι μαύρες, γυαλιστερές επιφάνειες οι οποίες αντικατοπτρίζουν την προσπάθεια της γαλλικής φίρμας να προσδώσει στο θάλαμο επιβατών ποιοτικότερα χαρακτηριστικά.

Σε επίπεδο άνεσης τον πρώτο λόγο έχει ο εξοπλισμός και η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, η οποία παρά τη μείωση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος δεν έχει υποβαθμιστεί.

Η αποτελεσματικότερη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων έχει οδηγήσει στην επέκταση των μεταφορικών δυνατοτήτων του «μικρού» Peugeot την οποία επιβεβαιώνει και η αύξηση του χώρου αποσκευών στα 285 λίτρα.

Έχοντας ήδη βρεθεί πίσω από το τιμόνι της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1,4 λίτρων και των 68 ίππων, τα πρώτα αστικά χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του βενζινοκίνητου 208 δεν κρύβουν εκπλήξεις.

Αν και το πλεόνασμα ροπής του diesel κινητήρα πια δεν υπάρχει, οι 95 ίπποι και τα 136 Nm του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα των 1.397 κ.εκ. μόνο περιοριστικά δεν μπορούν λειτουργήσουν.

Μάλιστα το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με ένα υπερπολιτισμένο μοτέρ που δεν παράγει θόρυβο ή κραδασμούς, ενισχύει την αίσθηση ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας βενζίνης ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ του αυτοκινήτου.

Όλα δείχνουν να έχουν επιστρέψει στους γνώριμους και φυσιολογικούς ρυθμούς της… προ diesel εποχής. Μεταξύ άλλων και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία μέσα στην πόλη με ευκολία θα υπερβεί ακόμα και την τιμή των 8 λίτρων/100 χλμ.

Χωρίς start&stop ή κάποιο άλλο σύστημα που θα επέτρεπε την εξοικονόμηση ενέργειας-καυσίμου, το 208 με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων δείχνει να υστερεί και μάλιστα σημαντικά απέναντι στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του.

Από τη στιγμή, βέβαια, που θα κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς, στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, η «ψαλίδα» στην κατανάλωση καυσίμου κλείνει, επαναφέροντας τις ισορροπίες ανάμεσα στα δύο «στρατόπεδα».

Για την ακρίβεια το 1.400άρι 208 των 95 ίππων ανακτά το χαμένο προβάδισμα, εξασφαλίζοντας μία πιο ανάλαφρη αίσθηση. Το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης σου υπενθυμίζει διαρκώς την ευελιξία του πλαισίου, ενώ το χαμηλότερο -σε σχέση με το παρελθόν- βάρος επιτρέπει στο μοτέρ να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη ευκολία στις απαιτήσεις σου.

Ευνοημένη από τoν περιορισμό του βάρους είναι και η ποιότητα κύλισης, καθώς η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματικότερη παρά το γεγονός ότι τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας της δεν έχουν επί της ουσίας διαφοροποιηθεί.

Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία απόσβεσης παράγει περισσότερο θόρυβο απ’ ότι ίσως θα περίμενες, ενώ οι έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και δη οι εγκάρσιες, σου δίνουν την εντύπωση ότι τερματίζουν τη διαδρομή της χωρίς απαραίτητα να ισχύει κάτι τέτοιο.

Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να εξοικειωθείς με την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης ώστε να εκμεταλλευτείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δυνατότητες του «μικρού» Peugeot

Αποφεύγοντας τις άτσαλες κινήσεις είναι σχεδόν σίγουρο ότι το 208 θα ακολουθήσει αδιαμαρτύρητα την πορεία που θα χαράξεις. Τα όρια πλευρικής πρόσφυσης υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές της συγκεκριμένης έκδοσης, ενώ σε περίπτωση που καταφέρεις να αποσταθεροποιήσεις τον πίσω άξονα, ο λόγος περνά στο μη απενεργοποιούμενο ESP του βασικού εξοπλισμού.

Από την άλλη, το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση-ακρίβεια του επιλογέα και την κλιμάκωσή του, διαθέτοντας περιθώρια βελτίωσης.

Αισθητή επίσης γίνεται και η απουσία έκτης σχέσης, καθώς αν επιχειρήσεις να κινηθείς στο εθνικό δίκτυο με την ταχύτητα των 120 ή των 130 χλμ./ώρα συνειδητοποιείς ότι ο κινητήρας «γυρίζει» αρκετά πάνω από τις 3.000 σ.α.λ., παράγοντας επιπλέον θόρυβο και καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο.

Σε περίπτωση, πάντως, που αναζητάς δυναμικότερα χαρακτηριστικά και δεν είσαι διατεθειμένος να αποχωριστείς τις γνώριμες ιδιότητες ενός βενζινοκινητήρα, το 208 των 1.397 κ.εκ. και των 95 ίππων αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή στην γκάμα του «μικρού» Peugeot.

Διαφορετικά, η οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.397 κ.εκ. με τους 68 ίππους και τα 160 Nm ροπής είναι αρκετή για να υπερκαλύψει την ασήμαντη ούτως ή άλλως διαφορά τιμής (μόλις 460 ευρώ) και να οδηγήσει με ασφάλεια στον πολυπόθητο περιορισμό του κόστους κίνησης.

auto.in.gr

Sports in

Γεμάτη από νωρίς η Θυρα 7 στο «Γ. Καραϊσκάκης» (vid)

Σχεδόν 1 ώρα πριν από την έναρξη του μεγάλου ημιτελικού μεταξύ Ολυμπιακού και Άστον Βίλα, η Θύρα 7 έχει γεμίσει από τους φίλους των ερυθρόλευκων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024