Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Toyota GT 86 2012 vs Corolla AE86 1986: Σύγκριση ουσίας!

Toyota GT 86 2012 vs Corolla AE86 1986: Σύγκριση ουσίας!

Φέρνουμε σε αντιπαράθεση την Toyota GT 86 με την προκάτοχό της και θρύλο των 80’s Corolla ΑΕ86 για να διαπιστώσουμε, τελικά, αν "ο παλιός είναι αλλιώς".

Luke Madden

Είναι εύκολο για την Toyota να ισχυρίζεται πως εμπνεύστηκε την «GT 86» από την «AE86», όμως τα δύο μοντέλα όντως μοιράζονται πολύ περισσότερα από έναν αριθμό.

Οι μηχανικοί δούλεψαν σκληρά για να «εφεύρουν» ξανά το σύστημα διεύθυνσης, την ουδέτερη ισορροπία και την αγνή αίσθηση οδήγησης της παλιάς Corolla. Παράλληλα, έκαναν την GT 86 εύχρηστη σε καθημερινή βάση. Μόνο έτσι άλλωστε το νέο μοντέλο θα έγραφε ξανά το όνομα της Toyota στην ιστορία των sports cars.

Στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν η Toyota είχε μία ενδιαφέρουσα ιστορία, με μοντέλα όπως το MR2, τη Supra και φυσικά τη Celica. Όταν δημιουργούσε όμως την GT 86 δεν εμπνεύστηκε από αυτά αλλά από την Corolla AE86 των 80’s, ένα αυτοκίνητο που έγινε cult ήρωας -ή μήπως ηρωίδα;- χάρη στην πίσω κίνηση, το σωστά ζυγισμένο και ρυθμισμένο πλαίσιο και την αίσθηση οδήγησης.

Όμως η σύνδεση των δύο μοντέλων είναι απλά ένα έξυπνο στοιχείο του marketing; Ή μήπως η «GT 86» έχει στοιχεία από το DNA ενός αυτοκινήτου που ξεπερνά σε ηλικία τα 25 χρόνια;

Οι όποιες ομοιότητες, πάντως, δεν φαίνονται εύκολα με γυμνό μάτι ακόμη και αν τα αυτοκίνητα είναι σταθμευμένα το ένα δίπλα στο άλλο. Είναι αλήθεια ότι μοιράζονται και τα δύο το ίδιο σπορ προφίλ και τις compact διαστάσεις αλλά τα περίπου 25 χρόνια διαφοράς τους είναι ορατά.

Η «GT 86» είναι ένα σύνολο μοτίβων, το οποίο αποτελούν καμπύλες, ρέουσες γραμμές και περίπλοκες λεπτομέρειες. Από την άλλη πλευρά το σχήμα της «AE86» αποτελείται από ευθείες, ακμές και θυμίζει περισσότερο το σχήμα σφήνας.

Οι εσωτερικοί χώροι τους είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Ένα απλό μαύρο πλαστικό ταμπλό με λίγα κουμπιά στην Corolla το οποίο έχει αντικατασταθεί από μία κεντρική κονσόλα –φορτωμένη με κουμπιά– ανάμεσα σε ματ μεταλλικά ένθετα και πολύ δερμάτινη επένδυση, στο σύγχρονο «GT 86».

Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα για αυτά τα αυτοκίνητα, είναι ο τρόπος με τον οποίο τα οδηγείτε και η αίσθηση που σας αφήνουν. Εδώ πραγματικά οι καταστάσεις και το αποτέλεσμα είναι παρόμοια ακόμη και στον τρόπο που επιταχύνουν.

Ενώ η «AE86» κινείται από ένα 123 ίππων, 1,6 λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα και το νεότερο «GT 86» με ένα 200 ίππων 2,0 λίτρων boxer μοτέρ, έχουν μόνο επτά δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά στην διαδικασία (0–100 χλμ./ώρα). Αυτό σημαίνει 7,6 δευτερόλεπτα για το νέο μοντέλο και 8,3 δευτερόλεπτα για το «ΑE86».

Ένας διαπεραστικός, οξύς ήχος ελευθερώνεται από την μικρή -σε διάμετρο- εξάτμιση της Corolla, ο οποίος σας ενθαρρύνει να ανεβάσετε στροφές σε όλη τη διαδρομή μέχρι την κόκκινη γραμμή του στροφόμετρου και τις 7.000 σ.α.λ.

Στο «GT86» υπάρχει κάτι διαφορετικό στη χροιά του κινητήρα boxer. Είναι ένας πολύ πιο ώριμος ήχος, αλλά εξίσου ενθαρρυντικός στο να πιέσετε και να ανεβάσετε τις στροφές του ως τον κόφτη.

Τα δύο κιβώτια ταχυτήτων -ένα πεντατάχυτο στο παλαιότερο αυτοκίνητο και ένα εξατάχυτο στο «GT 86»- έχουν παρόμοια αίσθηση, με κοντές σχέσεις και ακριβείς αλλαγές. Στην κίνηση, το νεότερο μοντέλο φαίνεται να είναι πιο ευέλικτο από το «AE86», με λιγότερες κλίσεις του αμαξώματος και πιο άμεσο -σε αντιδράσεις- τιμόνι ενώ και τα δύο μοιράζονται την ίδια, τέλεια, ισορροπία.

Στις στροφές, υπάρχει μια αρχική μεταφορά βάρους και στα δύο αυτοκίνητα, που σας επιτρέπει να επιλέξετε τον τρόπο που θα στρίψετε το αυτοκίνητο -είτε κόβοντας την γραμμή σας είτε πλαγιολισθαίνοντας.

Η όλη εμπειρία γίνεται τόσο εύκολη στο «GT 86», ώστε να μπορείτε να εξερευνήσετε τα όρια του αυτοκινήτου σχεδόν αμέσως. Το ίδιο γίνεται και στην «AE86», αλλά μπορείτε γρήγορα να παρασυρθείτε και να ξεχάσετε ότι δεν υπάρχει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που δουλεύει ως δίχτυ ασφαλείας.

Οι ομοιότητες είναι τόσο παράξενα εμφανείς ώστε δίνουν την εικόνα πως οι μηχανικοί της Toyota είχαν κοντά τους μία Corolla σε όλη τη διαδικασία ανάπτυξης του «GT 86». Μόνο έτσι θα μπορούσαν να αναδημιουργήσουν όλες αυτές τις λεπτομέρειες, οι οποίες κάνουν το αυτοκίνητο τόσο πολύ διασκεδαστικό.

Αν τα κατάφεραν; Αναμφίβολα δημιούργησαν ένα από τα συναρπαστικότερα -στην οδήγηση- αυτοκίνητα στις μέρες μας. Αλλά εμείς οδηγήσαμε και μείναμε στο «AE86» περισσότερο σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας. Αν μας ρωτούσατε ποιο θα παίρναμε για μία τελευταία βόλτα, αυτό θα ήταν το παλαιότερο αυτοκίνητο.

Αν πάλι μας ρωτήσετε με ποιο αυτοκίνητο θα θέλαμε να ζούμε κάθε μέρα, αυτό θα ήταν το «GT 86». Είναι άνετο και εύκολο στην οδήγηση, προσφέρει γνήσια συγκίνηση και αυτό είναι που το κάνει τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο. Το «GT 86» σηματοδοτεί ένα λαμπρό μέλλον για την Toyota στα σπορ μοντέλα και το μόνο που χρειάστηκε για να το πετύχει ήταν να κοιτάξει λίγο στο παρελθόν.

Auto Express

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024