Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Volvo V40 T3 2012: Ο επίμονος... Σουηδός

Volvo V40 T3 2012: Ο επίμονος… Σουηδός

Η Volvo δεν αρκέστηκε στην εμπορική επιτυχία των S60/V60. Επενδύοντας για μία ακόμη φορά στην ασφάλεια -ενεργητική και παθητική- δημιουργεί μία άκρως ανταγωνιστική μικρομεσαία πρόταση.

Γιάννης Αδάναλης

Για όσους είχαν την τύχη να ταξιδέψουν έως την σκανδιναβική χερσόνησο και συγκεκριμένα τη Σουηδία, η αρμονία, η τάξη και η αίσθηση της απόλυτης ασφάλειας δεν αποτελούν άγνωστες έννοιες.

Μόνο τυχαία δεν είναι, λοιπόν, η απόφαση της Volvo να ενσωματώσει τις παραπάνω αξίες στο πρώτο, στη σύγχρονη ιστορία της, τετράτροχο που μπορείς με ασφάλεια να τοποθετήσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων premium hatchback.

Υπό κανονικές συνθήκες, λοιπόν, το Volvo V40 -περί αυτού ο λόγος- θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το αντίπαλο δέος του VW Golf ή του Audi A3, ωστόσο, η σκανδιναβική λογική του σχεδιασμού του, που σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή αξιοποιεί στοιχεία ακόμη και από το θρυλικό P1800, μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις αιχμηρότερες -σχεδιαστικά- προτάσεις που θα συναντήσεις, πλέον, στην γκάμα των BMW και Mercedes-Benz.

Ακόμη και αν προσπεράσεις το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, θεωρώντας το παρόμοιο με αυτό των S60 και V60, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα καταφέρεις να πετύχεις το ίδιο διανύοντας τα τελευταία εκατοστά του αμαξώματος.

Θυμίζοντας C30 ή για τους πιο «διαβασμένους» το επαναστατικό για την εποχή του 480, η πέμπτη πόρτα του V40 και ο τρόπος με τον οποίο έχουν προσαρμοστεί σε αυτή τα πίσω φωτιστικά σώματα και οι υπόλοιπες -μεταλλικές και μη- επιφάνειες θα κερδίσει την προσοχή σου.

Το αισθητικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους Σουηδούς, καθώς διαφοροποιεί το μικρομεσαίο Volvo χωρίς να προκαλεί και συνεπώς να διχάζει. Άλλωστε και σε επίπεδο διαστάσεων το V40 κινείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του, με συνολικό μήκος που αγγίζει τα 4,37 μέτρα.

Αναζητώντας το αντίστοιχο σημείο αναφοράς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, γρήγορα συνειδητοποιείς ότι οι επιλογές δεν είναι και πάρα πολλές.

Με δεδομένο ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η έγχρωμη οθόνη των οκτώ ιντσών και ο αμφιλεγόμενης αισθητικής φωτιζόμενος επιλογέας ταχυτήτων δεν προσφέρονται στη βασική έκδοση Optimum των 20.970 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης), η σταθερά υψηλή ποιότητα κατασκευής και ο ασυνήθιστα πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας θα αποτελέσουν τα ισχυρότερα επιχειρήματα του πενταθέσιου εσωτερικού.

Στην πραγματικότητα, η εφευρετικότητα των Σουηδών αποτυπώνεται στο γνώριμο, πλέον, σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας, ενώ σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, το ωφέλιμο ύψος στην πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών (330 λίτρα) υπολείπονται του ανταγωνισμού.

Αφήνοντας στην άκρη τις ανέσεις που προσφέρει το εσωτερικό, η καλορυθμισμένη ανάρτηση, το εξίσου αποτελεσματικό start&stop και η δυνατότητα να ρυθμίσεις τόσο τον βαθμό της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης όσο και τις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων, αυξάνουν και μάλιστα σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσής σου μέσα στην πόλη.

Το ίδιο ισχύει για το πλεόνασμα ροπής που εξασφαλίζει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης αλλά και για την ισορροπημένη κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου, παρά το γεγονός ότι το σημείο σύμπλεξης-αποσύμπλεξης του αντίστοιχου πεντάλ απαιτεί την εξοικείωση του οδηγού και ο «τζόγος» του επιλογέα ίσως θεωρηθεί υπερβολικός.

Από εκεί και πέρα, η απουσία κάποιου πρόσθετου συστήματος εξοικονόμησης ενέργειας -το start&stop παραμένει το μοναδικό- δικαιολογεί απόλυτα τον ρυθμό με τον οποίο ο κινητήρας των 1.596 κ.εκ. και των 150 ίππων εξαντλεί τα αποθέματα καυσίμου.

Με σχετική ευκολία η κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη θα προσεγγίσει τα 9 λίτρα/100 χλμ., δείχνοντας ωστόσο διατεθειμένη να υποχωρήσει σε χαμηλότερα επίπεδα μόλις οι συνθήκες κίνησης το ευνοήσουν.

Διατηρώντας τον πρωταγωνιστικό της ρόλο, η ανάρτηση του V40 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμη και σε ταχύτητες εθνικού δικτύου, αποσβένοντας με υποδειγματικό τρόπο την όποια κακοτεχνία του οδοστρώματος.

Πέρα από την κορυφαία ποιότητα κύλισης, ωστόσο, ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων χαρίζει στο μικρομεσαίο Volvo εντυπωσιακή σταθερότητα.

Με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και τον πίσω άξονα να ακολουθεί αδιαμαρτύρητα την τροχιά που χαράζουν οι κατευθυντήριοι τροχοί, το V40 φαντάζει ανίκητο στις γρήγορες καμπές.

Αντιθέτως, η κίνηση σε πιο «κλειστά» κομμάτια του επαρχιακού δικτύου αναδεικνύει την τάση του μπροστινού τμήματος να υποστρέφει, τις περισσότερες φορές ελεγχόμενα.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν καταφέρεις να διατηρήσεις τις εύθραυστες -στην ελληνική άσφαλτο- ισορροπίες και επιλέξεις ένα πιο επιθετικό στιλ οδήγησης, επιστρέφοντας νωρίτερα και αποφασιστικότερα στο γκάζι, αργά ή γρήγορα θα κληθείς να διαχειριστείς τη στιγμιαία απώλεια της ελκτικής πρόσφυσης των μπροστινών τροχών.

Με την πολύτιμη βοήθεια του μη απενεργοποιούμενου DSTC και του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, βέβαια, η κατάσταση εξομαλύνεται και το V40 επιστρέφει -χωρίς καθυστέρηση- στην ασφάλεια και τη… θαλπωρή των premium χαρακτηριστικών του.

Όλα αυτά με το μικρομεσαίο Volvo να «φορά» τροχούς 17 ιντσών και το δυναμικό setup των αναρτήσεων, καθώς το «Sport Chassis», που μεταξύ άλλων συνεπάγεται μικρότερη κατά ένα εκατοστό απόσταση από το έδαφος και πιο σκληρές ρυθμίσεις σε ελατήρια και αμορτισέρ, προσφέρεται προαιρετικά.

Αν και το V40 απέχει από το να χαρακτηριστεί η δυναμικότερη πρόταση της κατηγορίας του, τοποθετώντας απέναντί του τις αντίστοιχης αρχιτεκτονικής και φιλοσοφίας προτάσεις του ανταγωνισμού, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι το μικρομεσαίο Volvo δεν πρόκειται να αποτελέσει έναν εύκολο αντίπαλο.

auto.in.gr

Sports in

Αυτή είναι η τελική βαθμολογία των πλέι οφ της Superleague (pic)

Δείτε πως διαμορφώθηκε η τελική βαθμολογία της Superleague μετά την ολοκλήρωση των πλέι οφ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024