Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Nissan Micra 1.2 CVT 2012: Αυτοματοποίηση!

Nissan Micra 1.2 CVT 2012: Αυτοματοποίηση!

Την περαιτέρω ενίσχυση του αστικού προσανατολισμού του επιτυγχάνει το Micra, ενσωματώνοντας στα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά του τις ιδιότητες ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν δύο χρόνια μετά το εμπορικό του λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, το Micra τέταρτης γενιάς απέδειξε ότι το σωστό προϊόν στη σωστή τιμή μπορεί, στο τέλος της ημέρας, να κάνει τη διαφορά.

Αν και η απόφαση της Nissan να δημιουργήσει μία παγκοσμίως αποδεκτή τετράτροχη πρόταση, μεταφέροντας παράλληλα την παραγωγή της εκτός ευρωπαϊκών και ιαπωνικών συνόρων, ξένισε πολλούς, το Micra κατάφερε να ανατρέψει τις προβλέψεις και να διατηρηθεί ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας του.

Οι εμφανώς αυξημένες διαστάσεις του πεντάθυρου αμαξώματος και ειδικότερα τα έξι επιπλέον εκατοστά που προστέθηκαν στο συνολικό του μήκος, επέτρεψαν στο «μικρό» Nissan να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στις, κατά κανόνα, μεγαλύτερες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Αντιστοίχως, ο πλούσιος εξοπλισμός, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα προσιτές τιμές των εκδόσεων του, εξασφάλισε το πολυπόθητο «value for money», ενώ ο αξιόμαχος κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων απέδειξε ότι η «δαπανηρή» λύση της υπερτροφοδότησης δεν αποτελεί μονόδρομο.

Στα παραπάνω χαρακτηριστικά θα πρέπει να προσθέσουμε, πλέον, και ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το οποίο έρχεται να ενισχύσει το αστικό προφίλ του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας τη χειροκίνητη μονάδα των πέντε σχέσεων που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε.

Έχοντας προσαρμόσει το βάρος και τις διαστάσεις του στις προδιαγραφές ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης, το CVT κιβώτιο του Nissan Micra φαντάζει ως η καλύτερη δυνατή επιλογή.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που εξοικειωθείς με την αίσθηση των φρένων και με την απολύτως φυσιολογική αδυναμία του κιβωτίου να συμμετάσχει στη διαδικασία επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, τότε δεν έχεις από το να εκτιμήσεις την ευκολία χρήσης και την άνεση που προσφέρει -κυρίως μέσα στην πόλη- η εν λόγω έκδοση.

Mε τον εξοπλισμό να υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις σου, τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων να εξασφαλίζουν την αποτελεσματική απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος και τα χαρακτηριστικά (αίσθηση-βάρος) του συστήματος διεύθυνσης να αποτελούν την αφετηρία μίας… χαλαρωτικής οδηγικής εμπειρίας, το Micra CVT δείχνει να μην έχει αντίπαλο μέσα στην πόλη.

Πόσο μάλλον όταν η κατανάλωση καυσίμου δεν έχει επιβαρυνθεί από την παρουσία του αυτόματου κιβωτίου και η «σπιρτάδα» του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα δεν έχει χαθεί στο σύνθετο πλανητικό σύστημα γραναζιών του συστήματος μετάδοσης.

Παρά το γεγονός ότι το Micra CVT δεν διαθέτει start&stop ή κάποιο άλλο σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας, αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό.

Αν μάλιστα αποφύγεις τις υπερβολές, που ούτως ή άλλως το περιβάλλον μίας μεγαλούπολης δεν ευνοεί, δεν θα χρειαστείς περισσότερα από 6 λίτρα βενζίνης για να διανύσεις μία απόσταση 100 χιλιομέτρων.

Αντιθέτως, αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τις δυνατότητες του 1.200αρη κινητήρα των 80 ίππων και των 110 Nm ροπής, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι το CVT δεν πρόκειται να υπηρετήσει -αδιαμαρτύρητα τουλάχιστον- τους σκοπούς σου.

Ακόμη και η διαμόρφωση «sport», η οποία ενεργοποιείται από έναν ενσωματωμένο στον επιλογέα ταχυτήτων διακόπτη, δεν αλλάζει δραματικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κιβωτίου, υπενθυμίζοντας τον πραγματικό προορισμό του αυτοκινήτου.

Το ξεκάθαρο αστικό προφίλ του Micra τέταρτης γενιάς, άλλωστε, επιβεβαιώνουν τόσο οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα υπό πίεση όσο και η φτωχή πληροφόρηση που εξασφαλίζει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων στις προδιαγραφές του Micra, καθώς και το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να δαπανήσεις μία μικρή περιουσία (μόλις 1.050 ευρώ είναι το επιπλέον κόστος) ώστε να αποκτήσεις όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα ενός αυτοκινήτου πόλης, κάνουν τις συγκεκριμένες εκδόσεις του «μικρού» Nissan ιδιαίτερα ελκυστικές.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Θα κάνουμε τα πάντα για να δώσουμε χαρά στον κόσμο μας – Με μυαλό και ψυχή για να γράψουμε ιστορία»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μίλησε για τη μεγάλη αναμέτρηση του Ολυμπιακού με την Άστον Βίλα - Ιμπόρα: «Πρέπει να έχουμε δίψα, όρεξη, φιλοδοξία. Αυτά είναι τα όπλα μας».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024