Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Hyundai i20 1.1 CRDi 2012: Αναβάθμιση ουσίας

Hyundai i20 1.1 CRDi 2012: Αναβάθμιση ουσίας

Προσθέτοντας ανάμεσα στις πρόσφατα αναβαθμισμένες προδιαγραφές του έναν από τους αποδοτικότερους κινητήρες diesel μικρού κυβισμού, το i20 ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του απέναντι στους Ευρωπαίους -και μη- ανταγωνιστές του.

Γιάννης Αδάναλης

Θα ήταν μάλλον περιττό, εν έτει 2012, να μιλήσουμε για την προσπάθεια εξευρωπαϊσμού που καταβάλλει η Hyundai. Εδώ και αρκετά χρόνια η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει και εξελίσσει προϊόντα στην Ευρώπη για την Ευρώπη, δημιουργώντας τις απαραίτητες… αποστάσεις από το προφίλ ενός low budget κατασκευαστή.

Ανάμεσα σε εκείνα τα αυτοκίνητα που βρέθηκαν στο επίκεντρο όλης αυτής της διαδικασίας ήταν και το i20. Αντικαθιστώντας το 2009 το Getz, δεν δίστασε να ακολουθήσει τα κατασκευαστικά πρότυπα των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του, αυξάνοντας τις εξωτερικές του διαστάσεις, αναβαθμίζοντας την ποιότητα κατασκευής του και βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Τρία χρόνια αργότερα και με το i20 να έχει θυσιάσει το υψηλό «value for money» που χαρακτήριζε το Getz, οι Κορεάτες επιστρέφουν «φρεσκάροντας» το σύνολο των χαρακτηριστικών του δημοφιλούς, στη χώρα μας, supermini.

Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο μπροστινό -κατά κύριο λόγο- τμήμα δηλώνουν από την πρώτη στιγμή ότι δεν πρόκειται για μία διακριτική επέμβαση στα στιλιστικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος, αλλά για την αναμόρφωση της συνολικής του εικόνας.

Η εξάγωνη κεντρική εισαγωγή αέρα, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και οι προβολείς ομίχλης με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED προέρχονται από μεγαλύτερες και σαφώς πιο σύγχρονες προτάσεις της Hyundai, χαρακτηρίζοντας το ανανεωμένο i20.

Μικρότερης έντασης αλλά και έκτασης είναι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, με αποτέλεσμα οι ομοιότητες με την προγενέστερη εκδοχή του αυτοκινήτου να είναι πολύ περισσότερες από τις διαφορές.

Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για το εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, καθώς ο πλήρης εξοπλισμός εξακολουθεί να επισκιάζει τις όποιες σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτό.

Αν μάλιστα επιλέξει κανείς την πλουσιότερη έκδοση του ανανεωμένου i20 -αυτή δηλαδή που στη χώρα μας αναφέρεται ως GL Tech Pack- τότε η κάμερα οπισθοπορείας, το Key Less σύστημα εισόδου και η αυτόματη λειτουργία τόσο των φωτιστικών σωμάτων όσο και των υαλοκαθαριστήρων, διαμορφώνουν ένα από τα πληρέστερα εξοπλιστικά πακέτα που μπορείς να συναντήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, το i20 δεν παρουσιάζει εξοπλιστικές ελλείψεις. Το ESP, οι έξι αερόσακοι, το ηχοσύστημα και το air condition ανήκουν -μεταξύ άλλων- στις βασικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Με δεδομένη, λοιπόν, την εξοπλιστική πληρότητα του εσωτερικού αλλά και την επάρκεια σε επίπεδο διαστάσεων (ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 295 λίτρα), το supermini της Hyundai δεν θα δυσκολευτεί να υποστηρίξει το ρόλο του βασικού-μοναδικού αυτοκινήτου μίας τετραμελούς οικογένειας.

Πόσο μάλλον όταν ο πετρελαιοκινητήρας των 1.120 κ.εκ., με τους 75 ίππους και τα 180 Nm ροπής, δείχνει να υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές του κορεατικού συνόλου, υποστηρίζοντας με ευκολία τις εντός ή εκτός πόλης υποχρεώσεις του.

Τηρουμένων των αναλογιών, η λειτουργία του τρικύλινδρου κινητήρα diesel θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πολιτισμένη. Από τη στιγμή μάλιστα που η βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ., το τελευταίο πράγμα που θα σε απασχολήσει είναι ο θόρυβος και ο κραδασμός.

Η ελαστικότητα-εκρηκτικότητα που εμφανίζει χαμηλά ενισχύει ακόμη περισσότερο την ευελιξία του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη, παραπέμποντας σε μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολα.

Καθοριστικής σημασίας για την εικόνα του κινητήρα των 1.120 κ.εκ. είναι και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, καθώς η πυκνή του κλιμάκωση εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των 75 ίππων και κυρίως των 180 Nm ροπής.

Η περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας κύλισης έρχεται να προστεθεί στα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου i20, μιας και η διαδικασία απόσβεσης των ανωμαλιών του οδοστρώματος ολοκληρώνεται χωρίς τη μετάδοση κραδασμών στο ενισχυμένο πλαίσιο.

Αντιθέτως, οι όποιες παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν στη χαρτογράφηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης δεν κατάφεραν να αναβαθμίσουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.

Με 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη, το τιμόνι του i20 μεταφέρει χωρίς καθυστέρηση τις εντολές σου στην άσφαλτο, ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που η μέτρια αίσθηση και η ανεπαρκής πληροφόρηση θα σε αναγκάσουν να… μαντέψεις την ακριβή θέση των μπροστινών τροχών.

Μιλώντας, βέβαια, για ένα αυτοκίνητο πόλης, ακόμη και οι μετριοπαθείς ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης μπορούν να περάσουν στα ψιλά γράμματα. Το ζητούμενο σε αυτές τις περιπτώσεις παραμένει το περιορισμένο κόστος χρήσης και σε αυτό το επίπεδο το πετρελαιοκίνητο i20 των 1.120 κ.εκ. έχει τον πρώτο λόγο.

Παρά την απουσία του γνώριμου, πλέον, συστήματος start&stop ή κάποιας άλλης τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά κατά πολύ τα 5 λίτρα/100 χλμ.

Αντιστοίχως, οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (99 γρ./χλμ.) οδηγούν στη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το πρόγραμμα πενταετούς εγγύησης «Triple Care» (πέντε χρόνια εγγύηση μηχανικών μερών, δωρεάν τεχνικός έλεγχος και οδική βοήθεια) στην περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης.

Μπορεί, λοιπόν, οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 15,7 δευτερόλεπτα) και η προσανατολισμένη στην άνεση οδική συμπεριφορά να μην φωτογραφίζουν τη δυναμικότερη πρόταση της κατηγορίας, ωστόσο, το πετρελαιοκίνητο i20 των 1.120 κ.εκ. αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία ένα πολύτιμο «εργαλείο» πόλης.

Σε ότι αφορά την τιμή του, αν και τα 13.250 ευρώ (12.290 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης) δικαιολογούνται απόλυτα από τον πλήρη εξοπλισμό, το πενταετές πρόγραμμα εγγύησης και την ικανότητά του να καλύπτει αποστάσεις εντός και εκτός πόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, εξακολουθούν να το τοποθετούν απέναντι σε εξίσου ικανούς ανταγωνιστές.

auto.in.gr

Sports in

Ξεκάθαρο μήνυμα του Μεντιλίμπαρ στους παίκτες: «Δεν θέλω ούτε λέξη για τελικό»

Ο προπονητής του Ολυμπιακού μίλησε στους παίκτες του, θέλοντας να βάλει τέλος στους πανηγυρισμούς, ενόψει της δύσκολης ρεβάνς με την Βίλα στο Καραϊσκάκη

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024